[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 19:16

hier is klein laagje gevallen :P Gisteraaf laat sneeuwde het even.
Was lekker optijd klaar met werken dus lekker veel kunnen doen bij de paarden :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:12

Tinka schreef:
Hier is ook geen sneeuwflokje gevallen, alles is spekglad met die aangestampte bevroren sneeuw. Heb geloof ik al 3 weken niet gereden.
De dierensarts was hier maandag en die vond het nu geen goed tijd om te casteren, omdat als het gaat dooien het ene modderboel word. Het lijkt me ook erg koud als een paard nu buiten moet liggen tijdens de operatie. Ik wacht met Apollo dus nog even tot het voorjaar.

Ja als je geen stal hebt is castreren nu niet echt een optie. Ik had Precious in stal toen 'het werd gedaan' van de narcose krijgen ze het heel koud al, en dan is een stal wel nodig! (vind ik zelf) Precious staat altijd met inlooptstal en heeft het nooit koud, behalve dus met de narcose.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:54

klopt, weet ik, ik heb zeer geregeld te maken met honden die onder narcose zijn geweest.
Ik heb een loopstal die in 3e is te verdelen, ik kan hem dus wel binnen zetten, maar is niet echt warm, dus ik wacht ook nog even.
Jhumpa was gisteren wat hengstig, dus ik heb de groep nu even in 2e gesplitst.
Ik hoop hem ergens in maart te kunnen laten castreren.
Ik kan hem wel 2 dagen binnen zetten met een dekentje, word waarschijnlijk dan een provisorisch dekentje, want echte dekens heb ik niet voor mijn paarden.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:58

@Leonie: nee heb Anja nog niet gebeld, zal ik van de week even doen ;)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:02

Royen schreef:
@Goldenflower: De muren zijn wit gemaakt met latex en de balken en kozijnen met zijdeglans cremewit. De boog van stenen is ook met latex gedaan omdat de bakstenen erg lelijk waren en de 2 boerderijraampjes (gietijzer, helaas geverfd door vorige bewoners) is nu hamerslagzwart. Verder is het tapijt eruit en is de vurenhouten ondervloer geschuurd en die gaat morgen in de blanke olie. Aangezien het de ondervloer is moet deze nog wel geisoleerd worden want door elk spleetje zie je nu de kruipruimte :=

Het is een scandinavische stijl geworden, onwijs warm en sjiek! :7

We hebben 2 banken en 2 kasten en 1 salontafel, was allemaal achtergelaten door de vorige bewoners. Maar toen hij er kwam wonen heeft ie van zijn laatste 50,- een koelkast gekocht dus moest ie het daar mee doen. Ook de tuinplanten liggen al klaar, deze gaan erin als de grond niet meer bevroren is :)

Mmm, latex? >;) Dan denk ik al snel aan latexjurkjes.. :') Nou, ik ben heel benieuwd hoe latex-verf eruit ziet op de muren. :D Het klinkt allemaal sjiek met witte muren en hoogglans witte kozijnen. ;) Als het af is, dan zullen we wel graag de foto's van jouw muren en vloer zien! :D

Zamora schreef:
@goldenflower: nou bofkont :P Heb zondag en maandag vrij en verder werk ik elke dag tot half 6 en vrijdag tot 9 uur en zaterdag moet ik ook werken :+ :=
Binnenkort wat vrije dagen opnemen :=

Dat is wel minder met jouw lange dagen. Ik werk gelukkig niet altijd tot 1730 uur, maar het helpt natuurlijk als je maar 28 uur werkt. 8-)

@Joyce: Het is niet leuk voor je dat ze afgeblazen hebt. Waarom hebben ze de koop afgeblazen? Hij is een super mannetje! :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:12

PFf ik wou dat ik het financieel kon redden met 28 uur :(

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:46

Citaat:
Mmm, latex? >;) Dan denk ik al snel aan latexjurkjes.. :') Nou, ik ben heel benieuwd hoe latex-verf eruit ziet op de muren. :D Het klinkt allemaal sjiek met witte muren en hoogglans witte kozijnen. ;) Als het af is, dan zullen we wel graag de foto's van jouw muren en vloer zien! :D

Latex is gewone muurverf. Dat wist ik ook niet, tot ik in een bouwmarkt ging werken.
Als je een pot muurverf lang zonder deksel laat staan, komt er zo'n elastisch vel op.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:10

Lisetje schreef:
PFf ik wou dat ik het financieel kon redden met 28 uur :(

Hier het probleem andersom: ik kan het financieel wel redden maar mijn baas wil dat ik fulltime werk _O- :') Had gehoopt leuker werk te vinden maar heb nog niet echt iets gevonden wat me echt aansprak :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:12

Hihi, wist niet dat jullie niet wisten wat Latex was :P (dochter van een verbouwer/bouwer)
De kozijnen zijn cremewit zijdeglans btw ;)
Ik maar van het weekend footoos, dan heb ik de resten verf van de vloer geschuurd en de stenen boog nog een keer in de latex gezet want die stenen lijken wel te zuipen :P

Ben nu aan het kijken naar een bibliotheekkast met ladder, zo iets:

Afbeelding

Ga het onderste deel kopen op MP ofzo (een 'gewoon' dressior) en daarbovenop maakt mijn vriend de rest van de kast en de ladder. Daarna maak ik deze hoogglans of zijdeglans wit, deze komt tegen een houten cremewitte muur te staan :)
Verder willlen we nog een leren bank (donkerbruin) en een groot hoogpolig kleed. Vanavond gaan we kijken voor de allergoedkoopste rolgordijntjes (wit) en daar plak ik net boven de onderste stiksels strassteentjes. Daaroverheen komen iets donkerdere gordijnen (brons/bruin). Dan komt er nog een klein houtkacheltje (werkend uiteraard) en een groot hok voor mijn ratten (ook zelf maken in dezelfde stijl als de meubels). Tjee, zo klink ik wel als een creabea :')

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:29

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:44

@Lisetje: Ik had bewust voor parttime job gekozen, want ik wou gaan studeren en dan wordt het algauw te zwaar voor me met fulltime job. Voorheen heb ik 40 uur gewerkt (en vaak overgewerkt). Ik wist wel dat ik wat geld moest inleveren en gelukkig kan ik ervan leven, maar het helpt natuurlijk als je nog thuis woont. ;)

Wat voor baan doe je dan en hoeveel uren?

@Kaplaars: Dat wist ik niet. Ik dacht gelijk aan latexjurken, hihi.

@Maaike: Dat is wel super als je financieel kan redden met minder uren, maar het werkt natuurlijk niet als je geen leuke baan voor minder uren kan vinden. 8-)

Btw het is wel super als je zo'n kast neemt! :D Voor mezelf is dat gaaf. Dan kan ik veel van mijn boeken daarin kwijt, zegt boekenwurm. :+

Ik heb nog nooit strasssteentjes op de gordijnen gezien, alleen op de kleren. :Y)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:50

Hahaha, ik heb maar 4 boeken (gaan allemaal over paarden). Verder helemaal niets, mijn vriend houdt er ook niet van maar ik zet hem gedeeltelijk vol met leuke prularia en een paar van die oldtimers boeken uit het jaar nul voor de sier :P (houdt van afstoffen :n :') )

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:15

Wow! Dat is weinig zeg! :oo Nounou, dat je wat boeken gaat kopen voor de sier... :') Als je zo van afstoffen houdt, dan mag je wel mijn kamer een keer afstoffen. :P _O-

Ik heb teveel boeken. De meeste staan op de zolder of juist bij mijn vader. En om zoveel maanden moet ik mijn boekenkast uitmesten, want dan is ie alweer overal. Oops. :o

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:56

Als ik wat informatiefs zoek, zoek ik wel op internet en als ik een verhaaltje wil horen :') prop ik zo'n disc in mijn tvkastje :P

Wat lees je zoal?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:00

Nou, ik lees nu vooral fantasy boeken. :D En ook erg veel stripboeken zoals donald duck Vroeger las ik ook manga, maar ben ermee gestopt vanwege geld en ruimtegebrek. :o

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:28

jeej nog een fantasy-liefhebber. :D Wie lees jij graag ?
Mijn boekenkast staat vol en tot nu toe kan ik mezelf inhouden geen boeken meer bij te kopen. Ik mag niet meer, anders krijg ik ruzie met husbie. _O- Mss maar best ook, want ik zou een hele bibliotheek hebben, vrees ik. :)

Wordt het bij jullie ook zo gruwelijk koud dit weekend ? Hier geven ze op zich wel 'normale' temperaturen, maar door de harde wind zou het aanvoelen als -15 en kouder.

*zoekt smiley met sjaal en muts*

denk dat die woessies van mij na 10 minuten al aan het hek gaan staan drummen om terug binnen te mogen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:40

Ik werk fulltime 38 uur als receptioniste/manusje van alles in een hotel.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:41

jokari schreef:
jeej nog een fantasy-liefhebber. :D Wie lees jij graag ?
Mijn boekenkast staat vol en tot nu toe kan ik mezelf inhouden geen boeken meer bij te kopen. Ik mag niet meer, anders krijg ik ruzie met husbie. _O- Mss maar best ook, want ik zou een hele bibliotheek hebben, vrees ik. :)

Wordt het bij jullie ook zo gruwelijk koud dit weekend ? Hier geven ze op zich wel 'normale' temperaturen, maar door de harde wind zou het aanvoelen als -15 en kouder.

*zoekt smiley met sjaal en muts*

denk dat die woessies van mij na 10 minuten al aan het hek gaan staan drummen om terug binnen te mogen.

Zo, dus je leest ook graag fantasy boeken. :D Dan zijn er in elk geval 2 fantasy liefhebbers in deze topic, haha. 8-) Euh...ik let nooit op met de auteurs. :o Op dit moment ben ik bezig met brisingr van Christopher Paolini in het engels. Ik heb alle delen van hem. Mmm, nu moet ik toch wel even naar boven hollen om te spieken hoe de auteurs heten. :Y) En daarvoor heb ik de delen (de Heksenoorlog-trilogie ) van Maite Carranza en
Kim Harrison gelezen. Ze zijn allemaal geweldig en spannend om te lezen! *D En die van K.Harrison is niet alleen fantasy, maar soms zit ook er (seksuele) spanning in het verhaal, hihi. Ik droom ook van prive-bibliotheek met hoge plafonds zodat ik hoge kasten met de ladders neer kan zetten, maar dan moet ik wel eerst jackpot winnen. :P

En wat lees je zelf graag? ;)

Mmm, woessies?? }:0

Lisetje schreef:
Ik werk fulltime 38 uur als receptioniste/manusje van alles in een hotel.

Het valt toch best mee met de uren. ;) Nou, gezien je functie is het zeker (zeer) uitgebreid.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:48

Ik maak ook 38 uur maar als je er naast ook nog paard(en) hebt is het wel genoeg hoor ppff := vorige baan werkte ik 4 ipv 5 dagen per week en dat merk ik nu echt wel... maarja even doorzetten voor mn studie :=

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:51

Das waar, Frida. Ik was helemaal vergeten als je een eigen kudde paarden hebt, dat je altijd nog extra werk heb liggen. En zeker met deze stomme weer! :(

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:11

Ik sta gewoon elke dag bevroren mest los te schoppen :') wat soms nog zeer doet ook ahhaha hopelijk binnenkort iemand erbij die Janou oppakt en helpt met mestruimen. Kan ik me lekker op de rest richten :P :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:23

Ook met 1 paard ben ik nog aardig druk naast me werk.
38 uur wel meevallen? Man ik wilde dat ik maar 3 dagen hoefde te werken.
Heb wel meer dingen te doen naast mijn werk :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 10:16

Ben ik de enige fulltime student hier? B-)
Ik werkte eerst ook nog op zaterdag in een bouwmarkt, maar dat heb ik opgezegt, want inderdaad met de paarden erbij werd dat gewoon te veel.

Oww, lezen!! ik hou ook van lezen!
Maar ik houd meer van waargebeurden verhalen, en dan meestal van die verhalen over wat vrouwen in anderen landen meemaken enzo.
Maar ik heb het geluk van een m oeder die bij de bibliotheek werkt. (misschien een idee voor goldenflower?) :D
http://static.panoramio.com/photos/original/1793988.jpg

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 12:50

Ik werk 40 uur en woon nu ook nog eens op mezelf dus koken, was, stofzuigen komen er ook nog bij. Ik ga daarom ook niet elke dag naar mijn knollie maar zo'n 3-4 of 5 dagen in de week. Ben al blij dat ik hier met d'r sta, anders had ik elke dag moeten komen om die stal uit te mesten. Dat is nu niet meer :Y)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 13:00