[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:23

@ royen: Scandinavische stijl klinkt erg leuk! Inderdaad een warme uitstraling.
En dat is met dit weer wel handig.

@ joyfordogs: In je pyama naar de paarden? dan ben je pas een bikkel! Dat doe ik mooi van mijn tenen tot mijn hoofd ingepakt. (en dat gesleep met emmers klinkt bekend)

@ Lisetje: volgens mij is dat heel raar en leuk, om vakantie te krijgen op het moment dat de rest weer moet beginnen }>

Lisetje

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:38

Jaa wel eenzaam, iedereen is school/werk. Maar tot nu toe vermaak ik me prima :D LEkker met paardjes bezig, winkelen uhm ja niet nuttige dingen zeg maar haha.
Joyce: Wanneer moet je afscheid nemen van lieve Agrado?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:47

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:43

Agrado zou in februari gaan, maar de koop is afgeblazen, hij is dus weer beschikbaar.
Dus ik weet niet wanneer ik afscheid moet gaan nemen, vanmiddag was de dierenarts er om chasey te chippen en enten, ik heb gelijk laten voelen hoever het met zijn mannelijkheid is voor eventueel castreren, hij heeft 2 balletjes, niet groot, maar al groot genoeg voor een eventuele castratie, nu wacht ik nog even, veels te koud, denk dat hij over een paar maandjes aan de beurt is, dan is hij anderhalf geweest.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:49

He joh wat balen joyce! En het is zo'n leuk dier!
Waar is die geldboom he...

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:24

He wat vervelend Joyce :( echt verschrikkelijk als je je erop ingesteld hebt dat hij een fijn baasje heeft gevonden, en het vervolgens toch niet doorgaat...

Als ik je nog een tip mag geven over de castratie, fris weer (weinig bloesems/vliegen etc) is het beste weer om te castreren. Precious is vorig jaar ook in januari gecastreerd en beviel me hartstikke goed want je beperkt het risico op infecties heel erg omdat er nu weinig troep in de lucht rondzwerfd. Precious heb ik toen 2 nachten binnen gezet, en de eerste dag heeft hij een zomerdeken opgehad na de narcose. Daarna was hij weer de 'oude' :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 23:01

Paardje van een vriendin van mij is ook in deze periode idd om die reden gecastreerd :)
Heb hier 2,5 jarige shet hengst staan. Leuk dier miss voor de keuring maar heb er meer aan als hij zsm ruin wordt. Dan kan hij straks in dekseizoen ook bij de rest staan ipv Sam want denk anders dat het strijd wordt... gedoe allemaal haha :P

net film gekeken, was opzich wel te doen, nu volgende film..hoop dat ik zo in slaap val..morgen weer werken, gelukkig maar tot 4 uur :P
Merk echt dat de dagen langer worden :D jeej

@sylvia: zadel ken ik niet nee :P

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:33

bedankt voor de tips, tja, dat de koop niet door is gegaan, is jammer, maar soms moeten dingen zo zijn denk ik dan.
in deze periode heb je idd minder kans op infecties, ik wil in ieder geval wachten tot hij anderhalf jaar is.
Enne een ruin is idd erg makkelijk, kan overal bij.
Ondanks dat ik Agrado erg goed in elkaar vind zitten, zie ik er geen dekhengst in om meerdere redenen, zijn goedgekeurde uit brazilië geïmporteerde papa woont om de hoek, er zijn niet zoveel paardjes van dit ras en dan moet hij hengst blijven voor laat ik zeggen, 1 merrie per 3 jaar te dekken.
Ik denk dat het voor een koper ook wel prettig is dat hij ruin is en zelf die beslissing niet hoeft te nemen.
Gelukkig is hij nu nog niet lastig als hengst, maar zou wel fijn zijn als dat zo bleef.

ja de dagen worden echt langer, dat merk ik hier ook.
zo maar eens met een kruiwagen hooi naar het bos, normaal heb ik het al klaar gezet, maar gisteren een vriendin op bezoek, mee eten, bijkletsen, en tja, dan is het zo laat.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 08:44

ow en wat betreft die kou.
ik pak me de hele dag warm in, van muts tot termobroek, rond 7 uur ga ik savonds nog een keertje naar de paarden, geef ik ze wat eten, zet alles voor de nacht klaar en ga vaak daarna douchen en voor de houtkachel hangen, tegen de tijd dat ik naar buiten ga om nog ff de laatste ronde te doen, ben ik erg warm van de kachel, dan is het lekker om ff de kou in te gaan, daarna nog 10 minuutjes opwarmen, hondjes voeren en mandje in.

Dus ik ben niet iemand die de halve dag slecht aangekleed de kou ik gaat, ik werk zowat de hele dag buiten, over een uur loop ik voor dik een uur in het bos te wandelen met de hondjes van mijn werk, brrrr, maar wel lekker.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:15

Zamora schreef:
Paardje van een vriendin van mij is ook in deze periode idd om die reden gecastreerd :)
Heb hier 2,5 jarige shet hengst staan. Leuk dier miss voor de keuring maar heb er meer aan als hij zsm ruin wordt. Dan kan hij straks in dekseizoen ook bij de rest staan ipv Sam want denk anders dat het strijd wordt... gedoe allemaal haha :P

net film gekeken, was opzich wel te doen, nu volgende film..hoop dat ik zo in slaap val..morgen weer werken, gelukkig maar tot 4 uur :P
Merk echt dat de dagen langer worden :D jeej

@sylvia: zadel ken ik niet nee :P

Ga je Silver castreren?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:06

silver is toch geen shet? :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:08

dan toch eentje die pokemon gegeten heeft. :=

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 10:34

Gister royen uit de stal geplukt, lekkere poetsbeurt gegeven en een dekje opgelegd, ging prima!
Toen heb ik haar losgezet en op commando laten blijven, ging ook prima :)

Maar het mooiste was, ik vond 2 oude bandages (ze stond los, dus alles was geheel vrijwillig) en die deed ik bij d'r om en gevraagd of ze naar d'r stal wil lopen. No problemo! Doet ze gewoon ff, zelfs met die (i.m.o.) rare dingen om haar benen. Kwam helemaal enthausiast thuis :D
Had dat niet verwacht dat ze zo kalm zou blijven, maar ze vindt alles wel leuk en best.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:00

jokari schreef:

Bedoel je niet pokon? :P

Royen schreef:
Gister royen uit de stal geplukt, lekkere poetsbeurt gegeven en een dekje opgelegd, ging prima!
Toen heb ik haar losgezet en op commando laten blijven, ging ook prima :)

Maar het mooiste was, ik vond 2 oude bandages (ze stond los, dus alles was geheel vrijwillig) en die deed ik bij d'r om en gevraagd of ze naar d'r stal wil lopen. No problemo! Doet ze gewoon ff, zelfs met die (i.m.o.) rare dingen om haar benen. Kwam helemaal enthausiast thuis :D
Had dat niet verwacht dat ze zo kalm zou blijven, maar ze vindt alles wel leuk en best.

leuk joh! :D hbe je Anja al gesproken? Kheb echt zo'n lieve foto van haar en solice, die 2 zijn helemaal in Love :D echt super!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:17

Zamora schreef:
silver is toch geen shet? :+

O,even over shet heengelezen :o .Ze zijn ook zo klein hè... :+

Ik heb helemaal geen zin om heel Nederland door te racen met dit weer |( .Ik hoop dat het volgende week gaat dooien.

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:37

Ik wil dat het gaat dooien.. Genoeg van al die sneeuw. Je kunt helemaal niks... behalve lekker met hondjes wandelen...

Ps mijn naam heb ik kunnen wijzigen met dan aan de mods. :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:44

Haha goedzo Temba.
NEe ik baal ook wel, vannacht weer sneeuw bij gekomen. Durf ook echt niet buiten de stal/wei om te wandenlen. Veels te glad allemaal.
Maar volgens mij gaat dit nog wel ff duren :=

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:46

hee liset, als het verse sneeuw is lijkt het me nog niet heel glad toch? ben ook met verse sneeuw wezen wandelen ging goed! die sneeuw is namelijk nog vrij stroef :) (en als ze gaan glijden vallen ze zacht ;) )

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:57

Hee dat is wel een goede! Zal eens kijken eind van de middag

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 11:59

ik wil eigenlijk komend weekend graag een sneeuw-bosrit maken :) hoop dat er dan nog voldoende sneeuw ligt, hier heeft het namelijk al even niet meer gesneeuwd en begint alles hard te worden :(

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:01

Voor dan is het sneeuw wel leuk ja!
Hier vannacht weer een redelijk pak erbij gekomen. Hoelang duurt dit nog :( :( :P

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:12

Niet meer gesneeuwd? Dus wij in een mega sneeuw storm om van jou, leonie naar huis te komen zaterdag, is dat speciaal voor ons gedaan ofzo? :P
Als er nét sneeuw ligt en nog niet veel op gelopen is durf ik gewoon te rijden... maar ondertussen is het al weken (of het nou sneeuwd of niet) zo aangestampt dat het mega glad is... zelfs nog steeds in de wei... dus ik weet ook niet of het nog veranderd voor zondag... anders moet ik me rit afblazen :(

Hier ligt geen dikke laag meer.. misschien 5 cm ofzo.. ;)
Laatst bijgewerkt door Silfurfaxi op 07-01-10 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:18

NkPrecious schreef:
jokari schreef:

Bedoel je niet pokon? :P

_O- juist ja, idd. :=

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 12:42

Dat zou wel jammer zijn Temba. Ik ben benieuwd of de rit van Frida en mij nog doorgaat. Ik ga één deze dagen gewoon even een datum aanwijzen haha.
Moet zelf alleen nog vervoer regelen, slim :=

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:49

Hier is ook geen sneeuwflokje gevallen, alles is spekglad met die aangestampte bevroren sneeuw. Heb geloof ik al 3 weken niet gereden.
De dierensarts was hier maandag en die vond het nu geen goed tijd om te casteren, omdat als het gaat dooien het ene modderboel word. Het lijkt me ook erg koud als een paard nu buiten moet liggen tijdens de operatie. Ik wacht met Apollo dus nog even tot het voorjaar.