[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:48

Op het moment doe ik niet zoveel met hem :P winter en stage pff niet zo goed te doen. Doe eigenlijk vanalles, nog veel bezig met basis aanleggen :) maar eigenlijk: buitenritjes/basis dressur/basis springen. nog veel bezig in de bak hoor, zrgen voor een geod stuur, gas en rem :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:50

En de tölt? Rijdt je die ook nog door op hem? Of eerst goed de basis?

Hoe oud was ie ookalweer :o

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 17:53

Haha ja amy is een leuk paard! Wil ik wel op leren springen.. Die vertrouw ik wel meer dan een of ander manege paard (klinkt heel raar aangezien die manege paarden het allemaal moeten kunnen enz...)

@Royen, maakt niet uit hoor maar ik ben inderdaad Nsundu op bokt.. Was mijn kat die vorig jaar helaas is overleden ;( .
Ik denk dat ik je inderdaad gezien heb..? Heb alleen zoo veel mensen gezien dat ik je niet helemaal kan herinneren sorry :o .

Dit komt wel goed op de workshop :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 19:55

heb je kerstkaart ook ontvangen leonie :D leuk!

kan nu weer mn auto parkeren bij de paarden en er zelfstandig weg komen :') ben er laatst weggeduwd omdat ik vast zat :P

Ik ben bang dat mn vrije kerstdagen worden besteed aan mest op ruimen...niet veel van gekomen met al die sneeuw en kou... := niet best :P
Nu ff dorp in, laatste dingen kopen en morgen tot 4 uur werken en dan 4 dagen vrij :D eindelijk! Echt behoefte aan :P

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:19

Nsundu schreef:
Oh graag Leonie!!!!! Ik moet springen leuk gaan vinden (anders kan ik er ook geen les in geven vind ik)... maar ben echt een leek! :P
Wie springt er dan graag?

Ow, ik houd erg van springen! :D Toen ik mijn oude pony nog had, toen reed ik elke week mee met de spring- en croslessen. En ik deed ook springwedstrijden met haar, maar dat heb ik allemaal moeten opgeven sinds zij atrose kreeg. En dus heb ik sinds mijn 16/17e niet meer gesprongen. |( Ik ging ook niet meer naar de springlessen kijken, anders kreeg ik heimwee. Ik mis het nog steeds, maar heb geen behoefte aan om weer gaan rondhobbelen op een manegepaard en daarmee gaan springen. Ik heb geduld totdat iets op mijn pad zal komen. ;)

Temba, ieder mens is anders. ;) Ene mens houdt meer van relaxend rondhobbelen terwijl andere mens kickt op snelheid en hoogte. 8-) Of zelfs middenweg. :9

Nou, rijden op een reis van 1.80 is wel knap, haha. Dan is zijn draf en galop wel hoog, lijkt me. Kon je wel zonder hulp op hem klimmen? Bij zo'n hoogte ben ik afhankelijk van de stoel of lieve helper. :o

@Frida: nou, dat is wel minder dat je vast zat in de auto. Hopelijk was je niet in je eentje of was je zo sterk als superman dat je hem in je eentje kon wegduwen. :+ Tja, mest opruimen hoort erbij en sneeuw maakt ons niet zo makkelijk. ;(

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:08

Goldenflower schreef:
Nsundu schreef:
Oh graag Leonie!!!!! Ik moet springen leuk gaan vinden (anders kan ik er ook geen les in geven vind ik)... maar ben echt een leek! :P
Wie springt er dan graag?

Ow, ik houd erg van springen! :D Toen ik mijn oude pony nog had, toen reed ik elke week mee met de spring- en croslessen. En ik deed ook springwedstrijden met haar, maar dat heb ik allemaal moeten opgeven sinds zij atrose kreeg. En dus heb ik sinds mijn 16/17e niet meer gesprongen. |( Ik ging ook niet meer naar de springlessen kijken, anders kreeg ik heimwee. Ik mis het nog steeds, maar heb geen behoefte aan om weer gaan rondhobbelen op een manegepaard en daarmee gaan springen. Ik heb geduld totdat iets op mijn pad zal komen. ;)

Temba, ieder mens is anders. ;) Ene mens houdt meer van relaxend rondhobbelen terwijl andere mens kickt op snelheid en hoogte. 8-) Of zelfs middenweg. :9

Nou, rijden op een reis van 1.80 is wel knap, haha. Dan is zijn draf en galop wel hoog, lijkt me. Kon je wel zonder hulp op hem klimmen? Bij zo'n hoogte ben ik afhankelijk van de stoel of lieve helper. :o

@Frida: nou, dat is wel minder dat je vast zat in de auto. Hopelijk was je niet in je eentje of was je zo sterk als superman dat je hem in je eentje kon wegduwen. :+ Tja, mest opruimen hoort erbij en sneeuw maakt ons niet zo makkelijk. ;(

Mest ruimen... (praaat me er niet over!)Phoe ik denk dat ik een sneeuwschep nodig heb maar dan voor de mest :=. Dus Frida ik zal ook aan je denken als ik bezig ga met al die mest bij mij in de wei ;).

@Joann, leuk dat je daar zo fanatiek mee bezig bent geweest! Ik dus helemaal niet (ooit 1 keer over een boomstronk en dan wel met lange teugel omdat ik er dus niks van kan en me paard niet wil belemmeren ;))

Ik heb wel een krukje gebruikt anders weet ik het echt niet meer natuurlijk. Maar ik vind draven en galoperen totaal andere bewegingen op zo'n paard dan ik gewend ben.... Ik voelde me vandaag dus maar een echte beginner (als of ik net 10 lessen heb gehad om op me paard te kunnen blijven zitten :+).. Ik ben ooit een aantal keren van andere niet-gangenpaarden afgevallen.. zo hard... niet erg leuk dus dan houdt je je toch een beetje in..
Gelukkig was de draf van dit paard wel heerlijk! Ik heb laatst op een ander manege paard gereden (wel wat kleiner!!) maar die vond ik niet fijn rijden. Luxe probleem? Tis maar net wat je gewend bent natuurlijk.. ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:14

voorzichtig durf ik hier te melden dat Agrado onder voorbehoud, een nieuw plekje heeft gevonden.
Ik ben hier onwijs blij mee, een heel gaaf plekje is het.

Details volgens nog, ik kan me gaan voorbereiden op het afscheid, of op het nieuwe begin van een hele mooie toekomst voor hem en zijn nieuwe baasjes die zich erg op zijn komst verheugen!!

Silfurfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:19

Goed nieuws Joyce! Onder voorbehoud gefeliciteerd ;) :D!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:20

Dat is heerlijk nieuws!
Fijn dat het een goede plek is, die lijken me soms nog best moeilijk om te vinden.

Afscheid zal moeilijk worden, of niet?

Over springen, ik vind het erg leuk, maar ik kan het niet super goed. Maar ik heb wel altijd lol!
(behalve toen ik van een 1,80 paard af viel. dat is zo'n eind naar beneden nog. ;) )

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:32

dat zal de praktijk moeten uitwijzen, ik verwacht van niet, ik heb vanaf dag 1 het gevoel gehad dat er iemand straks heel gelukkig van hem zou worden, en dat is vandaag bevestigt, er is een dikke klik en ik vind ze zo goed bij elkaar passen.
Ze zijn vandaag voor de 2e keer gaan kijken bij hem en tja, toen de knoop doorgehakt om hem te kopen.
Nu nog een datum prikken wanneer hij er heen gaat, ik ben blij voor hem, hij krijgt daar ook speelmaatjes en woont bij ze aan huis!

en tja, als ik ook maar half twijfel aan een goede plek, dan zou hij gewoon hier blijven.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:34

Nsundu schreef:
Goed nieuws Joyce! Onder voorbehoud gefeliciteerd ;) :D!

even over jou berichtje heen gekeken, sorry, maarre bedankt!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:01

Wat een berichtjes in 1 keer weer :P

@ joyce; ook onder voorbehoud gefeliciteerd!!

@ temba: ik raad je aan gewoon altijd met sneeuwschep mest te ruimen :D (weet je nog toen je bij mij was?)
Sneeuwschep is namelijk enorm licht, ik gebruik dus altijd ene sneeuwschep en bijna nooit iets anders :P ja af en toe mestvork, maar dat is echt af en toe :) ook buiten, ik schuif de drol een beetje bij mekaar, schep en onder en klaar is keesie :) sinds ik dat ding ben gebruiken heb ik ook minder last van men rug gekregen met mesten :)

@ Maayk: tolten doe ik nog niet met em, het zit er wel in, maar vind de basis stuk belangrijker en alle dingetjes die ik nog even met em moet uitpraten enz :) band wederopbouwen, vertrouwen terugkrijgen in elkaar. Tolten komt volgend jaar een keer aan de beurt denk ik :) voorlopig ga ik eerst geowon lekker met em bezig :) misschien bied hij het dan uit zichzelf aan! Toen temba hier was heeft ze wel eenpaar losse pasjes gezien, voornamelijk als hij zich even weg wil lopen onder me, of even wat drukker wordt, en zelf heb ik het idee dat hij het ook wel eens doet vlak voor een bok. (deed hij in het begin nogal eens, nu bijna niet meer :) behalve als meneer jolig is dan :+ dan heeft ie de grootste schik met zichzelf, vergeet hij soms dat ik derop zit haha :+ )

@ frida: thanks :D fijn dat de kaartjes nog optijd zijn aangekomen :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:01

klinkt goed Joyce ! Ben helemaal jaloers maar bon dan had ik 'm maar zelf moeten kopen. :D
Ik hoop dat ie een allerbeste thuis krijgt. :j

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:19

Fijn Joyce!

Het valt me bij Indyra ook steeds vaker op dat als de andere 2 binnen (schuilstal) staan, staat Indyra alleen buiten. Dan kom ik eraan, loopt ze mij tegemoet. Gaan we even knuffelen en draait ze zich om en loopt richting het stalletje. Voor de stal blijft ze nog even staan en kijkt om (meestal loop ik er wel achteraan) en dan gaat zij ook naar binnen.
Is dit beschermend gedrag naar de andere 2? Van pas op er komt een mens ofzo? :=

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:01

@Liset:
Eerste wat ik dacht: Ze mag er niet bij staan (en staat dus lager in rang).
Maar door je vorige berichten denk ik dat zij inderdaad de kudde bewaakt. Wat je ook ziet in die wilde kudde's: 1 paard (soms meerdere) staan terwijl de andere liggen.
Echt leidstertje wordt het dus :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:36

ja precious doet dta ook vaak, in de deuropening staan. dan moet je eerst langs hem heen zegmaar als je naar binnen wilt :P Hij houd nooit geen mens tegen hoor, maar het is wel zijn vaste standplaats :+ helemaal als Faemme ligt! Zen oogappeltje :) echt superlief.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:45

NkPrecious schreef:
@ Maayk: tolten doe ik nog niet met em, het zit er wel in, maar vind de basis stuk belangrijker en alle dingetjes die ik nog even met em moet uitpraten enz :) band wederopbouwen, vertrouwen terugkrijgen in elkaar. Tolten komt volgend jaar een keer aan de beurt denk ik :) voorlopig ga ik eerst geowon lekker met em bezig :) misschien bied hij het dan uit zichzelf aan! Toen temba hier was heeft ze wel eenpaar losse pasjes gezien, voornamelijk als hij zich even weg wil lopen onder me, of even wat drukker wordt, en zelf heb ik het idee dat hij het ook wel eens doet vlak voor een bok. (deed hij in het begin nogal eens, nu bijna niet meer :) behalve als meneer jolig is dan :+ dan heeft ie de grootste schik met zichzelf, vergeet hij soms dat ik derop zit haha :+ )

Was jullie vertrouwen dan even weg?

PS.: Heb je mijn kerstkaartje al ontvangen? :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:23

nee kerstkaart nog niet ontvangen :) en met Pres indd ook een moilijke periode gehad waarin hij een keer mijn vertrouwen heeft geschaad, en dat is dan best moeilijk weer op te bouwen, maar gelukkig is dat nu weer terug :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:35

En hoe oud is hij?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:36

Dat ook nog ja :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:39

Hij is nu 5,5 jr. :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:50

Zelfde leeftijd als Blu,die rond zijn 4 jaar zijn 'moeilijke' periode had.('echte' hengstenhouders zullen wel dubbel liggen van de lach als ik het over 'problemen' heb :D )
Ik reed helemaal niet in die tijd omdat mijn zelfvertrouwen nogal weg was na een flinke smak(van een ander paard),maar te voet was hij wat duwerig en draaierig :+ en hij heeft me zelfs een keer gebeten! :oo(in mijn laars :P )
Dat is nu weer helemaal over,zonder 'harde' maatregelen.Gewoon overheen gegroeid,volwassen geworden....

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:54

Het was bij mij nog wel wat anders Sylvia, helaas ... Dierenarts gaf aan dat hij het zelden tegenkwam maar dat sommige hengsten nog zo dicht bij hun oerinstinct staan dat ze bijna onmogelijk hengst gehouden kunnen worden. als het een beetje draaierig geweest was en bijten had ik hem niet gecastreerd :)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:03

Lisetje schreef:
Het valt me bij Indyra ook steeds vaker op dat als de andere 2 binnen (schuilstal) staan, staat Indyra alleen buiten. Dan kom ik eraan, loopt ze mij tegemoet. Gaan we even knuffelen en draait ze zich om en loopt richting het stalletje. Voor de stal blijft ze nog even staan en kijkt om (meestal loop ik er wel achteraan) en dan gaat zij ook naar binnen.
Is dit beschermend gedrag naar de andere 2? Van pas op er komt een mens ofzo? :=

Wat ik laatst heb geleerd is dat ieder paard in een kudde een taak heeft.
Ik kan in mijn kudde de taak verdeling ook best duidelijk zien. De merrie staat altijd op de uitkijk.
De ruin bepaald (volgens mij) wanneer het tijd is om te eten of om ergens anders te eten.
En Lily.... tja, dat is nog onduidelijk :+

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:05

O,ik had nog niet meegekregen dat hij gecastreerd was :o
Dan moet hij het wel erg bont gemaakt hebben :oo