[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 08:23

tja, hier ook 1 grote witte boel, gelukkig kunnen de paarden gewoon buiten staan, de paddock en het bos zijn goed begaanbaar voor ze, ik zorg wel voor voldoende eten in de loopstal, ze maken er een behoorlijke bende van, dus ik doe het nooi nu maar in netten, scheelt een hoop rotzooi.
Verder sjouw ik een paar keer per dag met emmers water, tja,. hoord erbij en dan ga je ff tussendoor bij je buurvrouw op de koffie, belt mariska daar naar toe dat ze niet komt, kan ik op mijn vrije zondag ook nog al die stallen daar gaan uitmesten ;).
Wat een werk, bijna 10 minuten bezig geweest met 3 stallen, pfft.
ik ben benieuwd of ik op mijn werk kan komen vandaag, hier in de omgeving word niet gestrooit of met schuivers geschoven, zitten ook beetje in de middle of nowere (voor nederlandse begrippen altans).

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:51

Hier is de wind gedraaid!Veel wolken en minder koud.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:14

Môgguh! :D
Ben nu weer aan't werk, we hebben vanavond een vergadering voor alle medewerkers maar dat is in S'Hertogenbosch (:) Waarschijnlijk gaan alle mensen uit A'dam niet heen vanwege de ernstige sneeuwval, dus heb weereens mazzel :Y)
Gister was mijn nicht onverwacht langsgekomen, heerlijk met Royen zitten troetelen en heerlijk erwtensoep gegeten want we waren verkleumd :P Maar gisteravond is ze op de terugweg doorgegleden tegen een boom aan met de auto (alles is goed, alleen wat flinke blikschade)... dus heel handig was het allemaal niet :P Wel is ze nu helemaal gek op gangenpaardjes geworden en gaat met manlief overleggen om nog een paard te kopen :P Heb ik goed voor elkaar toch? Nieuwe klant voor de gangenpaardenfokkerijen komt eraan _O-

De sneeuwschuivers zijn echt hopeloos in de weer hier, zo sneu :(:)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:15

Wordt die blikschade eigenlijk door de verzekering gedekt? Weet iemand dit? Ben ik wel benieuwd naar ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:17

Ik kon hier vanochtend de parkeerplaats van mijn werk niet eens op := Me auto kwam er niet doorheen. Dus ik naar collega gelopen, die zei, moet je hem in ze 2 zetten.
Nouuuu heel gestaag ging ik vooruit. Vind het echt niks, mag van mij wel weer "gewoon" weer worden.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:25

Vind het wel mooi om naar te kijken maar om nou met de auto hierdoorheen te gaan vind ik ook maar nix. Hopelijk is het volgende week allemaal weg, alleen met kerstavond zou het wel mooi zijn natuurlijk, haalt de kerstsfeer helemaal op :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:26

Ben met kerst toch aan het werk dus ook dan liever niet hahahha :P

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:00

brrr net boodschappen gaan doen met de auto.
Maar ik vind het helemaal niks. Ben een paar keer gaan schuiven, een heel klein beetje. Maar toch een naar gevoel.
Ik blijf wel lekker thuis. (heb veel boodschappen gedaan :D )

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:45

Ik heb bijna hele week niet mijn auto gebruikt. Ik ging met de fiets of gewoon benenwagen. (:) En vandaag was ik wel blij dat ik mijn regenlaarzen heb aangetrokken, want ze kwamen tot de helft van mijn onderbenen! Het is wel lastig met deze sneeuw, maar als je binnen zit, dan geniet je toch stiekum van het uitzicht en dan is het opeens romantisch. :D :P

@royen: leuk dat je ook gaat lessen op de ijsco's! :D Ik les ook op een ijslander en ik heb ook niet veel met de ras. Te onafhankelijk voor me, maar hun hoogte is wel precies goed voor me, haha. :P

@Frida: beetje laat, maar gefeliciteerd met je rijbewijs! Deed je een spoedcursus of zo? Ik wil ook ooit mijn rijbewijs E halen in de toekomst.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:58

ik heb 8 uur gelest, verdeelt over paar dagen :P Goed te doen, achteruit rijden enzo kon ik al :P

Heb weer auto :D de snelweg naar de achterhoek en weer terug was helemaal schoon en kon lekker doorrijden :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:16

Ik heb destijds mijn rijbewijs in een dagcursus gedaan, is ook hele goed te doen :) ( 5 uur les en examen) is beetje aan jezelf wat je fijn vind. Voor de 1 werkt het ene beter, voor de ander het andere :)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:28

@Goldenflower: Jammer dat ik nog niet kan beginnen want het vriest/sneeuwt :( Lijkt me inderdaad wel een heerlijke hoogte haha, ik hou zelf niet van groote paarden en ze mogen van mij een maatje of 1.50 blijven. Royen wordt 10cm groter dus nog even wennen :P

@Leonie: Heb je mijn nicht al aan de telefoon gehad? Ik heb nix meer van d'r gehoord :? Zal d'r van de week wel even bellen ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:53

@leonie: dat kan zekers ook. Wou ik eigenlijk ook doen maar ik kan dat echt niet zo lang achter elkaar :P M`n instructeur raad het ook af.
Heb eerste keer 2 uur gelesd en daarna 2x 3 uur en aansluitend examen. Dus laatste dag 4 uur rijden, vond ik meer dan genoeg := Had ook niet alle uren nodig achteraf maar wel fijn om ze te hebben gehad want was echt super relaxt op het examen en ging echt fijn :D

Stond vanochtend vast bij de paarden met de auto...echt fijn...ik moet nu gewoon echt iemand mee hebben naar de paarden want ben nergens meer alleen :? Parkeerplaats hier is hopeloos en bij de paarden hebben ze ook niks opgeruimd...

Ga nu maar eens naar m`n werk :P tot 9 uur...bah....

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:27

pff vannacht ziek geweest vanmorgen glansrijk verslapen en nu weer fit :S snap niets van mezelf.. maargoed.

Over aanhanger, adviseerden ze dat echt frida? Hier was het hoogst ongebruikelijk.. Deden ze alleen bij mensen met zeer erge faalangst (dan bouw je hele dag spanning op) of als je zo belabbert reed met de intake dat ze het niet vertrouwden, maar ruim 80% deed het via een dagcursus. ik moet wel zeggen dat ik vaker verschillen zie tussen noorden en midden/westen van NL in auto-opleidingen. Misschien dat het daar ook mee te maken heeft.

@ Royen, nee heb je nicht nog niet gesproken, had jij mijn emails nog gehad? op de 1 of andere manier lukten die foto's echt niet :S heeft ze wel internet?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:37

Heb je even een PB gestuurd leo ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:34

Leonie, bedankt voor je kerstkaart! :D
Welke paardjes zijn het? Kyra en....? :o

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 23:18

Faemme volgens mij? Ik heb hem ook gehad! :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:22

Hihi fout fout :D naja Liset half goed ;)

Zijn Precious met Faemme :)

ik zet hem hier ook nog even neer voor de mensen uit het topic :D

Afbeelding

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:32

Hihi, hij's echt leuk! :) Maar ik had niet gedacht dat het Precious was := Faemme zag ik er wel in :P Maar je krijgt een kaartje terug hoor, hij is al onderweg :P

Nog 2 daagjes werken en dan kerstvakantie! (:)
Nog 5 nachtjes slapen en het hele huis schuren, schilderen en inrichten
Nog 9 nachtjes slapen en dan officieel samenwonen met mijn moppie! :+:
Beter kan het jaar toch niet beginnen? :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:42

Ahh leuk Maayk :D dat is inderdaad een goed begin ;) voor mij zal dat hopelijk het begin van de zomer zijn dat aftellen ;) :D

Echt niet gezien dta het pres is? :D en ze lijken nog wel zo erg op mekaar :P zie je die bekkies niet? ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:45

Komt denk ik door de kleur, ik ken Precious alleen als roodharige :P Op de foto lijkt hij de kleur van Kyra te hebben zoals Liset al dacht. De vorm van het 'bekkie' had ik nog niet gezien :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 09:53

wintercolours ;) ze zijn allebei in verhouding nog steeds vrij rood, kyra is nu echt diep donkerbruin, tegen het zwarte aan :)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:01

Pffff ik had het allebei niet gezien hahahaha

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:23

haha ik zie het ha dik jullie nog verwisseld ook :p jij had em fout en Royen half goed :P sorrie!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:55

Daar gaat m'n ego :( :P
Dan zoek ik mijn eigen paardje wel op :P