wat voor een gang is dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Re: wat voor een gang is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:52

Raja schreef:
gangenpaarden werden gebruikt door de lang eigenaren. Omdat de dieren zo ontzettend lekker zitten waren ze ideaal om mee over de landgoederen te rijden en de arbeiders in de gaten te houden.

Dat weet ik...dat was mijn vraag niet,ik had het specifiek over de Trocha Knipoog

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:54

haha ik vind die gang wel heel grappig moet ik zeggen maar wat voor gang het is zou ik ook wel willen weten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:02

nikita_benno schreef:
haha ik vind die gang wel heel grappig moet ik zeggen maar wat voor gang het is zou ik ook wel willen weten

Misschien even verder lezen dan alleen de openingspost Rolleyes

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:07

Tinky12 schreef:
nikita_benno schreef:

Misschien even verder lezen dan alleen de openingspost Rolleyes

ik volg dit topic gewoon maar is niet helemaal duidelijk maar heb ook niet alle berichtjes gelezen maar wel veel

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:15

Lees de vorige pagina nog maar eens Knipoog

Valeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 23:05

Tinky12 schreef:
Raja schreef:
gangenpaarden werden gebruikt door de lang eigenaren. Omdat de dieren zo ontzettend lekker zitten waren ze ideaal om mee over de landgoederen te rijden en de arbeiders in de gaten te houden.

Dat weet ik...dat was mijn vraag niet,ik had het specifiek over de Trocha Knipoog

Natuurlijk is deze gang niet meer dan voor de show en heeft niet meer doeleinden dan voor de show. Wat het wel laat zien is hoe goed het paard is gefokt, hoe zuiver hij loopt, hoeveel temperament en uithoudingsvermogen het paard heeft en hoe werklustig hij is. Het heeft dus alles met macho gedrag te maken, wat heel normaal is in deze landen. Mijn auto is groter, glimmender en kan harder rijden dan die van jou.....toch!

Het opkrullen of het omhoog krullen van de staart heeft ook een functie. Ze noemen heet de schorpioenen dracht van de staart en alleen de beste paarden met het meeste vuur en temperament hebben dit van nature. Een paard wat zijn staart gewoon laag draagt zou " lui" zijn.
Bij de Peruaanse Paso is het juist gewenst dat het paard de staart tussen de billen klemt, hoe strakker hoe better. De Peruanen zeggen dat een paard wat de staart gewoon los of ontspannen draagt een paard is zonder temperament en dus nier bruikbaar.

De fino is dus niets anders dan wat bij ons een paard is wat heel hoog kan springen of heel hard kan rennen op de baan...
Sport.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 07:36

Dank je wel voor deze uitleg,dat vermoeden had ik al...40 x 60 bak heb je iig niet meer nodig Haha!
Dat van die staart vind ik erg interessant...ik had het vermoeden dat het paard zo enorm met zijn werk bezig was er spanning op de staart kwam.Het is toch een enorm zware oefening die hij moet uitvoeren.

Dit paardje past helemaal bij het Zuid-Amerikaanse temperament,niet te groot maar vol vuur.Hoewel dit niet helemaal mijn type paard is heb ik enorme bewondering van wat zo'n diertje kan laten zien.
Prachtig gangenpaard Ja

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:34

EmptyWords schreef:
Ik heb geen idee of het hier goed staat.

Ik zag op YouTube een filmpje van een "flamencopaard" maar nu vraag ik me af...wat is dit??

http://www.youtube.com/watch?v=QbGaE8-6 ... re=related

Toch jammer dat er geen slowmotion functie op youtube zit :S
En wat zal dat dier hoofdpijn hebben zeg.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:02

spinet schreef:

Eh...hoezo moet dat dier hoofdpijn hebben? Verward

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:34

spinet schreef:
EmptyWords schreef:
Ik heb geen idee of het hier goed staat.

Ik zag op YouTube een filmpje van een "flamencopaard" maar nu vraag ik me af...wat is dit??

http://www.youtube.com/watch?v=QbGaE8-6 ... re=related

Werkelijk, wat een domme opmerking! ROFL
Lees aub toch gewoon de laatste pagina's!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:55

Ik vrees ook dat ik geen antwoord krijg op mijn vraag Bloos jammer wel want ik had graag de achterliggende gedachte gehoord...

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:05

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:06

deze gang heet Classic Fino en wordt vaak bij toeristenpaarden gedaan, omdat als je dan op je paard zit, en je paard dit zo doet, dit zit als een huis, en je bijna niet op en neer gaat. Als je paarden goed fokt, dan is dit aan te leren. Dit is een verzamelde draf.

Ik ben zelf in aruba geweest en heb een tijdje gewerkt met deze paarden. Het zijn hele liefe dieren, waar geen kwaad in zit. Maar, deze dieren waren nooit mishandeld, niet zoals die man met die stok. Die waren zo ingereden..

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:12

Vreselijk om aan te zien en nog erger om te zien hoe ze het die paarden aanleren! Boos!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:35

Margreth schreef:
Vreselijk om aan te zien en nog erger om te zien hoe ze het die paarden aanleren! Boos!

Ok...omdat jij een van de velen bent die niet verder kan lezen dan de openingspost....kijk eens verder dan je neus lang is,dit is een natuurlijke gang.
Het filmpje waarbij het paard met een stok geslagen wordt heeft hier niets mee te maken,dat filmpje hoort thuis bij de "dansende paarden" en heeft werkelijk niets met de openingsfilm te maken.

Arabische schreef:

Ja...daar zijn wedstrijden van...goed gefokte en getrainde paarden laten hier een topprestatie zien...of is dit zoveel anders dan wat Anky heeft laten zien op de olympische spelen.

Zoals al eerder vermeld is...kijk eens wat verder dan je eigen bord,er ligt nog een hele wereld open...

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:40

Citaat:
Ok...omdat jij een van de velen bent die niet verder kan lezen dan de openingspost....kijk eens verder dan je neus lang is,dit is een natuurlijke gang.
Het filmpje waarbij het paard met een stok geslagen wordt heeft hier niets mee te maken,dat filmpje hoort thuis bij de "dansende paarden" en heeft werkelijk niets met de openingsfilm te maken.
Ten eerste kun jij niet beoordelen of ik niet of wel verder lees dan mijn neus lang is (misschien heb ik maar een korte neus of misschien ook wel een heel lange Tong uitsteken ) Of jij dat nu leuk vind of niet, ik blijf erbij dat ik het vreselijk uit vind zien. Dat is mijn mening of die je nu wel of niet aan staat. Wat jij er zelf van vind moet jij ook weten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:51

Margreth schreef:
Citaat:
Ten eerste kun jij niet beoordelen of ik niet of wel verder lees dan mijn neus lang is (misschien heb ik maar een korte neus of misschien ook wel een heel lange Tong uitsteken ) Of jij dat nu leuk vind of niet, ik blijf erbij dat ik het vreselijk uit vind zien. Dat is mijn mening of die je nu wel of niet aan staat. Wat jij er zelf van vind moet jij ook weten.

Jij zegt dat je het vreselijk vind hoe ze het aanleren....dit wordt dus niet aangeleerd maar is een natuurlijke gang...daar doelde ik op.Mensen veroordelen gangenpaarden heel makkelijk en ook jij haalde 2 dingen door elkaar zoals zo velen.

Jouw tekst....
"Vreselijk om aan te zien en nog erger om te zien hoe ze het die paarden aanleren! Boos! "

Het wordt ze dus niet aangeleerd,veulens van enkele uren oud lopen al in deze gang.
Dat jij het er vreselijk uit vind zien is idd jouw mening maar deze gang is voor deze paarden niet anders dan een draf bij "gewone"rijpaarden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:56

wat zijn we toch weer lekker aardig voor elkaar.. xD Clown Boos!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:23

ja kom op zeg, hoevaak dit wel niet herhaalt is! Even lezen misschien?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 21:25

_Nancy schreef:
wat zijn we toch weer lekker aardig voor elkaar.. xD Clown Boos!

Ga maar eens tot een pagina of 5/6 teruglezen en kijken hoevaak het al niet door verschillende mensen is uitgelegt...op een gegeven moment gaat de uitleg iets minder subtiel worden Bloos Knipoog