Oke mijn paarden heten sprogur(loper) en vordur(bewaker) maar ze hebben vast nog wel een sprookjes achtige betekenis hoop is ,dus als iemand dat weer graag het is zo saai zo.
De mijne heet Afram fra Hross Ik hoorde van de Fokster dat hij nadat hij kon staan een uur heeft lopen rennen in de wei Vandaar zijn naam......Voorwaarts....
Onze ijslander ruin heet Fönix, wat vuurvogel betekend.
sophie444
Geplaatst: 08-05-10 18:20
Mijn verzorgijslander heet Neisti dat is mannelijk en betekend vlammetje/vonk. Hij is mijn vonk!!!!!!!!!!!!!!!!!
RoeanneT
Geplaatst: 13-05-10 17:15
Mijn ijslander heet Hrímnir, wat rijp of naam van een reus betekent... Hij is niet wit en niet overdreven groot voor een ijslander! Maarja, zijn moeder heet Hringja, dus daar zal het wel vandaan komen
ik heb een tijdje abel verzorgt hij is inderdaad erg voorwaarts. maar ik heb/had het iedee dat dat door zijn rug kwam. ik geloof trouwens dat abel gewoon een jongens naam is afgeleid uit de bijbel. ik ken de half zus van abel de zelfde vader die is ook erg voorwaarts.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 27-04-11 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Quote van verwijderd bericht verwijderd
Drico
Geplaatst: 03-06-10 19:27
Drífandi = Energiek
Sonja_vR
Geplaatst: 04-06-10 01:07
het veulen van Edd heeft de naam Gullveig Skutla gekregen Gullveig is een godin, letterlijk vertaalt goudroes/koorts maar het is waarschijnlijk ook een andere naam van/voor Freya en doro haar kleur heb ik de naam gekozen(zilverappel valk )
Skutla betekend "vlotte meid" , ze is na de geboorte gaan staan, begonnen met lopen en hield het eerste uur niet meer op...de bevalling was trouwens ook heel erg vlot
anneo3o
Geplaatst: 21-06-10 16:04
wiilemijn schreef:
Mijn ijsco heet Flugar, dit betekend vleugel =)
Die vind ik echt mooi! Laat me wel een beetje denken aan Flügel op zich maar gewoon Flugar.. dat spreekt ook mooi uit. & mooie betekenis
Nienke98
Geplaatst: 01-02-13 21:57
Ik ken een Ijslander die Prüd heet, ik heb gezocht op internet maar ik kan niet vinden wat het betekent, hebben jullie een idee?