@NKprecious, is een mooi veulen Armando!
Hier een foto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NkPrecious schreef:Staan jullie paarden binnen?Die luxe krijgen ze hier niet hoor haha
![]()
Armando is wel een vrouwenverslinderAl is 2011 misschien wel een beetje te vroeg
Verder wel veel unk. in zen stamboom
CrazyCat schreef:Sam van Frida is niet zo groot dus een mooie hengst voor de mensen die wat kleiner zoeken.
Ik ben zelf 1m83 en ga dus voor de wat grotere rocky.
Brego heb ik verstopt zodat jullie hem niet kunnen vinden in de RMHA database...hahaha.
Ze hebben een foutje gemaakt in de name change en het kost me nogal wat moeite en energie om hem weer aangepast te krijgen. (e~hoort een é te zijn). Maar dit is hem dus.
http://www.rockymtnhorse.org/rmhDetail. ... 2007015387
Hij wordt 3 in april en ik wil dan proberen om hem te certificeren zodat hij dit seizoen eventueel al beschikbaar is. Hij is nu 1m53 en groeit natuurlijk nog en wordt een behoorlijk brede grote rocky zoals zijn moeder.
Overigens wil ik hem helemaal niet perse hengst houden, maar ook niet per definitie ruinen. Hij staat namelijk heerlijk tussen de ruinen en 1 merrie en zolang ik hem paardwaardig kan houden als hengst laat ik hem hengst. Maar om je hengst niet te certificeren vind ik zonde en er staat de wens van de fokker om een of enkele dekkingen met hem te doen dus dan proberen we dat gewoon.
Brego afgelopen september die klaar staat om bekapt te worden. Hier vond ik hem nog slungelig is al een flink stuk uitgezwaard.
Succubi schreef:Ik hou wel van grote paarden.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ponys zéker ben gaan waarderen!
Met mijn reuma is het voor mij niet eens mogelijk om op zo'n groot paard te klimmen, daarnaast kan ik nu onder alle bomen door met mijn poown, dat kan niet met zo'n enorm paard.
Prachtig paard(en) Crazycat! Mooie ouders!
Als hij zich gedraagt en in een fijne kudde staat zou ik hem ook gewoon hengst houden.
Armando is ook echt een beauty!
@TheMagicLine: Leuk zo'n paard in je woonkamer.
Maar ik het andere topic las ik dat zij al 2 jaar is??
Wel een kleintje dan!
CrazyCat schreef:Ik heb ze liever iets kleiner en breed dan heel erg hoog. Op een niet zo brede kwpn-er van 1m80 steken mijn benen ook uit en ik vind een paard op ooghoogte wel prettig ook met grondwerk.
Zolang ik mijn beenhulpen kan geven zonder veel moeite(dat trekken mijn knieen niet) maakt de hoogte me niet uit.
Tja en qua gangenpaarden kom je bij die maten als snel terecht bij de TW's en die spreken mij helaas niet zo aan.
Overigens is mijn merrie Sterre 1m52 en breed en daar steken mijn benen niet uit.
Ik heb natuurlijk het geluk dat ik niet alleen lang ben, maar ook erg licht. Ik reed zelfs regelmatig op een welsh van 1m38 en zelfs dat misstaat niet echt.
Vivaldi de welsh.
CrazyCat schreef:Toch zie je wel vaker dat nakomelingen uit een 2 jarige merrie wat kleiner blijven. Alsof ze door hun eigen groei nog niet alles aan hun veulen kunnen geven.
Toch moet ik zeggen dat het er inderdaad op lijkt dat de kleinere rockies beter tolten, maar is dat dan niet vanwege de inteelt? (kleiner blijven en sterke doorgifte van de eigenschappen).
Ik had bijna Black Molly Jane gekocht ook al is die maar 1m45. Ik vond het een top pony, alleen helaas niet geschikt gebleken als fokmerrie en daardoor heb ik er toch wel vanaf gezien helaas.
CrazyCat schreef:Zie foto hierboven dat is de welsh van 1m38 met mij erop, zo breed is ie niet eens.
Succubi schreef:Ik denk als ze kleiner zijn, en een kortere rug dat ze makkelijker hun achterhand eronder kunnen brengen en dus makkelijker kunnen tölten.
Ook moeten ze hun rug iets vast kunnen zetten en dat is makkelijker als ze wat korter zijn dan als ze lange rugspieren hebben. (even in nijntje laat uitgelegd
)
CrazyCat schreef:Tja het is hier ook maar gissen hoor het zal wel een combinatie van omstandigheden zijn waardoor een paard kleiner uitvalt.
Foto is inderdaad laag gemaakt, maar dat verandert niets aan de verhouding met mij. Grappig dat dat te paard dus andersom oogt, maar mijn benen zijn in verhouding tot mijn lichaam juist veel langer. (binnenbeenlengte van 1m10). Juist daardoor kun je vaak nog wel op kleinere paarden zonder dat het raar oogt of je het paardje in de weg zit alleen ligt het dan aan het model van het paard of je nog iets met je benen kunt.
Belgisch trekpaard niks voor je, ik weet nog een hele lieve, mooie te koop?
Brego vindt haar ook lief. (ze wilde te graag bij Brego zijn en ging door de omheining heen. Het is overigens gelukkig ook niet gelukt)
[
Tinka schreef:Mijn buren hebben 2 trekpaarden en een grote brede tinkermerrie. Als die door de wei rennen dan dreunt heel de grond mee. Dan heb ik toch liever wat lichtvoetige paarden. Hoewel mijn tinker ook wel erg leuk is hoor.