[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:01

Er zijn straks nog meer dekhengst in NL. Risky staat in Duitsland bij Vierhaus en staks in Oost Duitsland :P Eindje rijden :=
In elk geval ben je voor een dekking of veulen welkom bij mij haha :P := Ik heb straks een zilverappel hengst met creme gen(dus op bruin kans op buckskin) en Silver wordt straks gecertificeerd tegen de tijd dat hij 4 is ofzo pas en hengst van CrazyCat@bokt wordt ook nog gecertificeerd :P Genoeg keuze straks :P

Ik heb geen idee of daar die file voor was, ik kom altijd met de trein :')

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:06

Ik heb ook een paar weken geleden een bloedonderzoek en een mestonderzoek laten doen en daar kwam uit dat ze een te hoog ureum heeft (duidt op een probleem met haar nieren) en iets met haar spieren, dat gaat nu wel weer goed. Ook had ze aarswormen maar doordat ik haar nu op een andere stal heb neergezet zijn die vervelende wormen verdwenen :D

Ben wel nieuwsgierig naar je paarden, zit er steeds meer aan te denken om ook naar die opendag te gaan :D Ik vind die hengst die je nu hebt ook erg mooi! Even kijken hoe hij wordt als ie groot is :P

Met de trein ben je zeker wel lang onderweg? Ik doe er 1,5 uur over met de auto heen (i.v.m. file) en een kwartiertje/20 minuten terug! Echt bizar haha :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:09

Idd wel meer keuze dan een paar jaar geleden qua dekhengsten! Royen zou ook een verdunningsgen kunnen hebben (zei Leonie) maar dat is niet zeker, dat zou ik ergens moeten testen. Maar omdat ze niet bruin is maar echt dieprood en omdat ze zwarte manen heeft met witte highlights erin :P

Niet echt te zien op mijn profielfoto's (mede omdat haar manen eraf zijn)

Zamora

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:49

Hoe zou ze aan de dat gen moeten komen dan? Van welke ouders? Als ze zilverappel gen van haar overgrootopa zou hebben zou je dat moeten zien en zou Precious ook zilverappelbruin moeten zijn.
Ijslander merrie die wij hebben gehad had ook veel "highlights" in dr manen maar was "gewoon" zwart :P

Kan je fotos niet zien in t profiel, is veel geblokkeerd op m`n werk :P

Je bent welkom om de open dag hoor ;) Je kan ook gewoon een keer langs komen om de paarden keer te zien :j Zou ik wel even wachten tot de veulens er zijn, veel leuker :P En in juni komt Risky naar Oss weer om te dekken :D

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:54

idd grappig: nog eentje hier die in Amsterdam werkt, aan de A10 afslag Osdorp, kan niet missen: zit in een groot gebouw met groen dak :D

@zamora: prachtige hengst ga je importeren zeg! Moet toch maar eens komen kijken bij jullie open dag. Ik ga Rick wel bewonderen bij de Equitana, ga ik met joyfordogs en mikkee heen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:55

Mijn hengst komt pas eind juli dus is helaas niet te bewonderen op de open dag, wat ik wel heel jammer vind. Volgend jaar maar weer open dag houden haha :D
Rick is er wel met de open dag en ook op equitana ja, gaaf paard is het, ben zo benieuwd naar zijn veulens.

Ik werk ik een gebouw met heel groot Telfort erop :+

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 14:59

goh, waar zou jij nou werken haha.

Ja nog even wachten met veulienieuws. Ben erg benieuwd. Waar mijjn jongste staat (in de opfok op texel, de eagles ranch) zijn ze in januari al begonnen met het nieuwe spul. Inmiddels is nr 3 al gearriveerd. Pff, wel vroeg hoor.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:01

Wanneer is er open dag? Ergens in juni/juli?

By the way, waar gaat Toril heen verhuizen? Dichtbij de grens of dieper Duitsland in? Het is wel jammer dat zij weggaat en grote leegte achterlaat. Maar gelukkig zijn er vrijwilligers die graag hobbymatig wil gaan fokken. :D

@Zamora: Op ene foto die ik zag, ziet je toekomstige hengst goed uit. Hij heeft mooie en compacte bouw. ;) Als je meer foto's hebt, dan willen we graag zien.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:03

januari? Moet er niet aan denken voor dat jonge spul :o mijn eigen merrie moet eind april begin mei, vind ik mooie tijd :P

Toril gaat naar Oost Duitsland per augustus.

Open dag is zondag 5 juli in Oss. Bij commercieel staat ook advertentie die ik er gezet heb :) meer info kan je mailen naar toril@home.nl
Ben je opzoek naar gangenpaard Goldenflower?

edit: staat in mijn onderschrift haha

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:34

Zamora:tweede foto is al veel beter,maar klein!
Wil meer foto's ^) :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:35

Geduld :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:48

Zamora schreef:
Hoe zou ze aan de dat gen moeten komen dan? Van welke ouders? Als ze zilverappel gen van haar overgrootopa zou hebben zou je dat moeten zien en zou Precious ook zilverappelbruin moeten zijn.
Ijslander merrie die wij hebben gehad had ook veel "highlights" in dr manen maar was "gewoon" zwart :P

Kan je fotos niet zien in t profiel, is veel geblokkeerd op m`n werk :P

Je bent welkom om de open dag hoor ;) Je kan ook gewoon een keer langs komen om de paarden keer te zien :j Zou ik wel even wachten tot de veulens er zijn, veel leuker :P En in juni komt Risky naar Oss weer om te dekken :D

Ik weet helemaal niks af van het verdunning-gen dus ik heb me er ook niet zo in verdiept. Maar wat jij zegt klinkt idd logisch, dat Precious het dan ook moest hebben. Ik dacht dat je het niet aan alle paarden kon zien :P
Maar als ik er dan een zilverappel rocky op zet, welke kleur komt er dan meestal uit (let op: ze is een dieproodbruin) ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:57

dieproodbruin of niet ze is genetisch gewoon bruin, zwart met agouti(maakt zwarte paarden bruin), kleurvariant kan met alle kleuren verschillen. Zilverappels ook.
Afhankelijk van de kleuren van de ouders heb je kans op zilverappel zwart/bruin en gewoon zwart/bruin. Met mijn nieuwe hengst heb je ook kans op Buckskin e.d. :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:01

Met haar nieuwe hengst heb je kans op super mooie kleuren hahahaha

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:16

Hahaha, dat heet vriendinnen-chantage :P
Ik ben wel benieuwd, dus laat maar ff weten als ie oud genoeg is. Dan wil ik (als Royen gedekt kán worden) wel jou eerste zijn :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:17

Volgens mij is hij al wel oud genoeg. Sam dan, alleen je merrie nog niet hihi :o

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:23

Ow ik dacht dat hij ook nog piepjong was :P
Maar goed, ik ga me eerst verdiepen in het opnieuw leren van het voetjes geven want daar doet ze op dit moment toch lastig mee pfff :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:26

Silver wordt dit jaar 2 maar ik heb zoals eerder gezegd in dit topic een hengst(Sam) in de US gekocht die eind juli hierheen komt en per 2010 ter dekking komt. Hij is goedgekeurd voor Rocky stamboek.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:30

Juist ja :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:31

snap je het Royen?? O:) hahaha

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:40

:P pfff..., al die paarden en hun leeftijden en hun rassen en hun afstammingen en hun kleur en hun karakters...

Maar ik snap het hoor! 8)7 :D hahaha

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:42

Ik ga nu lekker naar huis toe *\o/* , doei doei

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:45

mooi haha :D
Ik moet nog tot half 6 :=

:wave: doei!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:16

Zamora schreef:
Open dag is zondag 5 juli in Oss. Bij commercieel staat ook advertentie die ik er gezet heb :) meer info kan je mailen naar toril@home.nl
Ben je opzoek naar gangenpaard Goldenflower?

edit: staat in mijn onderschrift haha

Ja en nee. :o Ik verlang al een tijdje naar een eigen paard, maar gezien mijn toekomstige plannnen (nieuwe baan zoeken,studeren en samenwonen) is dat niet verstandig. Maar ik kan wel ondertussen gaan oriënteren in een gangenpaardenwereld en alvast lessen nemen op gangenpaarden. Dan ben ik alvast voorbereid op mijn toekomstige paard. :D

Hoe oud is Sam eigenlijk? En hoe groot?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:31

Frida welk kleur heeft je hengst dan, dattie crème draagt ? Smokey black ?
Ik vind zilver valk geweldig, waag het niet om zo'n merrie uit Janou te fokken of ik mag niet meer op internet komen. :=