Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Retjethorse schreef:Ben benieuwd wat het gaat geven als hij ingereden wordt.

Tot er iemand zei: simpel zat, 2 woorden: lente en hormonen!
Kijk, ik denk bij lente en hormonen aan een steigerende, bijtende stuiterbal, die zijn energie niet in toom kan houden, niet aan een veulen dat plots denkt dat ie wel in mijn binnenzak kan passen.
Kan dat beest nu niet normaal kleuteren????? Tuurlijk is het nu heel belangrijk om kordaat te blijven, maar doe het maar eens met zo'n beest dat gewoon in je armen kruipt.
En daarmee heeft Quick mij dus ook huiswerk gegeven deze week. joey2010 schreef:Het dekje staat mooi bij zijn touwhalster.
Staat hem mooi deze kleur.
Super om heel veel wandelingen te gaan doen zo leert hij om alleen op pad te gaan en in enge situatie's op jou te vertrouwen en hij word super verkeersmak.
Tip voor hem achteruit te laten gaan is om recht voor hem te gaan staan en dan jezelf groot en recht te houden en rustig aan het uiteinde van je leadroap vast houden en rustig ermee te schudden, hij voelt dit dan aan zijn hoofd en wanneer er geen reactie komt dan grotere bewegingen maken met schudden dus harder naar links en rechts schudden, en dit kun je in fases opvoeren totdat hij ook maar met 1 voetje naar achter beweegt dan stop je gelijk hij krijgt dan de beloning omdat je stopt.
Je zal steeds minder schudden nodig hebben en straks zal hij op je vinger beweging al naar achter gaan.
Veel succes.
Even met hem gestapt en toen wilde ik het nog eens proberen. Quick had ondertussen het ding in mijn hand besnuffeld en geobserveerd en was blijkbaar tot de conclusie gekomen dat ik gewoon weidemeubilair vast had.
Bij de 2de poging ging zijn hoofd even omhoog, linker voorbeen begon even te trillen en toen keek ie van mijn hand naar zijn borst, herkende de tak en bleef gewoon, relax stokstijf staan.
Hij vond het porren niet eens irritant, geeuwde even en ging weer lekker staan suffen.
Dus zoeken we naarstig verder naar oplossingen. Gisteren stapte hij netjes achteruit toen ik met de voeremmers de voorraad uit wilde komen. En ook nadien leek hij braaf te luisteren. De truk gisteren: wapperen met mijn armen of in mijn handen klappen en hop, daar ging hij.
Dus, vandaag dacht ik dat ik voort kon borduren op mijn succes van gisteren. Fout!!!
Niks, maar dan ook echt niks kreeg hem zo ver dat hij ook maar 1 stapje achteruit zette. Op een bepaald moment, terwijl ik met mijn armen open sta te zwaaien, doet meneer een stapje naarvoor en legt zijn hoofd op mijn schouder.
En terwijl ik sta te bedenken hoe ik dit nu weer moet oplossen, hoor ik Quick diep zuchten. Staat meneer gewoon met zijn ogen toe lekker te slapen op mijn schouder.
Allegra schreef:Ik zou eens kijken naar clicker training. Op dit moment ben je niet duidelijk genoeg in de momenten van goed gedrag belonen. Hij geeft je verschillende antwoorden, en hij krijgt op verschillende antwoorden positieve bevestiging terwijl ze lang niet altijd het antwoord zijn dat jij wil hebben. Met clicker training kun je dat onderscheid veel duidelijker, makkelijker en sneller maken voor jezelf en daardoor duidelijker zijn naar je paard.
Maanlicht schreef:Super leuk om te lezen, vooral de laatste updates!
Ik ben van mening dat je het op de juiste manier aanpakt
SVRL schreef:Al heel wat gelezen over clicker training en zo ook al gelezen dat een woord ook als clicker kan werken. Vraag ik mijn paarden iets en doen ze het, dan volgt er een "goed zo" van mijn kant. Quick kent dit en krijgt dit ook alleen te horen als hij een commando uit voert. Vraag ik hem achteruit en doet hij het, dan volgt er de "goed zo", doet ie het niet, is er helemaal geen positieve bevestiging.
Citaat:En eerlijk, ik vind zelf het maar heel stom om je paard op bevel achteruit te leren gaan. Bacardi en Macho doen dit, omdat ik ze gewoon beloonde iedere keer ze toevallig achteruit gingen. Quick is de eerste die ik bewust wil leren, omdat blijkbaar in de moderne paardenwereld een must is
Citaat:Heb voor mezelf beslist dat ik lekker met de koekjes verder aan de slag ga, aangezien dit blijkbaar wel werkt en ach ja, koekjes bouw je ook gewoon weer af op termijn.
Citaat:Moest ik niet duidelijk zijn, dan leert Quick niets en dat doet hij wel.
Citaat:In alles wat ik doe, wordt positief gedrag op dezelfde manier beloond, negatief gedrag genegeerd. Doet hij niet wat ik vraag, dan sta ik vaak wel eens even diep in gedachten te overdenken wat mijn volgende stap is. Of Quick dan staat te suffen met zijn hoofd op mijn schouder, of gewoon naast of voor me, dat maakt mij op zo'n moment niet uit, ik negeer hem dan gewoon. Ziet hij dat als belonen, geen idee, maar er is wel duidelijk een verschil in mijn respons als hij doet wat ik hem vraag.
En dan leert hij dus nog wel, maar hij leert minder snel het antwoord aan wat je graag wil zien. Zo'n snoepje is dan een veel duidelijker incentive, als ie die wil hebben zal hij het toch echt anders moeten aanpakken en dat kwartje viel blijkbaar heel snel, slim ding!
SVRL schreef:SeaSide schreef:Ik volg dit topic al een flinke tijd maar heb er nooit over na gedacht dat wij een half zusje van Quickstep hebben!
ontmoet Rosa mijn moeder haar Rocky veulen, met als vader Bleu Mountain Spirit!
[ [url=m/p55jNA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh wouw, wat een beauty! Hoe oud is ze? Heel leuk trouwens dat je haar hier laat zien. Lijkt ze van karakter wat op Quick?
. Roos is van juni 2016, uit de merrie Catch me if you can (bella). En ik zie heel veel terug in haar gedrag, van haar moeder. Maar ook haar vader Spirit zie ik veel gelijkenis mee en dan met name in haar bewegingen en haar energie (onuitputtelijk).
. Ook is ze goed in kopiëren, ze doet alles wat onze Tinker ook doet.
!
.