[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:50

Heb je hem op deze foto gekocht? >;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:15

Zamora schreef:
ja ik ken de fokker van Royen :D :j leuk dat ze goed terecht is gekomen! Leonie heeft een merrie van mij gekocht vorig jaar, Faemina.

Ennuh alle Rocky Mountain Horses stammen af van Old Tobe := Is het ras mee begonnen.
Heb Paradym net als Leonie ook nog gereden :P

En heb nog geen andere foto`s van m`n hengst, zit ik nog vol smacht op te wachten :D

Hahaha, ja Leonie had verteld dat jij Faemina aan haar had verkocht, leuk veulen is eruit gekomen! :D
Grappig wat een kleine paardenwereld het is, ik ken jou van verhalen maar heb je nog nooit gezien :P
Ik weet dat alle Rocky's afstammelingen van Old Tobe zijn, maar het is zo leuk om dat erbij te zetten, ben er toch een beetje trots op :+

Ik had aan de eigenaar van Paradym gevraagd of ze foto's wilde sturen, dat is Sietske toch? Hoop dat ze mijn PB op tijd leest voordat ze naar Australie vertrekt! Ik zag trouwens dat Paradym te koop stond, weet jij misschien of ze al verkocht is? Ik ben zo benieuwd waar ze nu staat, Royen lijkt zo ontzettend veel op haar qua karakter (wat ik dan in de verkoopadvertentie heb gelezen), reed ze fijn?

Groetjes :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:20

jodi schreef:
Heb je hem op deze foto gekocht? >;)

Had je het tegen mij of iemand anders? :P

Als je het tegen mij had:
Ik heb Royen eerst bekeken en daarna gekocht ;)

Zamora

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:22

Paradym is al heeel lang niet meer van Sietske. Leonie heeft contact met de "nieuwe" eigenaresse en is ook eens wezen kijken :P

Paradym reed fijn maar heel veel voorwaartse drang en best wat pit :P

Ennuh geeft niet dat je het erbij wilt zetten van Old Tobe haha je mag ook trots zijn op je paardje ;)

@jodi: nee hoor heb nog meer foto`s maar wacht op wat nieuwe ;)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:34

@ jodi: Ow, haha toch niet tegen mij :P

@ Zamora: Hoe ben je in de rocky mountain horses terechtgekomen? Ben wel benieuwd want ze zijn best prijzig en van een bijbaantje ga ik het echt niet redden om al die paarden te onderhouden :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:37

Ahh, dan zal ik ff vragen aan Leonie wie de eigenaresse nu is want ik wil toch graag mooie foto's hebben.
Ik ben ook nog steeds op zoek naar foto's van SA Copper Penny. Ken je deze merrie ook toevallig? Ze is waarschijnlijk wel al overleden want dat is de betovergrootmoeder van Royen haha ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 10:39

Nouw heb je ff?? :D haha ik heb altijd al wat gehad met gangenpaarden, toen ik klein was wat over gelezen enzo en toen bij een gangenpaardenfokkerij terecht gekomen(Leonie later ook) en daar is die liefde hihi alleen maar gegroeid en Toril had daar een kruising Rocky van gekocht en zich helemaal int ras verdiept en besloten die te importeren en mee te fokken. Ik kwam in contact met Toril al voor ze Rocky`s had geimporteerd en ben me ook gaan verdiepen int ras en er helemaal verliefd op geworden, ze spreken me met alles aan, karakter, gangen, kleur, bouw :+: niet verwacht dat ik mijn droomras zou vinden :o Heb Silver en Gypsy en strx nog merrie van Toril en mijn nieuwe hengst komt uit US maarrr komt pas eind juli hahaha. Zo duidelijk?? :P haha

edit: kennen niet maar is de moeder van Tango van Sietske, misschien kan je haar daarover mailen??

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:09

Haha, zeker een verhaal! Ik ben ook lid van jou hyves: Gangenpaarden :P

Ik zal Sietske eens mailen ;)

Ik was ook helemaal hoteldebotel van Rocky's. Heb het laatste boek van Toril kunnen kopen :D

Ik was serieus van plan een rocky veulen te kopen.. maar.. ik moest dan zeker nog 1 jaar wachten (eerst van school af en gaan werken en dan nog sparen). Maar omdat ik eigenwijs ben, ben ik met mijn koppige kop op marktplaats gaan kijken :P

En toen zag ik Royen. Maar ik kon qua geld nog geen veulen onderhouden dus ik klikte haar weg. Een dag later (heeft die foto de hele dag door mijn hoofd gespookt), liet ik toch maar eventjes die foto aan mijn ouders zien. En tot mijn verbazing (want dat doen ze bijna nooit) zeiden ze dat ik maar eens contact op moest nemen met de verkoopster.
Zo gezegd (erg verbaast) zo gedaan (gelukkig wel!). En pas nadat ik helemaal naar de andere kant van het land was afgereisd samen met mijn moeder om bij Royen te kijken, kreeg ik thuis ook nog eens te horen (alweer zeer verbaasd) dat ik haar voor mijn 21ste verjaardag kreeg!!! :D Hoe blij kan je dan zijn?

Maar ik heb totaal geen spijt dat ik geen Rocky heb gekocht, ik vindt het mooie paarden maar ben nog steeds verliefd op mijn kleine, lieve Royen met haar dieprode vacht en haar zwarte manen met witte highlights erin ;)
Heb nog buikpijn van de zenuwen als ik van plan ben om een wandeling met haar te gaan maken :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:13

wat een leuk verhaal :D Hardstikke leuk dat je ouders van gedaan hebben voor je :D Royen is echt een plaatje, hoorde dat ze al flink hoog is??

Rocky erbij kan altijd nog toch?? ;) ik ben ook ooit met 1 paard begonnen hahaha

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:27

Zamora schreef:
wat een leuk verhaal :D Hardstikke leuk dat je ouders van gedaan hebben voor je :D Royen is echt een plaatje, hoorde dat ze al flink hoog is??

Rocky erbij kan altijd nog toch?? ;) ik ben ook ooit met 1 paard begonnen hahaha

Haha, zeker weten! Maar ik kan ook over een jaar of 5 nog een Rocky kopen, dat wordt dan een tripje naar Duitsland :P of ga jij ook intensief fokken?

Royen wordt echt groot! Ze was vorige maand al 1.40!!! Dus ze zal nu ook nog wel gegroeid zijn. Maar de meeste paardenkenners die haar gezien hebben zeggen allemaal dat ze rond de 1.59/1.60 komt. Dat zei Leonie ook, dus ik hoop dat ze niet hoger wordt want ik heb liever een kleiner paardje :P Maar ik zal het wel niet merken als ze wel groter wordt, dan ben ik ermee opgegroeid :+

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:29

Ga jij trouwens ook naar de opendag?
Ik heb Lisette ook al gesproken (die wil Indyra misschien kopen) ik ken haar ook niet in persoon :P
Ben wel benieuwd, dan ben ik in ieder geval niet helemaal alleen in Oss ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:33

Mijn paarden staan op die lokactie en we organiseren het samen dus ja ben er dan ook :P
Liset is een vriendin van mij en die komt als het goed is ook, ze heeft geloof ik wedstrijd van softbal :P

Maar ik wil mijn fokkerij wel uitbreiden. Ik neem een deze maanden een merrie over van Toril, heb dan 2 Rocky Mountain Horse fokmerries en straks komt mijn hengst naar NL en als Silver oud genoeg is heb ik hem ook als dekhengst.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:38

Dat is gaaf! Dus je neemt eigenlijk de fokkerij gedeeltelijk over van Toril? Welk paard neem je van haar over? Ik volg namelijk haar website en weblog vaak dus ik weet welke je bedoeld ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:50

ik zou sowieso al zelf gaan fokken :P Maar aangezien Toril weggaat met een hoop paarden laat ze een grote leegte achter haha dus die ga ik proberen op te vullen :P
Ik neem Molly van haar over, super lief paardje met goede bloedlijnen. Hoop volgend jaar nog nieuwe merrie te importeren, maar eerst even kijken hoe het allemala gaat :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:10

Ahh, molly is leuk. Mooie zwarte Rocky :P
Ik zal m'n profiel ff aanpassen, dat staat idd stom als je een kenner bent :P
Wil je paarden gaan fokken als je werk?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:12

nee dat is ook niet te doen :P Gewoon hobbymatig, werk al parttime om genoeg tijd voor ze te hebben hahaha :=

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:21

Hoe noemen jullie mijn veulen eigenlijk? Een HB-saddlebredxdraver of een singlefooter?

Heb eigenlijk geen flauw idee wat ik moet zeggen als iemand vraagt wat voor ras het is. :=

Ik zeg altijd: "Het is een amerikaanse" _O-

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:22

hahahaha nou als het singlefoot kan je haar daar registreren :P en misschien kan je er ook wel kentucky papier bij krijgen? Moet je eens contact met KMSHA opnemen :P
Anders gewoon gangenpaardkruising?? O:)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:27

Als ze later onder zadel een tölt laat zien, dat kan ze wel worden ingeschreven bij de Singlefooter Horse Association. Maar officieel nu dus nog niet :P

Ik blijf voorlopig wel bij "mijn amerikaantje" -:)
Laatst bijgewerkt door Wachtff op 12-03-09 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:30

Ze heeft de eerste 3 weken van haar leven wel in de wei de tölt laten zien. Daarna eigenlijk niet meer, maar de bedoeling is dat als ze ingereden kan worden dat er iemand van de ijslanderstoeterij hierheen komt (hier 5 minuten vandaan) om mij daarmee te helpen. Maar als het niet lukt, gaan we gewoon lekker draven :P (ik hoop dat het wel lukt :=)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:31

zijn de regels veranderd dan want voorheen kon je aan de hand je paard laten tölten? Heb ik zo ook gedaan met mijn voormalige singlefooter merrie Noa(halfzusje dus van Precious).

Waar woon je eigenlijk?? :P

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:35

Hier nog kleine foto van mijn nieuwe aanwinst :P
Afbeelding

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:38

Zamora schreef:
zijn de regels veranderd dan want voorheen kon je aan de hand je paard laten tölten? Heb ik zo ook gedaan met mijn voormalige singlefooter merrie Noa(halfzusje dus van Precious).

Waar woon je eigenlijk?? :P

Ow, ik weet het niet precies want Leonie had mij dit verteld. Het zou goed kunnen dat het alleen aan de hand hoeft maar Royen doet het dus niet uit haar eigen dus ik moet denk ik óf onder zadel óf op commando leren (ze leert wel meer op commando)

Ik woon in Purmerend, onder de rook van Amsterdam (2 uur rijden naar Leonie pfff.. :P)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:41

Ik werk in Amsterdam hahaha := is bommelding bij arena boulevard :P leuk := wij worden niet ontruimd.

maaruh ja dan wordt het lastig haha maar zit er wel in dus komt wel goed ;) :D Trouwens je kan haar straks ook eens kruisen met een Rocky :P haha

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:57

Grappig, ik werk ook in Amsterdam. Ik zit net na de coentunnel. Stond die file daarom? Het stond helemaal stil bij de coentunnel maar nu rijd het weer :P

Ik heb erover zitten nadenken maar ze heeft een navelbreuk en daardoor is er meer risico dat er iets fout kan gaan. Maar dat kan ik over een aantal jaar wel zien en dan laat ik haar zeker kruizen met een rocky :D Ik vind Risky wel erg mooi maar er zijn nog meer mogelijkheden dus ik moet even kijken. Het maakt in principe niet uit of ik nou Royen laat dekken of een rocky veulen koop.. maar dat zie ik dan wel ;)