[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 10:53

Lisetje schreef:
Ja hinniken naar schapen en ze hinniken niet terug :( Vond ze wel jammer haha
Maar ze worden echt snel groot. Helemaal als ik het van mensen hoor die haar niet dagelijks zien. Ik zelf merk het dan weer iets minder doordat je "meegroeit"

Jeetje Liset! Die is huge! :oo Hoe groot ben jij zelf? En heb je Indyra al gemeten? Ik heb Royen gemeten (exact met meetstok) op 1,40m. Zelf ben ik 1.73m. Ik denk dat Royen niet veel groter wordt als 1.60m dus voor mij ideaal (vind ik :P)

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:29

Wat een leuke foto's van Sam! (ik had over hem gedroomd :? Dat we aan het wandelen waren. Waarom weet ik niet :')
Over zadel problematiek kan ik niet mee praten. Sorry!

@ Royen en Lisetje: Ik heb Lily een tijd geleden op gemeten en toen was ze 1.40, maar dat is in juni geweest. En Ze heeft een vermoedelijke stokmaat van 1,55

Lisetje

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:31

Ik ben maar 1,64 ofzo he hahaa. Vergeet dat niet :p
Maar nog niet gemeten, toen in de eerste week met Frida een keer, toen zat zij al op de 1,40 geloof ik toch fried? := Weet niet meer :o
MAar binnenkort maar weer eens doen :j

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:15

Sorry dat ik hier even kom binnenvallen, (ben een stille meelezer ;) )
Had een duitse website ontdekt, waar je Rocky artikelen kan kopen:
http://www.zazzle.de/rocky+mountain+horse+geschenke

Misschien ook een idee voor de Mountain horse stand, om t-shirts te laten drukken, als promotie en verkoop?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:38

goedemiddaggggg
hoe is het hier?? :)

Frida ik zou gaan voor een freeform, ik heb er hier ook 1 maard an gewoon normaal engels zadel geen western maar deze zijn vrij kort, en volgens mij ook nog in een speciale korte versie te verkrijgen :) Weet niet meer zeker of ze ook western edities hebben maar kzou even kijken als ik jou was!

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:49

Lisetje schreef:
Ik ben maar 1,64 ofzo he hahaa. Vergeet dat niet :p
Maar nog niet gemeten, toen in de eerste week met Frida een keer, toen zat zij al op de 1,40 geloof ik toch fried? := Weet niet meer :o
MAar binnenkort maar weer eens doen :j

Had je haar in de eerste week gemeten? Toen was ze net 1 toch? Dan loopt Royen denk ik wel achter :Y) Dier wordt misschien wel iets groter 8-) Maar dat kan je eigenlijk pas over 5 jaar zeggen :P Ik denk dat ze beiden tegen/rond de 1.60 worden, mooie maat!

Ff offtopic: dat weiland wat ik samen met vriendlief wilde kopen gaat niet door, we hebben besloten dat we het huis gaan verbouwen en Royen komt toch straks prachtig te staan dus we laten het voorlopig zo. Uiteindelijke doel: huis opknappen en lekker genieten en ooit een boerderijtje kopen met schuur en stallen en een grote wei :+

* Droomt verder..... :z

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:18

mensen zonder dromen hebben geen leven dusja :P hee maayk, wilde je die zadels nog hebben? want ik had de verzendkosten nog niet op mijn rekening gezien?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:24

Ik heb geen flauw idee wat voor verzendkosten er aan zitten :P Als je weet wat het kost (volgens mij rond de 7 euro) dan stuur ik je het ;)

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:40

Of het precies in de eerste week was weet ik niet meer. Wel in de beginperiode dat ze bij mij was. Kan ook maar zo een maand later geweest zijn

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:02

De Arizona heb ik zelf gehad voor Sam maar lag net niet lekker.
Met inbuigen zou hij te lang zijn achter, de skirts in elk geval. Misschien als die dus korter waren geweest of weg dat het dan wel had gekund.
Afbeelding

Enige boomloze zadel western zadel waar ik idd op uit kom is de Startrekk Western Shorty :j alleen dan neem ik niet de bijbehorende fenders en beugels erbij want dat kan goedkoper :P

Heb vandaag de Freemax boomloos western gezien, mooi stevig zadel, maar te lang voor Sam, vooral de skirts :P Misschien dat beauty een makkelijkere rug heeft :P En anders toch maar een quarter kopen denk ik Mariska :P Mag ik jou merrie lenen?? :=

Freeform heeft trouwens geen western Leonie :(

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:09

Indyra was een beetje sagerijnig deze week.
Vorige week natuurlijk enting gehad, rotweer ook nog eens. En geen man om haar te troosten, ze mist Silver toch wel :(

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:11

smaos schreef:
Sorry dat ik hier even kom binnenvallen, (ben een stille meelezer ;) )
Had een duitse website ontdekt, waar je Rocky artikelen kan kopen:
http://www.zazzle.de/rocky+mountain+horse+geschenke

Misschien ook een idee voor de Mountain horse stand, om t-shirts te laten drukken, als promotie en verkoop?

Oww wat een heerlijke spullen! *D "Mountain horses Rule" 8-)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:22

Zamora schreef:
En anders toch maar een quarter kopen denk ik Mariska :P Mag ik jou merrie lenen?? :=

Je komt maar een keer hobbelen hier hoor. Mevrouw is de laatste tijd lekker aan het puberen, dus kan leuk worden :P
Mijn westernzadel voor Skeeta (een Crates) past op zich wel op Moon, maar ik zit dan gewoon niet zo lekker omdat ik de beugelophanging voor het 'gangenrijden' liever wat verder naar achteren zie dan bij de reining.
Misschien ooit eens voor een pleasure-zadel gaan kijken dan voor Moon...
Komende zondag onderlinge in Vorstenbosch, dus kan eens kijken wat Arthur 2e-hands heeft liggen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:26

Hoe is het met Toob en Agrado?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:34

heel verhaal getypt en nu ist weg :') maar thnx voor je aanbod Mariska :P Lijkt me leuk haha.
Maar a.s. zondag wat wordt er allemaal gereden? Wil nog keer op wedstrijd gaan kijken :P Dus ook stands met spullen? Op Horse Event heb ik nog ff gespiekt bij Arthur`s maar ze hadden geen passend bit voor Sam :') maar wel lekkere teugels :P :=

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:48

@Zamora: De Trekker pro endurance classic is maar 48 cm lang/kort. Die kun je ook als testzadel aanvragen bij buitenzinnig, zadel is ook niet superduur. Misschien is dat een optie? Zadel moet je natuurlijk wel aanspreken, aangezien je liever western uitvoering wil.
Die Rockies hebben maar korte ruggetjes, dus de meeste westernzadels passen niet qua lengte, zit er ook naar te zoeken.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:49

Silver is zadelmak :P Kon op het zadel kloppen en doen en ernaast springen en hij vond het allemaal prima :P ff paar rondjes in de roundpen gelopen :') droogkloot haha maar ga verder nog niks met hem doen. Hij mag van het voorjaar, eerst is Beauty aan de beurt en moet Appie weer in vorm komen :P

Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:52

Smaos: Ik zoek echt een zadel dat echt eruit ziet als een western zadel want wil echt weer verder met Western :P Maar thnx voor meedenken :D
Denk dat ik toch de Startrekk ga nemen, wacht even hun mail af. Maar die kan ik dan zowiezo ook voor Beauty en Silver gebruiken. Die zijn ook niet zo lang in hun rug. Ff kijken of t wat is :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:59

Dierenbeul :'(

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:16

Lisetje schreef:
Dierenbeul :'(

Hihi (neem zaterdag/zondag maar mee, doen we lily ook gelijk ~~}> )

Kun je trouwens niet een mooi zadel uit Amerika importeren, ik ga er vanuit dat alle rocky bezitters een korter zadel moeten hebben? Of in elk geval een paar

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:32

Heb er overna gedacht maar je weet dan helemaal niet wat je koopt wat materiaal betreft en pasvorm. In NL kan je het dan nog terugsturen maar vind importeren vanuit Amerika toch wel groot risico := Maar als jij nou eerst wat koopt :P

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 21:44

Zamora schreef:
Heb er overna gedacht maar je weet dan helemaal niet wat je koopt wat materiaal betreft en pasvorm. In NL kan je het dan nog terugsturen maar vind importeren vanuit Amerika toch wel groot risico := Maar als jij nou eerst wat koopt :P

Ha, jij bent een mooie, ik heb al een paard gekocht, nu moet ik eerst minimaal twee jaar heel hard werken wil ik een zadel kopen ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:02

:= hihihi :')
heb wel wat mooiste hoofdstelletjes gevonden op MP, hoop alleen dat deze wel passen op Sam :P

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:40

Citaat:
Kun je trouwens niet een mooi zadel uit Amerika importeren, ik ga er vanuit dat alle rocky bezitters een korter zadel moeten hebben?

Mijn rocky's hebben geen korte rug :n
Zeker vergeleken met de camarques die ik voorheen had.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:46

Gypsy kon ook uit de voeten met een arizona maat 1 :P die is maar 3 cm groter dan sam :P