Kent/heeft er iemand een ijslander van de besmanninck hoeve?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:58

Dat klopt Glossi, om de kleur zal ik een leuk paard niet laten staan. Alle kleuren vind ik trouwens ook wel mooi, het ligt ook aan de bouw van een paard.

Jonur, ik woon eigenlijk best een heel eind uit de buurt en ik wil eigenlijk liever een ruintje. Aan de andere kant bij ik al bij een ijslandse merrie geweest die wel was wat ik zocht als ze niet ontzettend in draf en tolt gemaaid had met haar voorbenen.
Bij Gerrit heb ik natuurlijk het voordeel dat ik meerdere paarden in één keer kan bekijken. Misschien de moeite waard om eens te gaan kijken!

Tifa

Re: Kent/heeft er iemand een ijslander van de besmanninck ho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:18

Je kunt er eens gaan kijken ja. Da's ook wel leuk Ik denk niet dat ze veel niet jonge ruinen hebben, dat werkt niet in de fok maar je kunt gaan kijken ja

jultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 07:07

ik rij daar ook elke zaterdag. ik vind het daar heel leuk
groetjes julia

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 07:20

@ jultje, haha ja, ik ken jouw wel Volgens mij zit je nu naast me

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 13:41

Tifa schreef:
@ jultje, haha ja, ik ken jouw wel Volgens mij zit je nu naast me

Uhm ja
Als jullie je toch niks te doen hebben ....ga eens foto´s van de verkooppaardjes maken voor Gaska en mij
Dat het nou net weer allemaal merries moeten wezen....

Er staat hier in de buurt trouwens een super schattig zilverappeltje in de wei met veel te lange hoeven. Ik denk dat ze een jaar of 3 is. Haar tandjes zijn nog vrij klein, maar haar bouw is al wel aardig volwassen. Mijn hond begon tegen haar te blaten en dat vond ze helemaal niet erg. Ze deed net alsof ze hem niet hoorde . Misschien moet ik de eigenaar maar eens opsporen. Dit is wel erg penny natuurlijk

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 17:18

Haha Gaaf! Heel misschien wel een nieuw (verzorg) paard

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 08:51

@ Imaudy en Gaska, wat voor een zoeken jullie dan? Noem eens de belangrijkste dingen Als we foto's moeten maken van alle verkooppaardjes, zijn we wel even bezig

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:00

Tifa schreef:
@ Imaudy en Gaska, wat voor een zoeken jullie dan? Noem eens de belangrijkste dingen Als we foto's moeten maken van alle verkooppaardjes, zijn we wel even bezig

Uhm omdat ik met elkaar nog maar iets van 2 jaar rijd en daarvaan iets langer dan een half jaar IJslands rijd een makkelijk paard met 4 goed gescheiden gangen( en makkelijk dus ), 100% verkeersmak, ong. 10jaar vind ik wel een mooie leeftijd, moet papier hebben(hebben ze vast bijna of allemaal wel), trailermak, liefst geen exceem, merrie of ruin maakt niet zoveel uit.
Zoooo

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:50

Tifa schreef:

Omdat er geen oudere ruinen bij jullie zijn, zoek ik een brave merrie . Niet zo´n mieperige merrie die iedere dag anders is of schrikkerig, drammerig of erg fel is. Gewoon een leuk rustig ijsje die alles wel leuk vind.
Het liefst een leuke volle ijslander die wat compact gebouwd is. Daar zit bij gerrit misschien ook wel een probleem. Zijn dekhengsten zijn best superluxe...
Moet wel redelijk kunnen tolten.
Leeftijd tot een jaar of 10.

Gaska en ik zoeken bijna hezelfde. Dus dat is wel erg makkelijk met foto´s maken hihi.

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:35

@imaudy als ik jou was zou ik even lekker zelf gaan kijken. Ze hebben een paar merrie's staan die waarschijnlijk wel aan je eisen voldoen. Om even een paar namen te noemen: Von, flugsvinn(is niet vol maar wel leuk), hraphtinna, erla(als je wel iets met temperament wil). Of bel gerrit even en vraag of hij wat heeft staan dat aan je wensen voldoet voor je gaat kijken.

Groetjes Marinke

PoelieWoelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:40

Maar Erla is toch ook vrij schrikachtig? Ik heb er zelf nooit op gereden maar een vriendin van mij wel en Erla heeft ook wel eens buien dat ze alleen maar aan het galloperen is.. [of is dit onderhand alweer over?]

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:10

@LauraMc mwoah weinig van gemerkt. Ze houd er niet van om uit de wei gehaald te worden, maar als je haar eenmaal hebt vind ik haar erg leuk!! Mega gave tölt en lekkere draf en galop, tja ze heeft wel haast dus je moet idd niet bang zijn voor een beetje tempo af en toe

jultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:29

Ik denk dat jullie ook beter zelf kunnen kijken

Nori ( balli op bokt ) is wel helemaal verlieft op Erla

Framfur, kan alleen nog niet tolten, raisa is ook een rustige

groetjes tifa, ben bij iemand anders ( jultje op bokt , die rijd ook op zaterdags bij gerrit )

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 11:46

Ik ga eerst nog even op zoek naar een leuk ruintje. Als ik die niet kan vinden dan ga ik even bij Gerrit kijken. Misschien staat mijn droompaardje daar inderdaad wel . Framtid, Raisa en Flugsvin kon ik op een kleine foto op zijn website vinden. Ze zien er zeker goed uit!
Mooi glanzend enzo.
Worden de paarden wel eens in een heel klein groepje buiten gereden? Met twee of drie mensen?
Ik ben ook niet op zoek naar een perfect paard, het moet eentje zijn waar ik echt een klik mee heb.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 08:11

@ Imaudy, met de ponykampen rijd je (bijna) altijd buiten, vaak wel met een hele grote groep. En soms in de les ook wel

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:22

Tifa schreef:
@ Imaudy, met de ponykampen rijd je (bijna) altijd buiten, vaak wel met een hele grote groep. En soms in de les ook wel

Paarden die vooral gewend zijn om in een grote groep buiten te rijden kunnen soms heel anders zijn als je ineens alleen op stap wilt. Zo kan een drammerige merrie best wel ideaal rijden in een klein groepje, omdat ze niet al die paarden voor zich heeft.
Ik denk dat ik binnenkort Gerrit even bel, mijn zoektocht schiet niks op namelijk.

jonur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:59

De paarden kunnen ook prima alleen of in een klein groepje buiten rijden. Js leert veel van de paarden eerst alleen buiten rijden.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:25

@ Jonur, ja

@ Imaudy, ik denk dat er vast wel een leuke voor je bij zit. Soms lijken ze neit leuk op een manege, maar als je ze eenmaal hebt en ze kennen je, en zijn dan gewend aan 1 iemand die ze verzorgt kunnen het hele andere paarden zijn

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:41

jonur schreef:
De paarden kunnen ook prima alleen of in een klein groepje buiten rijden. Js leert veel van de paarden eerst alleen buiten rijden.

Dat heb ik inderdaad wel vaker bij ijslanders gehoord.
Volgens mij vind ik Raisa wel leuk. Haar bloedvoering vind ik leuk en haar bouw ook. Tenminste was ik zo op een foto kan zien. Haar zwarte kleur past wel bij haar . Iemand hier zei dat ze wel rustig was? Vertellen jullie eens wat meer over haar? Ze loopt regelmatig lesjes en buitenritten mee?

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:44

@ Imaudy, een meisje bij mij in de les rijd wel vaak op haar. Ze is rustig ja, best zacht in de mond, en je hoeft haar ook niet de hele tijd vooruit te drijven Tolt én draf gaat makkelijk. Ze is niet erg groot, en ook leuk en rustig op buitenritten. Het is wel een nieuwschierig paardje

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:50

Tifa schreef:
@ Imaudy, een meisje bij mij in de les rijd wel vaak op haar. Ze is rustig ja, best zacht in de mond, en je hoeft haar ook niet de hele tijd vooruit te drijven Tolt én draf gaat makkelijk. Ze is niet erg groot, en ook leuk en rustig op buitenritten. Het is wel een nieuwschierig paardje

Ja zie je wel, een leuke paard heeft geen kleur! Straks koop ik nog een zwarte merrie .
Het klinkt wel goed hoor.

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:52

[quote] [b] Imaudy schreef:
Ja zie je wel, een leuke paard heeft geen kleur! Straks koop ik nog een zwarte merrie .
Het klinkt wel goed hoor.

Haha Ze heeft volgens mij ook een witte kol en op sommige stukjes is ze wat donkerbruin

Tifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:54

Ho ging ff verkeerd

@ Imaudy, nou ja, ze heeft dus een witte kol en is op sommige stukjes donkerbruin

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:55

Tifa schreef:
Ho ging ff verkeerd

@ Imaudy, nou ja, ze heeft dus een witte kol en is op sommige stukjes donkerbruin

Oh die witte kol is wel heel leuk natuurlijk!
Ze is niet drachtig toch?

roos_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:56

@tifa: wrom rust in vrede?
enne.... alles goed?
nog iets beleeft?
gaa je morgen nog rijden
xxxxx