Taxatie topic IJslanders

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:27

EbbyT schreef:
Jaha, mooi is ze he *grin*
En voor Glossi; dat vos paard op de achtergrond achter askja is Groa Knipoog.

Haha wat grappig Vork Groa lijkt me echt een super gaaf paard Haha!

EbbyT
Berichten: 262
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Zeist

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 13:17

He Jessie,
Ja, vind dr ook een best wel mooie bouw hebben, vrij goed in proporties (in tegen stelling tot Stella...).
Zou je trouwens een beetje op dr willen letten de komende dagen? Ik ben nl nu in Zeeland maar ben as Vrijdag wel weer terug Lachen. Niet dat ik problemen verwacht hoor, maar je weet t nooit.
En in beweging zal je dr wel snel zien, na de vakantie mag ze aan t werk Knipoog.
Lukt t een beetje met Nana?
En ik heb trouwens een fotoalbum vol met fotos van de paardjes, in de mist. Toen werd ze erin gezet, Damiet heeft de fotos gemaakt (ze heeft er als het goed is nog veel meer)
http://www.mijnalbum.nl/Album=TEW7DVBP

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:40

leuk paard hoor! staat ze bij jes in de kudde? dan staan er nog meer paarden bij die ik niet ken Tong uitsteken

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:07


Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:38

Even in dit al wat oudere topic. Ik hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen.

Wat zouden jullie een passende prijs vinden voor een papierloze ijslander. Wildkleur, kleine maat.
Ruintje 4 jaar. Is al bereden, en waarschijnlijk al op zijn 3e ingereden (arm dier) en die nu lekker aan het puberen is en zich niet weet te gedragen (goh wat vreemd).

Ik open hier geen nieuw topic voor, omdat de verkoper ook niet blind is.

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:49

Ik wil Boj ook weleens laten taxeren, gewoon voor de lol hoor.
Boj is zover wij weten papierloos en over afstamming is ook niks bekend.
Hij is ruin van ongeveer 23 jaar, maar gaat nog regelmatig mee op lange buitenrit en dat vind hij allemaal heel leuk. Hij heeft een goede conditie en ziet er gezond uit. Hij is iets of wat te dun maar hij is natuurlijk ook al wat ouder.
Staat 24/7 buiten zonder dekens en is nooit ziek (afkloppen)
Hij heeft een goede stap en galop, geen draf maar wel een lekkere confortabele tolt. Lachen
Paar jaar geleden is hij getrapt door een paard aan zijn achterbenen en dat komt nooit meer helemaal goed helaas, hij heeft er geen pijn aan en loopt er prima mee. Je blijft altijd wel zien dat hij iets of wat onzuiver heeft, maar hij heeft er zoals ik al zij geen last van.
Hij heeft een hart van goud een super karakter, lief voor kinderen en iedereen kan ermee weg rijden. Soms wel wat eigenwijs. 1000% verkeersmak, kan me echt niet herrineren dat hij weleens geschrokken is. Lachen Hij heeft ook staart en manen eczeem. Wel een mooi staart, maar wel een punkmanenkapsel. Knipoog Hij heeft zeer goede hoeven, de hoeven uit het boekje zegt de smid altijd, hij staat ijzerloos.

Ik verwacht er niet veel van hoor, gewoon eens kijken want hij gaat toch niet weg. Haha!

FOTO'S in mijn profiel, onderaan!!

Nado
Berichten: 3365
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:05

Marsu, wil je daar uberhaupt aan beginnen ? Een paard dat 2 jaar te vroeg ingereden is en nu al een behoorlijke trukendoos bezit ? Ik zou er max 1250 voor geven, maar dat is al erg veel. Hij heeft geen papieren, grote kans op vervroegd lichamelijke problemen, moeilijk te rijden, erg jong en ook nog klein.

Kimmy, Boy is denk ik tussen de 1000 en 1250 waard, hij is best ouder, maar nog fijne conditie, goede tolt en is erg betrouwbaar. Als leerpaard of kinderpaard zal hij bij de juiste koper misschien zelfs nog 1500 opbrengen.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:27

Bij Fjordenpaard zijn papierloze IJslanders 1500 euro. Vind ik ook een normale prijs voor die dieren.
Daar worden ze ook veeeeel te vroeg ingereden. Ook op 3-jarige leeftijd. Er was zelfs een IJslander
die op 2-jarige leeftijd was ingereden Gestoord Maar die mensen hebben zich ook niet echt in het IJslandse ras verdiept..

Marsu, hoe klein is klein bij jou? Ik zou er tussen de 1000 en 1500 voor willen geven.
Eva, voor Boj zou ik 1300 geven, omdat Boj al wat ouder is en ook geen papieren heeft.

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:29

Bedankt voor de taxatie tot nu toe. Lachen Is toch nog veel hoor, had ik niet verwacht leuk!
Glossi, ik heet Kimmy mijn ijs heet Eva. Knipoog

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:32

Ook bedankt voor de taxatie. Ik moest helaas door persoonlijke omstandigheden van de koop af zien. Iemand nog interesse in de boven door mij beschreven ijslander? Weet inmiddels dat er hoogstwaarschijnlijk papieren aan te vragen zijn. Ik vind het zo sneu, hij gaat anders volgende week terug naar de handelaar.

Hij is schat ik ong. 1.25m hoog

Jullie schattingen kwamen trouwens volledig overeen met de aan mij gevraagde prijs. Dus keurig netjes getaxeerd dames. Nogmaals bedankt.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 02:32

IceEva schreef:
Bedankt voor de taxatie tot nu toe. Lachen Is toch nog veel hoor, had ik niet verwacht leuk!
Glossi, ik heet Kimmy mijn ijs heet Eva. Knipoog

Whaha dom van me, ik weet dat je Kimmy heet. Heb ik wars op je avatar gelet en onbewust Eva geschreven Tong uitsteken Gestoord

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:08

Hoi, Ik zou het leuk vinden om te weten hoe jullie mijn paardje taxeren.

Naam: Rakni Fra Fitjum
ruin, 1.43 m hoog.
met papieren, in ijsland gefokt.
V: Gyrdir fra storholi
VV: Stormur fra storholi
VM: Faxi fra boluhjaleigu (en daar missen nogal wat streepjes op)
Geboren in mei 1999 (nu 7,5 jr oud)

Rakni is ingereden door siggi en daarna getraind door marieke weber gedurende 6 maanden. Daarna een jaar stilgestaan en nu bij mijn sinds augustus 2006.
Rakni heeft een ruime stap, mooie draf. Galop gaat steeds beter nu hij weer bespiering krijgt.
Geen stalgebreken, zeer respectvol en lief. Gezellig paard dat altijd wel in is voor een praatje met je. Komt altijd naar je toe en niet bang. Wil graag werken, geen gebreken, goed verkeersmak. fijn temperament, buiten wil hij lekker lopen, in de bak is hij niet fel. Ook lief voor kinderen. Bokt nooit, nooit getrapt, niet gemeen of dominant.
Rakni rijd B dressuur zeg maar. Ik rijd hem dressuurmatig. Geen eczeem.

Maar...
Rakni is wel wat overbouwd... , heeft een verlamde staart (sinds hij veulen is). Last but not least heeft hij geen tolt Bloos

foto's:
http://i172.photobucket.com/albums/w36/ ... 1171209020
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mocht de afstamming van rakni je wat zeggen dan hoor ik het graag. Ik weet daar niet veel van, heb alleen weleens foto's van zijn moeder gezien. (dank Koen!)

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 18:28

En dan zelf ook nog even wat paardjes bekeken:
patti:2000
askja: 4500
gaski:2000 (mooie kleur!)
humfaxi: 400
pipar: 2200 (3 ganger)
myrkvi (lastig):3500?
jonas: 1500
skessa: 4000 (wat ouder)

idja

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:43

Willen jullie Idja ook taxeren?

naam: Idja van Klein Gasteren
leeftijd: in april 2
kleur: vos(met lichte manen)
Aftekeningen:druipkol
Schofthoogte:ongeveer 1.25
Vader: Eyfirðingur fra Akureyri
Moeder: Dukka van Klein Gasteren

Idja is een ondeugende merrie en ze kan al goed tölten.Ze heeft heel veel energie en ze is heel slim.
Ik doe nu al een klein beetje aan vrijheidsdressuur met haar.
Haar moeder had eczeem maar Idja nog niet.Nou dat was het.Alvast bedankt! Knipoog

Foto`s staan op mijn space...mijnalbum doet het niet....http://blyduridja.spaces.live.c ... 02_owner=1

idja

Berichten: 26
Geregistreerd: 04-09-06

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:44


Mews

Berichten: 5507
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:21

idja schreef:
Ik doe nu al een klein beetje aan vrijheidsdressuur met haar.


Offtopic, maar ik zou het met VD-en wel rustig aan doen met een nog zo jong paard, dat nog geen 2 is. Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal met haar doet hoor, dus 't is niet als een aanval bedoeld maar meer een algemene opmerking. Lachen Naast (bij sommige oefeningen dan) fysiek kan het ook mentaal erg 'veel' zijn voor jonge dieren.

De link doet het trouwens niet, ook je tweede niet... (hij zegt dat de space niet beschikbaar is...)

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:00

heej wat gaan jullie oftopic? Het is wel leuk als je zelf ook een paar paardjes taxeert als je zelf er een bijzet. Maarja, da's mijn idee.
Ik zou jou idja nu taxeren op 1800 euri. Vooral lekker in de groep volwassen laten worden en dan wordt t vanzelf meer! Hopelijk krijgt ze geen eczeem. maar taxeren is lastig zonder foto te kunnen zien he~
Groet!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:29

idja schreef:

Foto doet het bij mij niet... Wij hebben ook een Klein Gasteren paard (vosje in mijn profiel)
Idja taxeer ik op 1900 euro.

Rakni, 3-ganger 2700 euro. Maar kan Rakni helemaal niet tolten of is hij nooit naar iemand voor intolten geweest?

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 22:47

jee, dat is veel glossi! Lachen
Rakni kan niet tolten, het is wel echt geprobeerd door marieke weber. maar ook zonder tolt vind ik t een fantastische knol!

mirjam_kl

Berichten: 849
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:18

De nieuwe aanwinst, ben benieuwd hoeveel jullie voor hem bieden gezien we net de prijs hebben gehoord Lachen

Naam: Skafti fra Aldenghoor
Geboren: 23-05-2001
Geslacht: ruin
Fokker: Stoeterij aldenghoor

Papier:

F: Kari fra Aldenghoor (in 1993 wereldkampioen)
M: Svipa fra aldenghoor
MF Hrafn fra Kroggolfsstodum

Skafti is een half jaar onder het zadel toont nu al taktzuivere tolt, loopt mooi aan de teugel zowel in draf als in stap. Betrouwbaar, gevoelig. Hele mooie ruime stap, maar wel een vijfganger.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mirjam_kl

Berichten: 849
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 23:21

Even zelf taxeren:

Rakni: 1700 (3 ganger, maar wel 3 goede gangen)
Idja: 1200 (leeftijd en misschien zomerexceem)

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:35

Zo...zal mijn mening ook weer even neerzetten Haha!

Rakni: Erg leuke pony maar hij heeft een paar - puntjes waar je niet omheen kunt...
- overbouwd
-zijn staart
-3-ganger
Zo tussen de 1500-1700 euries.Wat overigens niet wil zeggen dat het geen fantastisch pony is want ik vind m erg leuk Ja Jullie zijn een leuk stel....maar dat heb ik in je topic al verteld Knipoog

Skofti:
Weinig op aan te merken...hij is nog erg jong maar erg goed gefokt en dat zal in de loop van de tijd naar buiten komen.Zo van de foto's zeg ik rond de 4000 euries,maar waarschijnlijk als ik hem in het echt zie kan daar nog wel wat bij Knipoog

Van Idja wil ik eerst even een plaatje zien....
edit:Ik heb net even je plaatjes uit je profiel ontfutseld...als je dat even anders neerzet dan kun je gewoon de plaatjes zien hoor...
Als het goed is...hier Idja


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Idja is nog erg jong en daarom 1000-1200 euries...maar leuk ding en de prijs zal in de loop van de jaren vast steigen Knipoog

Groetjes,Tinky

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:14

Wij zijn op het moment met verkoop bezig, dus ik wil deze 2 ook graag even voorstellen op dit topic:

Nattfari:
- zwarte ruin
- ongeveer 1.40 groot
- mooie bouw/uitstraling
- 4 ganger
- ruime draf en galop (galop in alle tempi te rijden)
- comfortabele tölt
- aanhankelijk karakter, wil altijd knuffelen
- Byr-zoon
- 13 jaar
- wel erg dominant naar mensen toe, niet in de kudde
- betrouwbaar, wel een beetje schrikachtig

Afbeelding


Asseema:
- zwarte merrie met kol
- ongeveer 1.45
- 5 ganger, alle gangen kunnen gereden worden
- comfortabele tölt, in alle tempi te rijden
- hoge knieactie
- mooie, ruime draf
- werkwillig karakter, is overal enthousiast over
- respectvol naar de ruiter/verzorger
- betrouwbaar
- veel temperament, maar goed regelbaar
- As-dochter
- erg lateraal
- geschikt voor de sport

Afbeelding

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:58

Erg leuke paardjes..ik had ze al zien staan,jammer dat ze weg moeten...
Denk dat ze zo tussen de 3500-4500 eurie zitten maar ik heb ze niet zien lopen natuurlijk.Het hangt er een beetje vanaf wat de eigenaar wil,misschien kunnen ze wel samen in 1 koop weg.Dan kun je natuurlijk met de prijs spelen.
Maar de merrie klinkt wel heel erg interessant hoor...helaas ik heb er al zat Clown en hoe oud is ze eigenlijk?

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:34

Ze is 11 jaar. Ik geloof dat ze hier 5.000 voor heeft gevraagd. Het is ook echt een superpaard. Wil alles doen, gaat echt voor je door het vuur en als ze in een snelle tölt zit lijkt het net of ze opstijgt Haha! geldt trouwens ook voor de telgang.
De Ruin is net even te dominant voor mij, maar als je even goed duidelijk maakt wie de baas is heb je er geen kind meer aan.
Gisteren is er iemand komen kijken en Nattfari was hem ook flink aan het uitproberen. Hij was wel helemaal lyrisch over Seema. Dus even kijken of hij Nattfari toch wil hebben.