Dit omdat haar prognose niet super goed is, fokken is uitgesloten, mijn droom om met haar naar fairs te gaan en het ras te promoten, is nog enorm onzeker. Gisteren bv bij de hoefsmid, merk je gewoon dat ze niet goed haar balans kan bewaren als ze 1 been " mist".
confronterend om te zien, maar ze is ons niet minder dierbaar en hopelijk kan ze ooit weer mee met een buitenritje.
Afijn, ik ben dus mezelf aan het oriënteren, in europa kan ik nu niets " vergelijkbaars" vinden. Jhumpa blijkt gewoon een hele goede merrie, hele zachte gangen, mooie maat, goede bouw en mooie expressie, raar om dit van je eigen paard te zeggen. nouja, WAS, nu is ze feitelijk niet meer waard dan de slachtprijs zolang ze is zoals ze nu is.

Nou, als ik een paardje wil importeren wat een beetje in de buurt van jhumpa haar kwaliteiten komt, dan ben ik zo 15000 lichter!
dat is de aankoopprijs in brazilie plus verzendkosten.
Ik dacht, ik meld het even.
Er zijn ook goedkopere paarden in brazilie (en nog veel meer veeeel duurdere) maar als ik dezelfde kwaliteit wil of bij benadering dezelfde kwaliteit, dan kom ik dus op een bedrag van dat uit.
15.000,- .
Dat was ff slikken voor mij, confronterend. maar de realiteit.