ja psies, je word er een stuk wijzer van, en idd wat je zelf ook zegt, jonge paarden zijn wel vatbaarder voor ziektes. Is ze een jaarling? want men zegt niet voor niets, jaarling naarling.
hier eten ze gewone brandnetels niet, maar als ik ze heb afgemaait en gooi ze bij de paarden, zijn ze binnen een dag op. ze zijn idd zeer gezond.
de brandnetels gooi ik vers in de paddock, binnen een dag eten ze ze op, de brandnetels die in het bos staan en naast de wei, die halen we er met een bosmaaier af en laten we liggen, die eten ze dan ook op. als ze nog vers zijn, dan prikt het, na een paar uur is dat blijkbaar over en dan is het smullen. Wat hier ook een feest is, zijn de voerderbieten die ik ze hier geef. Ik verspreid deze in het bos, ze krijgen ze 2 a 3 keer per dag, afhankelijk van de grootte. De hele grote snijd ik in stukken, en zo hebben ze echt weer wat te doen, heel grappig om ze te zien zoeken. Alleen Kunst weet nog niet zo goed of ze die nu wel of niet lekker vind, de rest doet er bijna een moord voor. Ze zijn niet eens zo heel duur en worden aan huis gebracht. tis hier dagelijks pasen haha
er zitten diverse voedingsstoffen in, veel mineralen en zo en ze moeten er flink op knagen om ze op te krijgen. Ik bel iemand hier in de buurt, die komt ze dan brengen, zo'n mannetje zal ik maar zeggen , ik heb het nummer een paar jaar terug van mijn buurvrouw gehad. kost 35 euro per ton en wij hebben nu 4 ton, daar doe ik tot april/mei mee. gemiddelt krijgen ze hier 1 grote per dag, maar ik verdeel dat dan over de dag. Gisteren net voor het donker werd, heb ik hooi, stro en bietjes naar het bos gebracht, vanmorgen heeft mijn man rond haldf 7 de paddock naar het bos geopend, dus die hebben al gesmult, ik moet vandaag om half 11 op mijn werk zijn, dus voer ik ze over een half uurtje nog wat stukjes biet en hooi, zo hebben ze verspreid over de dag, lekker wat te doen, zodra ze in het bos staan leg ik in de paddock op diverse plaatsen nog wat hooi, mariska komt vanmiddag nog ff bij de paarden kijken en tegen 5e is manlief er weer. Dus afwisseling genoeg, hihi, dat vind ik genieten, maar goed, ik ben dan ook een pennymeisje