We hebben er een ruin
bij! (niet van mij hoor, maar wel in de wei)Ik vind het mooi om te zien hoe de paarden kennis maken. Met die rare geluiden soms, en dat neuzen.
Het gaat heel goed, alles lekker rustig en vriendelijk. Zonder klappen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Er staat nog een Shet van de vorige huurder(staat te koop) en deze was uit de wei van Silver en Janou gesneakt en is lekker bij Sam gaan staan. En het gaat super haha Appie(shet
) is echt een stoer kereltje en n ergens bang voor en Sam vind het prima, mag gewoon uit z`n emmer eten enzo
echt super lief. Ze volgen elkaar de hele tijd 

http://stalsilversunset.wordpress.com/2 ... -vrienden/
Is wel zo fijn voor Sam dat ie niet alleen staat.
Eigen gefokte paardje van vriendin van mij heet ook Armani 
. (was wel een mooie)
.
<---- dat zijn penny letters 
Straks lekker paardjes knuffelen en wei uitmesten

Gaat minder goed met Royen... Ze heeft bronchitis en de DA is al geweest... ze krijgt nu 2 teentjes knoflook om de wormen in haar lichaam aan te gaan en eventuele andere parasieten, ze staat de hele dag in de paddock met brandnetels, deze mag ze gewoon opeten (werkt bloedzuiverend etc.) daarnaast krijgt ze Tijm tegen het hoesten en ter slijmoplossing van de longen. En anijs tegen bloedarmoede (knoflook kan bloedarmoede veroorzaken, dit is daar weer tegen) Dit mengseltje moet ik 1 week geven, elke dag, en de DA is ervan overtuigt dat dit goed gaat helpen, ik geef het nu 2 dagen en ze is zichtbaar opgeknapt maar moet nog even doorzetten. Kruiden schijnen erg goed te zijn (met mate) tegen bronchitis (hoesten, weinig lucht krijgen, groen/gele slijmslierten uit neus). Mijn DA heeft mij in ieder geval wel overtuigt en als het niet voldoende zou werken had hij nog een 'peerdemiddeltje' maar liever eerst zo proberen aangezien ze nog jong is (best een zwaar medicijn). Het lijkt nu wel de goede kant op te gaan dus moet vanmiddag even opnieuw boodschapjes doen om knoflookteentjes te halen en Tijm bij mijn oma uit de tuin te plukken (me oma zag me aankomen
) Mijn arme meisje...
Hoop dat het met een paar dagen een stuk beter gaat. Royen is waarschijnlijk aangestoken want er zijn nog 3 andere paarden ziek en die hebben er ook koorts bij (royen gelukkig niet, wordt elke dag gecontroleerd) Dus één drama met mijn naarlingetje
Hoop dat het vanmiddag weer een stuk minder is, even knoflook shoppen voor mijn paard 
Nog eventjes werken en dan snel naar stal!
Kaplaars schreef:Even foto's spammen(hoe kun je het zo maken dat je zo'n lange link onder een korte titel laat vallen?
Dat hier bijvoorbeeld alleen 'foto' zou staan, maar je wel de goede link krijgt.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=161&t=625485&start=500
) Verder zijn wormen een veel voorkomend iets bij jonge paarden, ze moeten er nog weerstand tegen opmaken. Ze is jong en daardoor veel vatbaarder dan andere volwassen paarden. Er zijn nog 3 andere paarden ziek en die zijn veel zieker dan Royen dus dan zal het wel meevallen (royen is al beter dan 2 dagen geleden, toen was ze lusteloos, hoesten, slijmvloeiing uit neus, weinig lucht en ook nog die wormen erbij...t'wordt wel weer eens wat! 
)
hihi
Is nog op en top vrolijk gelukkig 

weet je zeker dat ze geen energieboost gehad heeft??