[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:06

Mijn kudde is nog completer gemaakt! :D

We hebben er een ruin *D bij! (niet van mij hoor, maar wel in de wei)
Ik vind het mooi om te zien hoe de paarden kennis maken. Met die rare geluiden soms, en dat neuzen.
Het gaat heel goed, alles lekker rustig en vriendelijk. Zonder klappen!

joyfordogs

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:33

gaaf joh, fotootjes? wat is het voor paardje?
weer wat anders dan wormenpraat haha

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:08

Leuk Rosalie ! Is het ook een gangenpaardje ?

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 13:27

Leuk zeg! Mooi dat het goed gaat ook :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:38

Leuk Rosalie :D

Sam heeft een super stoer maatje gevonden :') Er staat nog een Shet van de vorige huurder(staat te koop) en deze was uit de wei van Silver en Janou gesneakt en is lekker bij Sam gaan staan. En het gaat super haha Appie(shet := ) is echt een stoer kereltje en n ergens bang voor en Sam vind het prima, mag gewoon uit z`n emmer eten enzo :') echt super lief. Ze volgen elkaar de hele tijd :P

Afbeelding

Meer foto`s :D http://stalsilversunset.wordpress.com/2 ... -vrienden/

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:20

oh zo leuk Frida. Ik had 'm op je blog al bij Janou zien staan, wat een stoer kereltje is het. :) Is wel zo fijn voor Sam dat ie niet alleen staat.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:04

Even een kort berichtje van iemand die niks in jullie topic te zoeken heeft :+
Rosalie ik spiekte even in je berichten of ik nog wat kon vinden over je nieuwe klant :o :D

Dames het is geen gangenpaard.
Hij is volgens de eerste eigenaren ( die ik na lang zoeken gevonden heb via marktplaats )een kruissing Engels volbloed en Arabisch Volbloed.
Hij heet Armani ( officieel Chico ) en is nu 18 jaar jong en alweer 9 jaar mijn maatje.
Ik geloof dat de foto's in mijn profiel het niet doen, anders zal er vast nog wel een foto komen van Rosalie denk ik ;)

Nou ik hoop dat het zo lekker blijft gaan in de wei en dan zal Armani ( Arrie ) vast wel weer zijn draai gaan vinden :D

Groetjes Pharlap.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:21

Je bent alsnog welkom hoor haha klinkt leuk :D Eigen gefokte paardje van vriendin van mij heet ook Armani :=

Maaruh ja ik denk dat ik maar eens met z`n eigenaar moet praten, van Appie. Het klikt zo leuk en staat Sam idd ook niet meer alleen want daar was ik ook niet bij mee. :D
Morgen hoop ik meer te weten :P

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:27

Hihihi, ik voelde me al zo bekeken ;)
Ja, ik ben er ook blij mee dat het goed gaat. Ze waren ook wel toe aan een man in de wei :D

Het vriendje van Sam is leuk zeg! Dalijk even de site bekijken.

Verder kom ik net van de paardenmarkt, om half zeven stond ik er. Dat vind ik toch ook wel een belevenis.
Kreeg al een paard aangeboden om mee naar huis te rijden :Y) . (was wel een mooie)
Ik heb vooral gelet op welke gewoon goed en gezond waren/leken, ook om te kijken of ik nog een beetje paarden kon keuren. Maar er staan best leuke dieren tussen.
Opvallend ook: vroeg waren er de echte handelaren, daarna kwamen de ouders met kinderen en ineens liepen overal van die kleine shet gevallen :Y) .
Uit voorzorg had ik maar tien euro mee genomen, die zitten nog steeds in mijn zak. Was ook niet van plan iets te kopen, maar sommige... pfft dan dacht ik "geef maar hier, ik zorg er wel voor" :(:) <---- dat zijn penny letters

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:31

hahaha ja ik ken het. Ben ook paar keer op een paardenmarkt geweest, wil je het liefst alles meenemen :j

Was echt ziek vannacht, dus heb lekker mijn dagje op het hoofdkantoor kunnen afbellen..ff uitrusten ppfff ben echt moe := Straks lekker paardjes knuffelen en wei uitmesten :')

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:38

Brr ik zou daar nooit heen kunnen denk ik :=

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:32

@Liset: ik zou dat ook niet snel kunnen, in hoorn was er 1 afgelopen maand, mijn vriend heeft me toen tegengehouden :P

;( Gaat minder goed met Royen... Ze heeft bronchitis en de DA is al geweest... ze krijgt nu 2 teentjes knoflook om de wormen in haar lichaam aan te gaan en eventuele andere parasieten, ze staat de hele dag in de paddock met brandnetels, deze mag ze gewoon opeten (werkt bloedzuiverend etc.) daarnaast krijgt ze Tijm tegen het hoesten en ter slijmoplossing van de longen. En anijs tegen bloedarmoede (knoflook kan bloedarmoede veroorzaken, dit is daar weer tegen) Dit mengseltje moet ik 1 week geven, elke dag, en de DA is ervan overtuigt dat dit goed gaat helpen, ik geef het nu 2 dagen en ze is zichtbaar opgeknapt maar moet nog even doorzetten. Kruiden schijnen erg goed te zijn (met mate) tegen bronchitis (hoesten, weinig lucht krijgen, groen/gele slijmslierten uit neus). Mijn DA heeft mij in ieder geval wel overtuigt en als het niet voldoende zou werken had hij nog een 'peerdemiddeltje' maar liever eerst zo proberen aangezien ze nog jong is (best een zwaar medicijn). Het lijkt nu wel de goede kant op te gaan dus moet vanmiddag even opnieuw boodschapjes doen om knoflookteentjes te halen en Tijm bij mijn oma uit de tuin te plukken (me oma zag me aankomen _O-) Mijn arme meisje...;(

Hij zei: Als een paard geen knoflook of brandnetels etc. eet, heeft het paard het niet nodig. Ik hield het Royen voor haar neus en ze at het zo op! En Royen is al zo kieskeurig dus dit was echt iets waar ik met een mond vol tanden van stond te kijken := Hoop dat het met een paar dagen een stuk beter gaat. Royen is waarschijnlijk aangestoken want er zijn nog 3 andere paarden ziek en die hebben er ook koorts bij (royen gelukkig niet, wordt elke dag gecontroleerd) Dus één drama met mijn naarlingetje :( Hoop dat het vanmiddag weer een stuk minder is, even knoflook shoppen voor mijn paard :+

Mijn DA zei ook dat ik even kan kijken op www.paardendrogist.nl en dan bij 'kruiden'. Hier staat de werking en alles bij. Dus wel een slimme DA :D Nog eventjes werken en dan snel naar stal!

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:40

Paardendrogist is zeker een fijne site.
Heb er laatst wat besteld, mooi snel in huis :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:41

veel beterschap voor Royen.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:41

Even foto's spammen :P
foto's lily

@royen: hopelijk gaat het snel weer beter. Hier staan trouwens ook brandnetels (en distels) en deze eten ze hier ook. Maar ze hebben niets.... Of komt dat juist door de brandnetels.. :P
Verder klinkt het een beetje alsof er elke keer iets is met Royen. Niet stom bedoeld, maar zou niet eens kijken naar het gehele gestel van haar. Meestal maakt dat verminderde weerstand voor verschillende problemen kan zorgen. Dus kijk ook even naar haar hele uitstraling.
Laatst bijgewerkt door Kaplaars op 02-11-09 16:45, in het totaal 2 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:43

Kaplaars schreef:
Even foto's spammen :P (hoe kun je het zo maken dat je zo'n lange link onder een korte titel laat vallen?
Dat hier bijvoorbeeld alleen 'foto' zou staan, maar je wel de goede link krijgt.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=161&t=625485&start=500

[ url=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=161&t=625485&start=500 ] foto [ /url ]
maar overal de spaties van tussen laten
dan krijg je : foto

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:45

Gelukt! Dank je wel! (en ook voor je reactie)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:46

Heb ik ook laten onderzoeken, maar volgens mijn DA heerst er een virusje op stal (stomme handelspaarden :() Verder zijn wormen een veel voorkomend iets bij jonge paarden, ze moeten er nog weerstand tegen opmaken. Ze is jong en daardoor veel vatbaarder dan andere volwassen paarden. Er zijn nog 3 andere paarden ziek en die zijn veel zieker dan Royen dus dan zal het wel meevallen (royen is al beter dan 2 dagen geleden, toen was ze lusteloos, hoesten, slijmvloeiing uit neus, weinig lucht en ook nog die wormen erbij...t'wordt wel weer eens wat!

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:47

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:28

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:30

Ik zal het onthouden!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:41

lily mooi :+: hihi

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:52

Trouwens Rosalie, Indyra eet ook makkelijk distels :') Is nog op en top vrolijk gelukkig :P
En gedroogde brandnetels schijnen wel heel gezond te zijn dacht ik...

Indyra de enting gehad, ging goed, VA kreeg wel een kopstoot :')
Ik weet niet wat voor enting ze gehad had maar de terugweg naar de wei was ze goed druk :')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:00

dat van die brandnetels klopt ja :j
Arme Harry :') weet je zeker dat ze geen energieboost gehad heeft?? :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:03

Twijfel ik nog goed over :')