Hah! De nieuwe stalling waar Royen komt te staan heeft in stal een warmwaterkraan bij de afspuitplaats! Maar ik ga pas volgend jaar zomer weer eens oefenen met de waterspuit, dit jaar is het er weinig van gekomen maar dat kan volgens mij makkelijk wachten. Dan vindt ze het misschien helemaal niet eng meer
Dat handelspaard is trouwens ook een knarsetander, kunnen andere paarden dat overnemen? Royen staat er schuin tegenover. Ik ga even opzoeken of longworm ook echt niet overgedragen kan worden op paarden die in elkaars stal hebben gestaan en in de paddock
Goh hier nog één die moet oefenen met de waterkraan Familiekwaaltje zeker Maar dit kan helaas alleen overdag, het word te snel donker om met haar heen en weer te wandelen naar stal Heb gelukkig wel warm water..
NkPrecious
Geplaatst: 27-10-09 10:23
wat kan je niet vinden maayk?
Wat een luxe jullie allemaal, ik loop gewoon met emmers te sjouwen
Ik kan niet vinden of longworm besmettelijk is als paarden in elkaars ruimte staan/hebben gestaan. Op heel Google niet! Of weet iemand dat hier toevallig?
Die zei dat het niet besmettelijk was, maar aangezien er wel eitjes van longworm in de mest waren gevonden lijkt het mij logisch dat een ander paard die kan oplikken etc. en zo ook de eitjes binnenkrijgt. Als paarden het van een ezel kunnen krijgen, kan dat toch ook van een ander paard? Ik ben het vergeten te vragen
Het is een zeer serieus handig ding als je wel eens meegemaakt heb dat je minimaal 50 meter moet sjouwen met emmertjes water om 8 paarden van water te voorzien (vorig jaar 2 weken lang bleghhh, verschikkelijk )
Leonie, hoe heette jou vervoersbedrijf vanuit amerika? Dus schiphol paarden vervoer ofzo? Ik heb wel gevonden fhconsultancy. Maar dat lijkt me niet echt het vervoers/verzorgingsbedrijf...