Taxatie topic IJslanders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Re: Taxatie topic IJslandertjess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:37

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Is dat een bruine ruin??
Bjólfur betekent Wolf

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:48

Ja inderdaad het is een bruine ruin, ken je hem???
Wolf....leuk. Stoere naam maar het is niet echt een stoer paard.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:06

Tinky12 schreef:
Dank voor de reacties mensen Haha! .Zal tegen de heren zeggen dat ze goed "in de markt" liggen Knipoog

Myrkvi schreef:
Myrkvi ..

Naam; Myrkvi van Rinnegom
leeftijd; 12 jaar
geslacht; ruin
vader;Hjorter van op dn Dries.
moeder;Birna.
Schofthoogte; ongeveer 1,40.
hij heeft papieren Knipoog
en geen eczeem.
hij wil graag lopen,het is een vijfganger, en is ook als vijfganger gereden, hij kan zuiver tolten, en heeft een goede draf en galop.

Zo rond de 4000 euries Ja (Maar uiteraard kan de prijs wijzigen als je zo'n paardje in het echt ziet,een paard zien bewegen is ook heel belangrijk....maar klinkt als een lekker paardje hoor Haha! .Trots op zijn Ja )

Groetjes,Tinky

jammer genoeg is hij vandaag verkocht Huilen
ik had geen tijd meer om hem te rijden omdat ik nu een ander ''gewoon paard '' heb, en omdat hij altijd graag iets wil doen, is het beter voor hem als die naar iemand gaat die hem zoveel mogelijk probeert te rijden.. Ach gut

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 01:40

Linda gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Heb hem ook een paar ik op internet te koop zien staan geloof ik!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:34

Hallo IJslandertje, bedankt, hij stond inderdaad al even te koop, qua uiterlijk sprak hij me niet zo aan maar als je er op zat werd het een heel ander verhaal, hij tolt heel makkelijk en heeft een heel goedmoedig karakter. Dus alhoewel ik momenteel niet echt al een paard erbij zocht vond ik toch dat ik Bjolfur niet kon laten schieten.
Waar in Noord-Brabant hebben ze zulke mooie heuvels zoals ik op de achtergrond in een van je profielfoto's zag?
Leuk dat je met jouw paardje wat " vrijheidsdressuur beoefent.
( paard op pak kuilvoer)

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:23

Ben benieuwd naar foto's hoor Linda!!
Die heuvel op de foto's in mijn profiel is maar 1 heuvel/berg, zijn huizen op gebouwd ( woensdrecht, Brabantse Wal).

Ik ben inderdaad een beetje begonnen met vrijheidsdressuur met Stormur.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:28

Haha Kim, die heuvel valt echt op bij jullie he! Wij rijden er af en toe langs met de auto over de snelweg dan, is wel een mooi gezicht. Lachen De enige berg die ik me kan bedenken hier..
Leuk al die taxaties. Lachen

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:39

Tinky12 schreef:
En dan nu Beer...

Naam: Pipar (Beer)
Leeftijd: 12 jaar
Geslacht: ruin
schofthoogte: 1.33m
Vader: Hilmir frá Skjódu
Moeder: Prydi frá Altingi

Hé, wat gaaf, Tinky! Dan is mijn Röskva'tje Pipar's oma! Haha! Ik heb nog wel ergens veulenfoto's van Prýði, alleen niet digitaal natuurlijk.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:00

maras schreef:
Ja inderdaad het is een bruine ruin, ken je hem???
Wolf....leuk. Stoere naam maar het is niet echt een stoer paard.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee.

Ken hem niet maar ben hem geloof ik een paar keer op internet tegen gekomen.
Heel veel plezier met hem Vork

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:21

Dit is de 1e foto, eigenlijk komt Bjolfur hier helemaal niet tot zijn recht want hij heeft zijn ogen dicht maar de andere foto's waren zo mogelijk nog waardelozer. De wei was ook te glad om echt in te kunnen rijden maar ik wilde al zo graag een foto van hem hebben dus het moest maar even zo.Oh by the way: hij hoeft niet getaxeerd te worden, voor mij is hij inmiddels al niet meer in geld uit te drukken!
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:23

Myrkvi schreef:
ik had geen tijd meer om hem te rijden omdat ik nu een ander ''gewoon paard '' heb, en omdat hij altijd graag iets wil doen, is het beter voor hem als die naar iemand gaat die hem zoveel mogelijk probeert te rijden.. Ach gut

Wat ontzetten jammer,altijd #@%-als je je paardje moet verkopen.
Beer is ook verkocht omdat ze hem niet meer reden en ik moet zeggen dat ze razend enthausiast waren toen ze hem vorige keer zagen.Daar hadden wel een aantal weken tussen gezeten dus was even afwachten of ze er moeite mee zouden hebben.Maar dus niet,ze zagen dat hij het erg naar zijn zin had en dat hij erg vrolijk was sinds hij weer gereden werd.
Zonde om zo'n fijn paard stil te zetten...jouw paardje zal ook blij zijn als hij weer de volle aandacht krijgt.Lekker getutteld wordt en er weer lekker op uit kan gaan...
Sterkte ermee hoor Ach gut

Maras... gefeliciteerd hoor...hoop dat jullie heel veel plezier met elkaar zullen hebben Ja

EricPrast schreef:
Hé, wat gaaf, Tinky! Dan is mijn Röskva'tje Pipar's oma! Ik heb nog wel ergens veulenfoto's van Prýði, alleen niet digitaal natuurlijk.

Leuk Eric...als je goede camera hebt,kun je ze ook fotograferen....en dan via het grote net doordrukken Tong uitsteken .Houd mij iig aanbevolen hoor Ja Ben dol op foto's Haha!
Leuk zo al die familie banden...
Groetjes,Tinky

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:04

Tinky12 schreef:
Myrkvi schreef:

Wat ontzetten jammer,altijd #@%-als je je paardje moet verkopen.
Beer is ook verkocht omdat ze hem niet meer reden en ik moet zeggen dat ze razend enthausiast waren toen ze hem vorige keer zagen.Daar hadden wel een aantal weken tussen gezeten dus was even afwachten of ze er moeite mee zouden hebben.Maar dus niet,ze zagen dat hij het erg naar zijn zin had en dat hij erg vrolijk was sinds hij weer gereden werd.
Zonde om zo'n fijn paard stil te zetten...jouw paardje zal ook blij zijn als hij weer de volle aandacht krijgt.Lekker getutteld wordt en er weer lekker op uit kan gaan...
Sterkte ermee hoor Ach gut

ja, de mensen waar hij nu aan verkocht is zijn echt superblij met hem Haha!
toen ie er net was hadden ze een heel feest gebouwd met allemaal vrienden en familie omdat ze zo blij waren haha Haha!
en hij is weer de baas in de wei,wat hij bij ons niet meer was nadat onze arabier er bij was gekomen Clown
ik ben toch wel ''blij'' dat ik hem verkocht heb, nu word ie lekker gereden en krijgt ie veel aandacht..wat ie hier de laatste tijd steeds minder kreeg Ach gut

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:50

Fijn om te horen dat ze zo'n plezier hebben met je paardje.Dat is altijd fijn om te weten en dat ze een feestje geven om hem te verwelkomen... Haha! super!!
Ik heb nog steeds contact met beide vorige eigenaren van mijn pony's...kerstkaartje van de boys en af en toe mailtje,foto's of telefoontje.Op deze manier kunnen ze "hun"paardje toch nog beetje blijven volgen.

Groetjes,Tinky

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 14:26

Zal ik Patti nog maar eens laten taxeren?
Ik heb nu foto's van hem en weet nu ook hoe zijn gangen ong. zijn Knipoog

naam: Patti frá lean.
vader: Byr vom Sloß Neubronn
moeder: Lysa frá Lean
geslacht: ruin
leeftijd: 24-04-2003
kleur: Isabel
Geen eczeem
Hij is denk ik vijfganger, gezien zijn laterale stap.
Hij heeft ook een laterale tölt maar een hele ruime draf.
Zijn galop is ook goed gesprongen maar wel wat kort.
stokmaat 122cm Bloos Bloos
Hij is erg gericht op mensen, hij komt meteen aangedraafd/getölt als je bij het hek staat.
Vind alles best wat je met hem doet.
Is altijd in voor een grapje, een échte Byr nakomeling.
Op IH staat ook wel ergens een stukje over Byr nakomelingen, en ik moet
zeggen daar past Patti wel aardig in!
http://www.zippyvideos.com/8038048686299466/petit_patti
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KTRFLPFW
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DP4AH4EX
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XHIA3IFG
Afbeelding

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:50

Hij is lekker opgeknapt tov. de foto die je van de zomer geplaatst had, Mexxje, toppie!!! Die foto van toen in aanmerking nemende, vind ik het overigens niet raar dat ie tot nu toe maar 1.22m geworden is. Nu ie van jou is en wèl te vreten krijgt, zal ie best nog wel wat bijtrekken; maar de achterstand in ontwikkeling die hij in de cruciale eerste jaren heeft opgelopen, haalt ie vast nooit meer helemaal in.
Ter vergelijking: Het jaarlingmerrietje dat ik van de zomer gekocht heb (zij dus is inmiddels anderhalf) is nu al rond de 1.35m, terwijl haar ouders geen van beiden extreem groot zijn.

Tot slot de taxatie:

"Plus"punten:
+ Leuk kleurtje.
+ Ruim voldoende laterale aanleg.
+ Ruime draf.
+ Karakter.

"Min"punten:
- "Pas" 3½, dus kan voorlopig nog niet onder het zadel.
- Achterstand in zijn ontwikkeling tgv. de verwaarlozing waaraan hij is blootgesteld voordat jij 'm kocht.
- Nog onbekend wat uiteindelijk de blijvende "gevolg- / restschade" zal zijn van de situatie waar jij hem uit gehaald hebt.

Daarom op dit moment pas slechts € 1.500,-
Maar dat kan, als op termijn zou blijken dat de gevolgschade van zijn "verleden" beperkt blijft, eigenlijk alleen maar meer worden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 11:02

Hallo,

Leuke pony..ik zal ook mijn taxatie plaatsen ...

Hij is nog wat jong en lees net dat hij wat achterstand heeft opgelopen...Ik zat eerst aan de 1800 te denken,maar na het verhaal van Eric zeg ik ook 1500.(Van een foto af blijft moeilijk...)

Wel moet ik even zeggen dat wij een tijd geleden ook een zwaar ondervoedde pony hebben gehad.Hij was zo zwak dat je hem makkelijk om kon duwen,totaal geen kracht in de achterhand.
We hebben er veel tijd ingestoken en hij is goed gevoerd.
Het 1e jaar is hij zeker 10cm gegroeid (hij was rond de 3jaar toen we hem kregen)...ik moet wel zeggen dat hij pas rond zijn 7e echt alle schade heeft ingehaald.Pas toen had hij een echt krachtige achterhand en hij is uitgegroeid tot een prachtige pony met een fantastisch karakter.(zie palomino in mijn profiel).

Met geduld en liefde kom je een heel eind en er is zeker hoop dat je pony uitgroeid tot een sterke ijsbeer Ja.

Heel veel plezier met hem... Haha!

Groetjes,Tinky

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:16

Ben het met Eric eens, 1500 voor Patti.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:00

Haha ik had Patti veel hoger getaxeerd. Vinden jullie zijn bouw niet behoorlijk goed? De foto's zijn allemaal wat van scheef opzij, dus dan is het niet zo goed te zien, maar ik denk toch dat Patti heel redelijk op zijn pootjes staat Haha!
Geen idee wat de schade van de ondervoeding zal zijn, maar hij ziet er nu vrolijk uit.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:12

Het is altijd moeilijk om van een foto af te taxeren...
Een paard echt goed taxeren kun je alleen doen door hem te zien bewegen en er van alles mee te proberen.Zelfs dan nog is blijft het moeilijk.Het is maar net wat een "gek"ervoor geeft he... Tong uitsteken

Maar een paard wat "schraal" is door ondervoeding en die schade (nog) niet heeft ingehaald brengt nu eenmaal minder op dan een vergelijkbaar paard wat altijd heel goed verzorgt en gevoed is.
Wat overigens niet wil zeggen dat zo'n diertje niet in waarde kan stijgen in de loop van de tijd omdat hij nu wel goed verzorgt wordt .

De taxatie van een paard is heel bot gezegt..."de slachtprijs en wat een gek ervoor geeft" Clown

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:01

Zouden jullie Askja ook willen taxeren?
Ik heb haar nog minder als een week, dus ik heb nog maar 1 serie fotos van haar. En geen in beweging, ja ver weg in de mist.
Naam; Askja Issas Dottir frá Blautur Faetur (en dan die laatste a en e aan elkaar)
Leeftijd: 11
Kleur: Roodvos
Schofthoogte; ongeveer 1.35
Vader: Hilmir frá Skjóðu
Moeder: Issa frá Músarrindill
Askja is een vijfganger met vijf goed gescheiden gangen, de telgang wordt niet met haar gereden. Ze tolt en draaft in de wei en ook onder de man heeft ze een zeer makkenlijk tolt, maar ook een goede draf. Aan de hand idem dito. Ze is nergens bang voor, is goed te rijden alleen als in de groep. Geen eczeem maar het moet wel met haar klikken. Ze is goed voorwaarts en aan de hulpen.
Afbeelding
Het is het paard met het halster Lachen.

Afbeelding
Voor een betere kleurimpressie Knipoog.
Veder heb ik vooral mooie plaatjes en in de verte fototjes die erg leuk zijn voor op je kamer maar waarop haar bouw niet echt goed te zien is.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 00:44

Even ot... Jij had toch eerst Stella en deze was toch eerst van Elise?
Hoezo nieuwschierig Schijnheilig Igg gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Vork

Zoals Tinky zei is taxeren moeilijk als je niet weet hoe het paard beweegt.
Volgens mij is Askja een leuk recreatiepaard met normale beweging.
Ik schat haar op 4000 euro.

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:04

Hihi klopt, ik had eerst Stella, maar die is hopenlijk verkocht en Assie was eerst van Elise. Maar nu van mij Lachen.
Enuh bedankt voor je taxatie Knipoog Je wil niet weten voor hoeveel ik haar heb gekocht

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:10

Askja: op wat je verteld is ze denk ik wel 4000-4250 waard. Móóie kleur heeft ze!

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:15

Jaha, mooi is ze he *grin*
En voor Glossi; dat vos paard op de achtergrond achter askja is Groa Knipoog.

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 00:01

He, daar is As! Vanochtend nog even met d'r gekroeld, een lieverd is het! Qua bouw zit ze heel mooi in elkaar vind ik. Ik zal d'r een keer voor je taxeren. Moet ik d'r nog wel eerst een keertje in beweging zien. Heb je nog meer foto's van de paardjes trouwens? Haha!