Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Raudkas schreef:maar al je dan naar de link kijkt van Dani62,, dat paard begint gewoon tja,, hoe wil je het noemen,,, trappelen, dansen,, kan der geen naam aan geven. Maar het begint in eens zo te doen als de muziek begint!
nou mijn paard kijkt me raar aan als k de muziek aan zet, die gaat dan niet zo staan doen (a)

Dani62 schreef:Dat is geen gang.. Althans geen natuurlijke.
Grappig is het evenmin, het is dierenmishandeling. Zo wordt het aangeleerd: http://nl.youtube.com/watch?v=hRoWKkp1HeA
Doen ze bij beren ook, gewoon het dier op hete kolen zetten zodat ze trappelen en het muziekje draaien. Na een tijdje associeren ze de muziek met de pijn en gaan ze dus automatisch "dansen". EmptyWords schreef:het is een 2takt, volgens mij ee nhele verzamelde draf, maar ik wil de naam weten!!
Dani62 schreef:EmptyWords schreef:het is een 2takt, volgens mij ee nhele verzamelde draf, maar ik wil de naam weten!!
Classic fino.
Raja schreef:Volgens mij is dit een soort Tolt gang
Alleen hoort een tolt niet Zooooo heel snel te gaan
Zal vast niet allemaal heel vriendelijk zijn aangeleerd,zoals het gaat op dit filpmje,
hoewel een tolt voor een hoop paarden toch een natuurlijke gang is... Zo ook voor de Spaanse Paso Fino
Dani62 schreef:EmptyWords schreef:het is een 2takt, volgens mij ee nhele verzamelde draf, maar ik wil de naam weten!!
Classic fino.
Als je daar op zoekt op youtube vind je meer van deze gang
tamary schreef:Raja schreef:Volgens mij is dit een soort Tolt gang
Zal vast niet allemaal heel vriendelijk zijn aangeleerd,zoals het gaat op dit filpmje,
hoewel een tolt voor een hoop paarden toch een natuurlijke gang is... Zo ook voor de Spaanse Paso Fino
Paso fino is zuid amerikaans. En die hebben inderdaad zo'n snel kort trippel gangetje.
Beschrijving staat hier:
http://www.gaitedhorses.net/BreedArticl ... ino2.shtml
Met niet dit specifieke trappelen tot gevolg, maar om ze whatever a'an te leren.' connie1964 schreef:dit gebeurt veel bij zuid amerikaanse paarden en soms ook spaanse paarden.Geen dierenmishandeling.
Heb je wel eens naar polo sport gekeken en naar springpaarden,dat is dierenmishandeling.
En omdat ze met een zweepje aangetikt worden als ze vaststaan, je gaat me toch niet vertellen dat niemand van jullie een zweep gebruikt??
niet gelijk oordelen als je de achtergrond en gebruiken van een land niet kent lui!!
connie1964 schreef:niet gelijk oordelen als je de achtergrond en gebruiken van een land niet kent lui!!
Raja schreef:Volgens mij is dit een soort Tolt gang
connie1964 schreef:dit gebeurt veel bij zuid amerikaanse paarden en soms ook spaanse paarden.Geen dierenmishandeling.
Heb je wel eens naar polo sport gekeken en naar springpaarden,dat is dierenmishandeling.
En omdat ze met een zweepje aangetikt worden als ze vaststaan, je gaat me toch niet vertellen dat niemand van jullie een zweep gebruikt??
niet gelijk oordelen als je de achtergrond en gebruiken van een land niet kent lui!!
. Sientje schreef:Verder begrijp ik niet helemaal waar iedereen zo bozig over doet. Natuurlijk zal het paard de nodige krachtsinspanningen moeten leveren om zo verzameld in viertakt te lopen (een gang dus waar hij aanleg voor heeft). Maar dat geldt evenzeer voor elk ander topsportpaard.
Wel vind ik het jammer dat het paard niet al te ruime gangen laat zien en er nauwelijks tempowisselingen zijn. Zelf zie ik dan toch een stuk liever dit: http://www.youtube.com/watch?v=-7rWeWym ... re=related (geluid aan!)
connie1964 schreef:dit gebeurt veel bij zuid amerikaanse paarden en soms ook spaanse paarden.Geen dierenmishandeling.

Hebben we hier toch niks mee te maken en daarom kan het nog wel mishandeling zijn. 
Dani62 schreef:Dat is geen gang.. Althans geen natuurlijke.
Grappig is het evenmin, het is dierenmishandeling. Zo wordt het aangeleerd: http://nl.youtube.com/watch?v=hRoWKkp1HeA