wat voor een gang is dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: wat voor een gang is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 20:30

leek het bij mij ook op idd, maa rik wil de naam weten, dan kan ik er meer over opzoeken, meer info, het hoe en wat en waarom (niet dat ik het zelf wil doen, maar ik wil het gewoon weten...)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:31

Raudkas schreef:
maar al je dan naar de link kijkt van Dani62,, dat paard begint gewoon tja,, hoe wil je het noemen,,, trappelen, dansen,, kan der geen naam aan geven. Maar het begint in eens zo te doen als de muziek begint!
nou mijn paard kijkt me raar aan als k de muziek aan zet, die gaat dan niet zo staan doen (a)

Daar zijn vast al heel wat zweepslagen aan vooraf gegaan hoor. Uiteraard begint een paard niet zo te dansen als de muziek begint.
Maar let eens op de man met de stok? En kijk eens wat hij doet als het paard stil probeert te staan?

Hij begint het zeker niet 'ineens' zo te doen, het is aangeleerd en ik denk niet dat wij willen weten hoe.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 20:33

stiekem wil ik het wel weten, gewoon om meer argumenten te hebben om het af te kraken, of de achtergrond te leren

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:34

Volgens mij is dit een soort Tolt gang
Alleen hoort een tolt niet Zooooo heel snel te gaan

Zal vast niet allemaal heel vriendelijk zijn aangeleerd,zoals het gaat op dit filpmje,
hoewel een tolt voor een hoop paarden toch een natuurlijke gang is... Zo ook voor de Spaanse Paso Fino

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 20:35

het is een 2takt, volgens mij ee nhele verzamelde draf, maar ik wil de naam weten!!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:38

Dani62 schreef:
Dat is geen gang.. Althans geen natuurlijke.

Grappig is het evenmin, het is dierenmishandeling. Zo wordt het aangeleerd: http://nl.youtube.com/watch?v=hRoWKkp1HeA

Juist! Ja Doen ze bij beren ook, gewoon het dier op hete kolen zetten zodat ze trappelen en het muziekje draaien. Na een tijdje associeren ze de muziek met de pijn en gaan ze dus automatisch "dansen".

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:40

EmptyWords schreef:
het is een 2takt, volgens mij ee nhele verzamelde draf, maar ik wil de naam weten!!

Classic fino.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:41

voor de mensen die denken dat het bewerkt is: niet dus, kijk maar in het begin van het filmpje daar zie je twee mensen op een gewoon normaal tempo lopen op de achtergrond.

Dierenmishandeling dit, slaat nergens op.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 20:42

Dani62 schreef:
EmptyWords schreef:

Classic fino.

dit wilde ik weten....dank je!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:44

volgens mij zijn dit pasofino's. Op Aruba hadden ze ook wedstrijden met paso's en die gingen dan ook over zo'n plank heen. Classic fino klinkt voor mij dan ook wel logisch Knipoog

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:45

Raja schreef:

Zal vast niet allemaal heel vriendelijk zijn aangeleerd,zoals het gaat op dit filpmje,
hoewel een tolt voor een hoop paarden toch een natuurlijke gang is... Zo ook voor de Spaanse Paso Fino

Paso fino is zuid amerikaans. En die hebben inderdaad zo'n snel kort trippel gangetje.
Beschrijving staat hier:
http://www.gaitedhorses.net/BreedArticl ... ino2.shtml

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:45

Dani62 schreef:
EmptyWords schreef:

Classic fino.

Ja precies Ja Als je daar op zoekt op youtube vind je meer van deze gang Lachen

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:46

tamary schreef:
Raja schreef:

Paso fino is zuid amerikaans. En die hebben inderdaad zo'n snel kort trippel gangetje.
Beschrijving staat hier:
http://www.gaitedhorses.net/BreedArticl ... ino2.shtml

Zit als een huis! Maar ze zijn niet van nature zooo kort in hun gang Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:53

Stelletje idioten....
Wat zou ik die kerel graag eens laten trappelen, en als ie stil staat krijgt met een stok voor zijn kl*ten....
Wat zijn die spaanstalige mennekes toch altijd bezig met dat absurde 'macho-dier ik leg jou mijn wil op' gedrag.
Als je ziet hoe ze met andere dieren omgaan, verbaasd het je niet dat ze dit doen.
Als ie nog even harder doorslaat zingt het paard misschien nog wel een liedje voor hem ook.

Volkomen gestoord.... hou me tegen of ik ga er naartoe! Boos!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:55

wat een dierenmishandeling zeg!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:58

Die dieren zijn geconditioneerd op basis van angst.... tragisch.
Doen mensen in NL ook trouwens.... hier in het dorp zelfs Boos! Met niet dit specifieke trappelen tot gevolg, maar om ze whatever a'an te leren.'

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:58

dit gebeurt veel bij zuid amerikaanse paarden en soms ook spaanse paarden.Geen dierenmishandeling.
Heb je wel eens naar polo sport gekeken en naar springpaarden,dat is dierenmishandeling.
En omdat ze met een zweepje aangetikt worden als ze vaststaan, je gaat me toch niet vertellen dat niemand van jullie een zweep gebruikt??
niet gelijk oordelen als je de achtergrond en gebruiken van een land niet kent lui!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:00

connie1964 schreef:
dit gebeurt veel bij zuid amerikaanse paarden en soms ook spaanse paarden.Geen dierenmishandeling.
Heb je wel eens naar polo sport gekeken en naar springpaarden,dat is dierenmishandeling.
En omdat ze met een zweepje aangetikt worden als ze vaststaan, je gaat me toch niet vertellen dat niemand van jullie een zweep gebruikt??
niet gelijk oordelen als je de achtergrond en gebruiken van een land niet kent lui!!

Ik gebruik geen zweep... en het ziet er verre van vriendelijk uit wanneer je tweede filmpje ziet waarop het paard vastgebonden staat. Je kunt me niet wijsmaken dat je dat erg diervriendelijk vind.
Stierenvechten is ook een gebruik waar we wellicht niet mee bekend zijn, maar dat betekent niet dat we het niet mogen veroordelen toch?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 21:01

connie1964 schreef:

dit is dus de reden waarom ik wilde weten hoe dit heet Lachen

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:02

Raja schreef:

Inderdaad, het helemaal geen tweetakt zoals hier eerder werd gezegd, maar een viertakt zoals in tölt. Er zal vast een andere benaming voor zijn in het Spaans. Overigens komt het ras uit Zuid-Amerika en niet uit Spanje, en verder ben ik benieuwd hoe je aan het vermoeden komt dat het 'vast niet allemaal heel vriendelijk is aangeleerd'.

Verder begrijp ik niet helemaal waar iedereen zo bozig over doet. Natuurlijk zal het paard de nodige krachtsinspanningen moeten leveren om zo verzameld in viertakt te lopen (een gang dus waar hij aanleg voor heeft). Maar dat geldt evenzeer voor elk ander topsportpaard.

Wel vind ik het jammer dat het paard niet al te ruime gangen laat zien en er nauwelijks tempowisselingen zijn. Zelf zie ik dan toch een stuk liever dit: http://www.youtube.com/watch?v=-7rWeWym ... re=related (geluid aan!)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:03

connie1964 schreef:

Het paard maakt deze beweging omdat hij bang is anders geslagen te worden. Dat ligt er heel dik boven op, hoe je het ook wend of keert.
En nee, ik gebruik inderdaad geen zweep, maar dat is een hele andere discussie Knipoog .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:07

Sientje schreef:
Verder begrijp ik niet helemaal waar iedereen zo bozig over doet. Natuurlijk zal het paard de nodige krachtsinspanningen moeten leveren om zo verzameld in viertakt te lopen (een gang dus waar hij aanleg voor heeft). Maar dat geldt evenzeer voor elk ander topsportpaard.

Wel vind ik het jammer dat het paard niet al te ruime gangen laat zien en er nauwelijks tempowisselingen zijn. Zelf zie ik dan toch een stuk liever dit: http://www.youtube.com/watch?v=-7rWeWym ... re=related (geluid aan!)

Nou, wanneer je dit ter vergelijking laat zien zodat we niet boos hoeven zijn... ik vind dit een heeeeel ander beeld geven hoor!
Mooi beeld overigens...
Daarnaast heeft het filmpje waar het paard vastgebonden 'getraind' wordt en iedere keer wanneer hij stil staat een klap krijgt mij erg boos gemaakt. Ik vraag me toch af wat er mis is met me wanneer ik dat een onvriendelijk trainingsmethode vind.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:08

connie1964 schreef:

Jij vind een paard zo bang maken dat het paard ZO graag wil vluchten geen dierenmishandeling!?
http://nl.youtube.com/watch?v=pxOfCzKPq ... re=related
Kijk eens bij 0.54 sec.
Dat paard wil ZO GRAAG WEG!
Gaat er bij mij niet in dat dat geen dierenmishandeling is
En so what van de achtergrond en de gebruiken van dat land Verward Hebben we hier toch niks mee te maken en daarom kan het nog wel mishandeling zijn.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:10

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:14

jeetje schrik hier gewoon van! Nog nooit gezien dit!
Vind het nou niet helemaal normaal gaan. Beetje als aapjes leren op de muziek te dansen en slaan als ze stoppen. Vond het wel een hele erge schrik reactie op alleen de stok omhoog gaan, kan me niet vertellen dat het daar zo normaal ging?