de boom is te hoog? is je boom dan niet te klein? MOet trouwens wel zeggen dat die van mij ook wat hoog is, maar hij is nagekeken en goed bevonden. denk dat het er erg aan ligt of je paard een duidelijke schoft heeft of niet. Die van soley moet je echt even zoeken. lol
Mijn merrie is vrij plat en rond maar op de schouder juist weer smaller (blauwe boom). Heb haar met een graspens erbij gekregen zeg maar. Dacht eerst dat het wat schoof maar na nakijken ligt het prima maar door het materiaal is de werking op de vacht anders. Heb er nu een thorrowgood dekje onder en het zadel ligt prima. Wel zit er een deukje net voor de zweetbladen (achterkant zadel) in mijn cair systeem, maar als je er op gaat zitten is deze gelijk weg door de verdeling van de lucht.
Het zadel zit erg prima, voordeel voor mij is dat ik gelijk last krijg van mijn rug als ik niet goed zit. Dus zadel dwingt mij om goed te zitten en mijn paard licht te rijden.
Maar in de toekomst wil ik ook nog wel een bruin leer zadel, omdat dit toch in mijn ogen beter naar de rug van het paard gaat staan. maar ben nu erg blij met mijn wintec en mijn geleidelijke afvallende merrie. had ik geen wintec had ik al een ander zadel kunnen kopen.