welk zadel ijslander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spinoza

Re: welk zadel ijslander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:54

Ik heb een wintec icelandic, geen feltmann maar een gewone. Ligt prima en daarnaast was mijn merrie bij aankomst erg dik en zijn we nu al 2 boommaten gekrompen. Dus ben erg blij met mijn wintec. En hij zit ook echt heerlijk kan mijn zit en tolt goed voelen enzo.

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:21

Ik heb ook een Wintec.
zit lekker, maar past niet ideaal op mijn ijslander..
de boom is veel te hoog dus moet er eigenlijk wat anders op verzinnen

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:35

de boom is te hoog? is je boom dan niet te klein? MOet trouwens wel zeggen dat die van mij ook wat hoog is, maar hij is nagekeken en goed bevonden. denk dat het er erg aan ligt of je paard een duidelijke schoft heeft of niet. Die van soley moet je echt even zoeken. lol
Mijn merrie is vrij plat en rond maar op de schouder juist weer smaller (blauwe boom). Heb haar met een graspens erbij gekregen zeg maar. Dacht eerst dat het wat schoof maar na nakijken ligt het prima maar door het materiaal is de werking op de vacht anders. Heb er nu een thorrowgood dekje onder en het zadel ligt prima. Wel zit er een deukje net voor de zweetbladen (achterkant zadel) in mijn cair systeem, maar als je er op gaat zitten is deze gelijk weg door de verdeling van de lucht.
Het zadel zit erg prima, voordeel voor mij is dat ik gelijk last krijg van mijn rug als ik niet goed zit. Dus zadel dwingt mij om goed te zitten en mijn paard licht te rijden.
Maar in de toekomst wil ik ook nog wel een bruin leer zadel, omdat dit toch in mijn ogen beter naar de rug van het paard gaat staan. maar ben nu erg blij met mijn wintec en mijn geleidelijke afvallende merrie. had ik geen wintec had ik al een ander zadel kunnen kopen. Haha!

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:53

ik heb eigenlijk een te hoge boom voor de schoft.
bij Wintec kan je een nieuwe boom in zetten.
ik rij er nu met een lamsvacht dekje onder en dat scheelt al een heel stuk.

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:36

Ik heb een prestige royal met gladde zit, zit heel fijn.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:46

Ik heb voor allebei mijn IJslanders een Goertz Champion model Sanderse en ben er een paar maanden geleden achter gekomen dat ze erg verschillend zijn. Ik gebruikte ze altijd door elkaar maar nu heb ik een vast zadel per paard.
Ze hebben beiden een extra brede kamer en toentertijd waren het korte zadels. Volgens de nieuwe zadelpas-normen zou ik nog kortere zadels moeten gebruiken. Ik heb me laten vertellen dat er tegenwoordig veel meer keuze is in korte zadels, dus daar ga ik me eens in verdiepen.

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:05

Massimo Trail Haha!

fransis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:44

fjordenbaby schreef:
barefoot!!!! cheyenne

absoluut de topper, en anders een goerts ijslanderzadel.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 15:54

Dit topic is erg oud en daarom komt er een slotje op.

Wanneer er langer dan twee weken niet in een topic is gereageerd verschijnen er grote rode letters met dat het topic alleen omhoog gehaald mag worden met bericht dat écht wat toevoegt aan het topic en dat is hier niet het geval.