Telgang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Telgang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 14:08

Inge_"
[quote="laartjuh schreef:
Refagreni schreef:
Dan heb je dus echt een draver te pakken. Wel leuke paarden hoor. Een vriendin van me (uit Lobith) fokt ze en een aantal van haar paarden tölt ook.
[/quote

VOlgens mij lijkt ze alleen totaal niet op een draver behalve dat ze (vooral buiten) vreselijk snel kan draven.

Alle paarden kunnen buiten wel heel hard draven Knipoog Heb je geen paspoort van je paard?

Ik heb een draver maar die van mij kan geen tolt/telgang, dus het is niet zo dat alle dravers kunnen tolten/telgangen Knipoog[/quote

We hebben haar pas laten chippen en een paspoort laten aanmaken bij ons.
Het maakt me ook verder niet uit of ze nou een nrpser of misschien een draver is, ze blijft voor mij hetzelfde.

Die "telgang" waar ik het over heb gaat idd sneller dan haar arbeidsdraf (dus niet de hele snelle draf waar ik het over had) en omdat ze het nooit langer dan een aantal passen doet voel ik ook niet veel verschil (ja ik voel een vreemd huppeltje, soort van alsof ze een drafswissel naar de andere hand maakt ipv een galopswissel).
Nouja ik kan dat niet goed beschrijven, ik heb van mijn leven dus ook nooit op een écht gangenpaard gezeten Clown

Shezzit

Re: Telgang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:22

laartjuh zegt: alsof ze een drafswissel naar de andere hand maakt ipv een galopswissel).

Idd, dat heet tripoleren, het achter omgooien van de benen, over tolt. Dus bv draf-tolt-telgang, of omgekeerd: telgang-tolt-draf. Maar het gaat heel snel, vaak in 2 tot 3 passen en als je er niet veel ervaring mee hebt, voelt het als een huppeltje.