[GP] Welk hoofdstel voor een IJslander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Re: [GP] Welk hoofdstel voor een IJslander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 15:52

Ik heb mijn hoofdstel van 130 euro ook gekocht voor kerst, van een deel van het geld wat ik daarvoor had gekregen. Lachen Het is een rondgenaaide met gecombineerde neusriem, deze:

Afbeelding

Moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet mee heb gereden, ik ging naar Vlieland en met al dat zoute zeewater nam ik toch liever mijn oudere hoofdstel mee. Bloos (en ik heb hem nu iets meer dan een jaar Nagelbijten / Gniffelen) Een beetje zondagshoofdstel dus... Ik heb nu dus ook nog een met vlechtjes op neus- en frontriem, ook van heel goede kwaliteit (tweedehands dus). Lachen

(en daarnaast nog een aantal anderen voor speciale gelegenheden Bloos.)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 19:55

Mooi hoofdstel zeg! Heb er zelf niet zoveel geld voor over.... Zie dat jouw ijslander ook is geschoren? is de mijne ook Ja

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:54

Siebjelover schreef:
Mooi hoofdstel zeg! Heb er zelf niet zoveel geld voor over.... Zie dat jouw ijslander ook is geschoren? is de mijne ook Ja

Dit jaar niet (ivm blessure en dus toch geen arbeid, hoewel ik wel merkte dat hij er last van had, met wandelen wilde hij soms ook liever niet mee..), maar vorig jaar wel ja. Lachen Over volgend jaar weet ik nog niet. Ik fotografeer nl. veel en vind dan een complete vacht mooier, maar als ik tegen die tijd weer rij moet het haast wel. Ik heb het vorig jaar 6 nov. geschoren en er is vrijwel niks bij aan gegroeid daar, het bleef extreem kort en hij heeft geen enkele keer een deken opgemoeten, terwijl hij dat het jaar daarvoor dan weer wel moest als zijn dikke vacht helemaal zeiknat was.

Helaas, mooi en knuffelig is het niet, maar als hij weer zo lusteloos word als vorig jaar dan moet het maar... Met de megastrandrit was hij gewoon niet vooruit te branden, zelfs niet op de terugweg (normaal is hij in het begin nog weleens langzaam, maar eenmaal warm blijft hij zo 7 uur doorstomen op snel tempo Clown). Toen heb ik hem dus maar geschoren... Hij heeft daar wel veel baat bij gehad. Dus als hij dit najaar er weer last van heeft dan ga ik toch maar weer voor het functionele ipv het mooie... Verdrietig Trainingen aanpassen lukte ook niet omdat hij gewoon het erf nauwelijks afwilde in het najaar. Scheve mond En als hij dan eenmaal in het bos was niet vooruit te branden... (elk jaar had hij dit al en na de megastrandrit ging er eindelijk een lampje branden...!)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 21:57

Ik ken het probleem! Mijn IJslander werd altijd erg nat van het rijden, snel moe en heel erg hijgen. Heb haar borst helemaal geschoren en stuk van de hals. Merk dat ze nu meer energie heeft en haar warmte beter kwijt kan Knipoog

ach ja...ziet er niet uit...maar functioneel is het wel !! Ja

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 01:06

Refagreni schreef:
Topreiter dus Haha!
Op www.topreiter.de en dan onder shop kun je van alles vinden. Ik heb "die feine" rondgefreesd, klassic bij gewone hoofdstellen noemen ze dat gebombeerd geloof ik en als laaste (jammer genoeg hebben ze die niet meer) één met een soort koperen druppels op neus- en frontriem. Dit hoofdstel heb ik gekocht tijdens de equitana twee jaar geleden. Een compleet hoofdstel kostte toen "maar" 80 euro, normaal is het 120 euro ongeveer.

Ik ben ook aan het sparen voor een nieuw hoofdstel. Maar kun je bij de topreiterhoofdstellen de frontriem er wel afhalen?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 01:15

Glossi schreef:
Refagreni schreef:
Topreiter dus Haha!
Op www.topreiter.de en dan onder shop kun je van alles vinden. Ik heb "die feine" rondgefreesd, klassic bij gewone hoofdstellen noemen ze dat gebombeerd geloof ik en als laaste (jammer genoeg hebben ze die niet meer) één met een soort koperen druppels op neus- en frontriem. Dit hoofdstel heb ik gekocht tijdens de equitana twee jaar geleden. Een compleet hoofdstel kostte toen "maar" 80 euro, normaal is het 120 euro ongeveer.

Ik ben ook aan het sparen voor een nieuw hoofdstel. Maar kun je bij de topreiterhoofdstellen de frontriem er wel afhalen?

Moet je bij de kopfstücke kijken en dan staat er rechts een rijtje met namen: De eerste die je tegenkomt is inderdaad met frontriem, maar bijv de tweede, de "KS Island" is zonder frontriem, en 10 euro goedkoper. Knipoog http://www.topreiter.de/shop/index.cfm? ... psid=97751

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 00:44

Ik vind die topreiters ook erg mooi en de kosten+verzendkosten vind ik nog wel te doen. Inderdaad liever even iets meer geld betalen dan een kapot hoofdstel midden in het bos. Maar ik vind het zo jammer dat die foto's zo klein zijn, zucht! Hoe kan je daar nou het hoofdstel op zien! Bagger.

Iemand ervaring met het bestellen bij Astund?
http://www.astund.is/index.php?id=24&ac ... rod_cat=84

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 00:55

Hoi,

Astund spullen kan je heel makkelijk bestellen via stal het ilperveld oftewel Jaap en Yvonne Groven. Hun website heet www.grovengroep.nl en dan onder stoeterij.

Groeten,
Annemiek

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:49

Refagreni schreef:
Topreiter dus Haha!
Op http://www.topreiter.de en dan onder shop kun je van alles vinden. Ik heb "die feine" rondgefreesd, klassic bij gewone hoofdstellen noemen ze dat gebombeerd geloof ik en als laaste (jammer genoeg hebben ze die niet meer) één met een soort koperen druppels op neus- en frontriem. Dit hoofdstel heb ik gekocht tijdens de equitana twee jaar geleden. Een compleet hoofdstel kostte toen "maar" 80 euro, normaal is het 120 euro ongeveer.

Moet je bij de kopfstücke kijken en dan staat er rechts een rijtje met namen: De eerste die je tegenkomt is inderdaad met frontriem, maar bijv de tweede, de "KS Island" is zonder frontriem, en 10 euro goedkoper. Knipoog http://www.topreiter.de/shop/index.cfm? ... psid=97751

Ja die had ik al gezien maar ik wil rondgenaait hihi Tong uitsteken Maar deze is ook wel mooi. Ik ga de WK afwachten denk ik Lachen

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:51

hallo,
ik heb mijn hoofdstel op marktplaats gekocht voor zoon 35euro!
en ik vind hem toch wel erg mooi voor dat geld( wel even een flinke lik met vet geven Tong uitsteken )
Afbeelding
groetjes

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:53

PS: heb nou een koper bit(vond ik toch mooier hahah)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 17:12

zo Skotti die van jou is mooi zeg! Ik vind echt niets op marktplaats van IJslanderhoofdstellen, behalve een nieuw norton ijslanderhoofdstel voor 20 euro waar de meningen nogal over verschillen. Knipoog

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 17:34

Jeetje wat een mooi hoofdstel en die prijs valt inderdaad mee!!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:02

Siebjelover schreef:
zo Skotti die van jou is mooi zeg! Ik vind echt niets op marktplaats van IJslanderhoofdstellen, behalve een nieuw norton ijslanderhoofdstel voor 20 euro waar de meningen nogal over verschillen. Knipoog

Die norton op marktplaats vind ik nogal vaag. Kun je gelijke goed een normaal hoofdstel kopen waarvan je de neusriem sloopt. Kun je dat ook een IJslander hoofdstel noemen Tong uitsteken Ik vind keelriemen echt lelijk bij IJslanders. Vind het leder er ook erg grof uit zien.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 14:02

precies....dat wilde ik anders ook doen, kopstuk kopen met klipjes voor het bit, en een losse neusriem Ja

Nadia_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:04

Jeetje wat een prijs egt niet duur..!!
Mooi 0k

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:02

Siebjelover schreef:
precies....dat wilde ik anders ook doen, kopstuk kopen met klipjes voor het bit, en een losse neusriem Ja

Ja idd! En je kunt de keelriem ook met een stelling mesje er af snijden. Zie je bijna niets van en het lijkt net echt IJslands! Haha!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 09:32

ja daarom!! nou hard op zoek Tong uitsteken

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 01:12

Ik heb een klassik topreiterhoofdstel via topreiter.de gekocht. Heb er nog maar 3x mee gereden, maar vind het er goed en betrouwbaar uitzien. Had alleen het hoofdstel gekocht + verzendkosten, 72 euro.

Afbeelding

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 15:00

zooo die is ook mooi zeg! 72 euro nog best een duur prijsje... Knipoog

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 16:24

@ShadowFax: Mooi hoofdstel heb jij zeg! Ja

@Nicole, skotti: Heb jij dat hoofdstel nog te koop? Bloos

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 00:59

Afbeelding
25 euro bij de equitana van topreiter Haha! Kon hem niet laten hangen, was de laatste dus had geluk hihi Tong uitsteken

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 09:28

wauw die is mooi zeg! Heb ook een heel mooi hoofdstel gezien op Innovatack namelijk deze:

Afbeelding

zit heel sterk te twijfelen of ik hem zou kopen in het zwart!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:08

Hij is wel mooi Haha! en de keelriem kun je eraf halen.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:15

Wat een gaaf hoofdstel Nynke!!

Ja dorieke dat hoofdstel vind ik ook super!!