een ijslander met S&T???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Refagreni

Re: een ijslander met S&T???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:25

Ik weet dat Mark Timmerman zijn Ljufur op wedstrijd nogal eens met S en T rijdt.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:34

ZUCCCCCCCCCCCCCCCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTTTT

Mensen, over welk boek gaat het nou Boos!

Er zijn TWEE IJslanderboeken van Angelika Schmelzer... de ene heet voluit: IJslanders, gedrag en verzorging
Afbeelding

En de ander: IJslanders, kleine paarden met een groot hart
Afbeelding

Ik heb ze dus alle 2... alleen de 1e heb ik nu bij de hand. Daar staan 2 paarden in, die iets anders in hun mond hebben dan een normaal bitje... op blz 11 rechtsonder... bont paard.
Staat ook op de voorkant van het boek.
Tweede paard: pagina 16 linksboven... een vos met witte manen. Staat op de achterkant van het boek.

Paard 1:
Afbeelding

Paard 2:
Afbeelding

Moet toegeven dat het moeilijk zichtbaar is, maar volgensmij is dit een Pelham en geen s&t. Het lijkt erop of op de plaatjes 1 bit zichtbaar is, waar de 1e teugel aan de onderste ring is geplaatst, en de andere aan de bovenste ring van hetzelfde bit.

Pelham:
Afbeelding

Stang en trens:
Afbeelding

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 22:59

ik zat zelf ook net te kijken, volgens mij is het inderdaad een pelham. maar ook een pelham zie ik niet vaak bij ijslanders!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 00:38

IJslanders, kleine paarden met een groot hart, blz 52 ...S&T Haha!
En dan staan er nog wel een paar in.

Klukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:28

Sorry ik wil niet vervelend zijn maar..
Niet te veel plaatjes plaatsen graag en anders even een linkje naar je plaatjes.
Bedankt!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 17:37

imaudy schreef:
IJslanders, kleine paarden met een groot hart, blz 52 ...S&T Haha!
En dan staan er nog wel een paar in.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=SGI3AOL4 inderdaad, pagina 52. Als dat geen stang en trens is Knipoog

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:59

Ik heb ze ook wel is gezien hoor! Lachen

In IJslanders en andere ganagenpaarden: boek van Deodatus. Staan er meerdere in.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:59

ik heb pas dat ene boekje in m'n handen gehad (die van angelika schmelner) en ik twijfelde toen nog steeds... je hebt toch ook van die pelhams/pelhammen (wat is de vervoeging ervan?) met een los ringetje?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:19

balli schreef:
ik heb pas dat ene boekje in m'n handen gehad (die van angelika schmelner) en ik twijfelde toen nog steeds... je hebt toch ook van die pelhams/pelhammen (wat is de vervoeging ervan?) met een los ringetje?

Bij deze foto http://www.mijnalbum.nl/Foto=SGI3AOL4 steekt het bit een stukje uit.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:05

IJslanders, kleine paarden met een groot hart op bladzijde 22 met dat dressuur rijden met IJslandse paarden. Is dat ook een S&T of een pelham?
Het is moeilijk te zien..

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:19

IceEva schreef:
IJslanders, kleine paarden met een groot hart op bladzijde 22 met dat dressuur rijden met IJslandse paarden. Is dat ook een S&T of een pelham?
Het is moeilijk te zien..

Die is nogal klein, en daardoor onduidelijk, maar dat lijkt meer een pelham dan stang en trens. De verschillende ringen aan een pelham zijn meestal even groot, terwijl de trensring van een s&t meestal groter is dan de ring aan de stang. Kijk maar eens op blz. 47 van 'IJslanders, kleine paarden met een groot hart', daar kun je het verschil duidelijk zien. Het bovenste plaatje rechts is een pelham, op het onderste plaatje heeft het linker paard s&t. Het paard op blz. 19 lijkt ook met s&t gereden te worden. Het verschil is behoorlijk duidelijk lijkt mij Ja

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:22

Ik ga me er eens even in verdiepen Hector. Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:49

Inderdaad, dat boek heb ik ook. (waar ie op blz 52 staat) Maar zij rijd wel erg veel dressuur met de ijslanders geloof ik. (misschien zelfs wel wedstrijden? geen idee...)

Maar heeft de TS het echt niet met een pelhalm verwisselt? Ik maakte tot een paar jaar terug nl ook nog steeds die fout / omwisseling van die bitten. Omdat er aan beide twee teugels zitten en ongeveer even lang (van een afstandje...). Ik moet echt naar het trensbit (of in geval van pelhalm dus geen trensbit) kijken - of het een of twee bitten zijn - om te zien of het een pelhalm of S&T is. Dus het zou me niks verbazen als de TS dit ook verkeerd heeft gezien omdat het veel op elkaar lijkt? Lachen Daar rijden nl wel meer mensen mee, geloof ik.