xtostarlight schreef:IcePrincess schreef:Op zich zou ik die gang wel door willen rijden, ik vind het wel fijn zitten, maar de huidige eigenaar wil die er juist uit hebben. Maar als ik weet welke gangen het zijn is het misschien wel makkelijker om haar te verkopen aan iemand die dat juist wel wil (en nog beter die zelf ervaring ermee heeft en het zelf goed kan doorrijden).
Wel grappig dat het bij meer dravers voorkomt, met dravers heb ik juist altijd moeite met de galop, en die gaat bij haar wel weer goed, en ze zit voor een draver ook echt super in draf en galop, alleen ja, volgens mij zijn de hulpen niet helemaal goed aangeleerd.
Als de eigenaar het er uit wil hebben, zou ik het er niet proberen in te krijgen zegmaar, je kan het misschien overleggen wat het beste zou zijn voor de verkoop. Het moet iig denk ik OF erin OF eruit, maar niet half om half wanneer ze er zelf zin in heeft. Dan heb je een paard dat niet doet wat je vraagt en dat is slecht voor de verkoop.
Over dat fijn zittenIk moet zeggen dat ik nog nooit een draver met rotgangen gereden heb (ondanks het doorzitten
) Ze zijn over het algemeen vrij vlak in de gangen, waardoor vooral de galop makkelijk uitgezeten kan worden. Het lijkt voor mijn gevoel altijd rustiger te gaan dan het in werkelijkheid gaat iig.
Wat trouwens ook heerlijk is, is een stukje rendraf, als ze gekoerst heeft kan ze het denk ik ook wel. Ik ga in het bos wel eens helemaal voluit. Is zo vreemd, je blijft dan gewoon (relatief) stil zitten, terwijl je paard in een tempo gaat, waarmee ze er paarden in rengalop uitloopt (en dat met gemak! )
Over dat longeren: Dravers zijn hete paardjes en hoe meer je vraagt en evt boos wordt, hoe erger het allemaal wordt. Als je het gevoel hebt dat het even niet gaat, kun je haar misschien inderdaad beter gaan longeren en evt daarna weer opstappen. Ik heb altijd het gevoel dat hoe meer ik (dressuurmatig) van haar vraag, hoe vervelender en 'renneriger' ze wordt.
Ik ben het helemaal eens met xtostarlight, ik merk bij mijn eigen draver ook hoe meer je vraagt van de dressuur hoe vervelender ze word. mijn draver heeft niet gekoerst maar ook zij kan uitstekend de gestrekte draf op het strand uit oefenen.
IcePrincess: Een draver is niet één van de makkelijkste paarden om te berijden, je moet er mee om kunnen gaan en je moet er op kunnen rijden. het zit heel anders dan andere ras paarden, snelle passen, vaak erg pittig, en niet altijd een andermans vriend. merk je dat hij te pittig word onder het zadel, longeer hem eerst voordat je op stapt (als ie weet wat longeren is) voor rustigere gangen zal veel tijd en geduld in gaan zitten. Wat ik opmerkte aan de foto's is dat dit dravertje niet ontspannen is en er erg gestresst uit ziet. wat bij mijn draver hielp met rijden om de teugels wat losser te hebben, en veel voltes en overgangen maken van stap naar draf en anders om.
je schreef ook dat ze een aantal dagen er niet uit was geweest?, misschien toch voor je eigen veilig heid handig om het beestje eerst te longeren om in de bak rond te racen voor je er op stap
Wat me hier toch iedere keer weer op val is dat mensen hulp vragen, en men dan helemaal afgesnauwd worden.
beetje jammer
Succes met je draver
.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit een draver met rotgangen gereden heb (ondanks het doorzitten
) Ze zijn over het algemeen vrij vlak in de gangen, waardoor vooral de galop makkelijk uitgezeten kan worden. Het lijkt voor mijn gevoel altijd rustiger te gaan dan het in werkelijkheid gaat iig.