ijslanderzadels / hoofdstel/ bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Re: ijslanderzadels / hoofdstel/ bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:23

Ik heb zelf een Pathfinder Töltmaster (via Sanderse ruitersport). Ik ben tot nu toe erg tevreden over het zadel. Het is een paar cm korter aan de achterkant en ook iets hoger aan de achterkant. Bij mijn oude zadel drukte de achterkant in het halthouden ietsje op zijn ruggengraat, maar dit zadel komt nieteens in de buurt van de ruggengraat, top dus. Lachen (zijn rug loopt op het eind iets omhoog, vandaar dat veel ijslanderzadels net iets te ver op zijn rug komen - voor zijn rug iig - waardoor ze op de ruggengraat liggen.)

Ik heb een rondgenaaid ijslanderhoofdstel, maar moet toegeven dat ik er nog nooit mee heb gereden omdat hij zo duur was. Bloos Verder rij ik met heel veel hoofdstellen... Ik heb ook een westernhoofdstel (en bit, zo'n standaard, zelfde als mijn watertrens maar dan iets dunner. maar als ik met dat hoofdstel rij hoef ik m'n teugels toch vrijwel niet in de mond te gebruiken.) en een tunesisch hoofdstel. Ik rij voor de rest altijd met een dubbelgebroken watertrensje (en af en toe met een halster / bitloze cross-rope-briddle). Meer heb ik meestal ook niet nodig.

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:02

Hoe is de thorowgood selecta??

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:25

Ik heb een boomloze premium-pad. Ben opzoek naar een gewoon IJslander zadel maar helaas heeft mijn paard een
moeilijke rug en zal ik er waarschijnlijk 1 op maat moeten laten maken. Er is nog 1 model waarvan ik denk dat die zal
passen en dat is de nieuwe Stubben (nt)

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:22

Ik heb een zadel van Feldmann...

Artemiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:28

Ik heb de HGG / Trieb Island, deze:

Afbeelding

Echt een super fijn zadel! Kwijl

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:54

ik heb een Hoyos, was erg duur maar zit als een huis! zou hem ook niet meer kwijt willen.
heeft iemand ook zoon zadel?