Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:IJslanders zijn PONY'S Ik snap nooit waarom iedereen dan meteen op de achterste pootjes staat.
IJslanders gedragen zich als pony's, eigenwijs, sterk en veeeeel gevoel voor humor. IJslanders zijn dus pony's.
gaska schreef:ikke schreef:IJslanders zijn PONY'S Ik snap nooit waarom iedereen dan meteen op de achterste pootjes staat.
IJslanders gedragen zich als pony's, eigenwijs, sterk en veeeeel gevoel voor humor. IJslanders zijn dus pony's.
Het zijn paardenWaarom zou het anders IJslandse PAARDEN heten?
Daarom kan jij wel vinden dat het pony's zijnDe ene vind het karakter van een IJslander net pony's en de ander paarden enz...
Lusitana schreef:Het niet om wat we vinden, maar hoe het IS.
hrappur schreef:Lusitana schreef:Het niet om wat we vinden, maar hoe het IS.
goed gezegt !
ijslandsers hebben idd een leuek karakter meer pony achtig... en ontzettent slimmaar toch noemen we ze paarden
Lusitana schreef:Nu probeer ik al in vier of vijf posts te zeggen dat er wel degelijk twee typen zijn van OERTIJD af, het een wordt wetenschappelijk nu pony genoemd en het andere paard. Dat staat los van het veel later ontstane engelse systeem van onderscheid voor wedstrijden.
Lusitana schreef:<knip>
Verder vond ik dit op een andere site:
Pony:
deeper through the body in relation to their height
more stocky build
often rounded withers
short strong back
mostly short in leg
cannon bone, in particular, short and dense
sturdiness of build
able to carry considerable weight compared to their size
distinctive head - wide through forehead with a tapering muzzle
small alert ears
in winter, has exceptionally long coat
most have thick protective mane and tail
singularly sure-footed
highly developed sense of self preservation
*zoekt verder*
Lusitana schreef:Waarom is het zo moeilijk te accepteren dat sommige kleine dieren paarden zijn?
Lusitana schreef:Wat jij vindt, moet jij weten, en die mening wordt ook nog door velen gedeeld. Maar TS vroeg of het nu een paard of pony IS, niet wat we vinden.