IJslanderruiters gezocht voor enquête!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:16

Waar je het tegenwoordig ook veel bij ziet, zijn mensen met PRE's!

Ken er verschillende, ze rijden met spaans tuig, hebben inderdaad ook spaanse vlaggen/kledingstijl en gaan op 'paardenstage' in Spanje en omgeving.

De ijslandse hondjes op wedstrijden zijn zo opvallend, je ziet ze daarbuiten amper en op wedstrijd ineens massa's :))

edit gezien het een korte enquête is, misschien interessant om PRE's en westerntak er ook bij te pakken? Komt er niks interessant uit kan je het voor je onderzoek altijd nog laten vallen :)

(ben nu zelf gewoon razend benieuwd haha, echt een tof onderwerp! Oja, denk ineens ook aan de minipaarden cultuur, die is vaak ook apart!)

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 21:27

Dankjulliewel voor het invullen allemaal! :)

Jokari, van mij mag je hem ook invullen hoor, graag! :) Misschien moet je de vraag of je lid bent van het NSIJP even invullen voor het belgisch stamboek, maar de rest van de vragen kun je gewoon maken. ;-)

xIirtJj, ik laat de resultaten tegen die tijd wel even weten hier! :)

Je ziet het inderdaad bij andere rassen ook wel, inderdaad bij Spaanse rassen en uiteraard bij Western. Maar laatst op de Equitana hadden ze het standje van het Arabieren stamboek bijvoorbeeld ook aangekleed met een arabisch theetafel. Ik ben bang dat het me voor dit onderzoek qua tijd niet gaat lukken om andere rassen erbij te pakken, maar wie weet een volgende keer. De uitkomsten daarvan lijken me ook echt super interessant. :j

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:11

Sybelle schreef:
Ik zou het wel leuk vinden als iemand een soortgelijke enquete opzet met andere rassen. Friezen en Tinkers ofzo. Leuk vergelijken.

Want volgens mij vinden alleen mensen met IJslanders het fijn om zo'n vreselijk onflateuze trui te dragen en er nog blij mee te zijn ook. Zie nooit een Tinkermens met een zigeunerkostuum.

Goed, de hondjes zijn lief als het niet van die herrie makers zijn. En sokken van IJslandse wol zijn heel nuttig onder je huispak als je toch niemand tegen komt. Maar om dat nou perse te hebben omdat je een IJslander hebt vind ik zo over the top. Toen ik nog een Arabier had reed ik ook niet in een burka.

Ik heb dus helemaal niks met alle aanverwante zaken en snap dat idolate gedoe van sommige mensen dan ook niet erg. Tuurlijk, mooi land. En ik ben blij dat ze zo'n fijn ras geproduceerd hebben. Maar daar blijft het wel bij.

Zeg.... jij mag hem wel invullen want jij hebt echte IJslandse wollen sokken, persoonlijk door mij meegenomen }>

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 20:43

Die draag ik ook heerlijk onder mijn slobber huisbroek. En in het openbaar onzichtbaar in mijn laarzen :+

Alasse

Re: IJslanderruiters gezocht voor enquête!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 21:55

Heb hem ook even ingevuld voor je.

RavenIris

Re: IJslanderruiters gezocht voor enquête!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:57

Ingevuld :) en tot het besef gekomen dat ik ook een doorgeslagen ijslanderfanaat ben, inclusief sticker op de auto. Echter wel absoluut geen fan van de truien :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:11

Er zijn wel leuke hoor, ik heb er op IJsland ook een gekocht maar dan in vestvorm met mooie knopen (is ook wat getailleerd). Absoluut niet onflatteus iig en vooral heerlijk warm :D

(Heb alleen geen paard :') )