Einde mishandelingen Tennessee Walking Horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:09

LoveSenna schreef:
Ik heb niet zo heel veel verstand van paarden(manegeruiter) maar zelfs ik zie dat dit verschrikkelijk is! die arme paarden -:(-

Mensen zonder paarden (verstand) zullen dit ook verschrikkelijk vinden, zo ga je absoluut niet met dieren om.

:x

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:11

Vreselijk dit, hoe mensen dit kunnen doen..

heli1

Re: Einde mishandelingen Tennessee Walking Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:25

Onbegrijpelijk

Volar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:37

Mijn god, wat ziekelijk.
Daar moet absoluut DIRECT een einde aan komen.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:46

Belachelijk gewoon, zo diep triest.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:53

Ik had het filmpje toevallig een tijdje terug al eens geplaatst op facebook. Het is verschrikkelijk om te zien hoe sommige mensen met paarden omgaan. Die man zou een levenslang verbod moeten krijgen om ooit nog minder dan 100km bij een paard in de buurt te mogen komen! Maar het hele plaatje klopt natuurlijk niet. Zo hoort een paard niet te lopen, zo hoort een paard niet te worden getraind. Ik snap niet dat het stamboek het zo ver heeft laten komen... Hopelijk wordt er wat aan gedaan nu.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:55

Dierenmishandeling filmpjes mogen toch niet op bokt? Ik vind de tekst van TS ook een beetje vreemd, alsof hier verschillende meningen over zijn. Dit is gewoon ellende verspreiden, daarom tem ik.

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:56

Walgelijk, hier word ik zo triest van. Als paard kan je beter dood zijn dan je leven in handen van dergelijke onmensen te moeten doorbrengen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:57

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:57

arme beesten O__O

wat ziek datje dat die dieren aan wil doen alleen maar voor je eigen plezier.. als je er al plezier van hebt. voor het aanzien.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:58

Giolli schreef:
Dierenmishandeling filmpjes mogen toch niet op bokt? Ik vind de tekst van TS ook een beetje vreemd, alsof hier verschillende meningen over zijn. Dit is gewoon ellende verspreiden, daarom tem ik.

Het gaat over de wet hiertegen die nu goede kans maakt om aangenomen te worden. In die wet worden niet alleen de trainingsmethodes (soring) verboden, want dat waren ze al, maar juist de zichtbare kanten ervan zoals de extreme gang (die wedstrijdklasse mag niet meer) en ook de manier van beslaan is dan verboden. Voordeel is dat dit makkelijk zichtbaar is en daardoor niet op een andere manier uit te leggen of te verbergen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 23:59

NienSCHaap schreef:
Via het nieuwsoverzicht (voorpagina) word je zelf door verwezen naar dit topic ;)
[VN] Einde mishandelingen Tennessee Walking Horse in zicht

belachelijk, hier is niets informatiefs aan en het topic in deze quote lijkt op niks hetzelfde dan dit topic. Dat heeft nog als doeleinde te laten weten dat de regels anders worden o.i.d, dit is gewoon puur reageren op een filmpje en alle reacties zullen hetzelfde zijn. Kortom, geen nieuwe informatie en dus dierenleed-spam op bokt. Zo wordt bokt dus vervuild.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:07

Giolli schreef:
NienSCHaap schreef:
Via het nieuwsoverzicht (voorpagina) word je zelf door verwezen naar dit topic ;)
[VN] Einde mishandelingen Tennessee Walking Horse in zicht

belachelijk, hier is niets informatiefs aan en het topic in deze quote lijkt op niks hetzelfde dan dit topic. Dat heeft nog als doeleinde te laten weten dat de regels anders worden o.i.d, dit is gewoon puur reageren op een filmpje en alle reacties zullen hetzelfde zijn. Kortom, geen nieuwe informatie en dus dierenleed-spam op bokt. Zo wordt bokt dus vervuild.

Dit dus, je kan niet doorlinken naar een topic met een hele andere strekking imo.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:08

Hier heb ik geen woorden voor.

Wat een hufters allemaal. Ik zou hun heel graag zelf zwart willen maken en pijn laten lijden!!
Dat dit nog gebeurt!!!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:09

Ik heb het verkeerd begrepen. Ik dacht dat de link in de OP alleen naar het filmpje ging zonder uitleg. (Ken het filmpje al dus heb niet gekeken) maar zie nu dat je op een pagina komt met heel veel uitleg. Sorry!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:10

Gruwelijk, mijn maag draait er 3 keer van om!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:12

Giolli, ik heb al eens eerder op dit onderwerp gereageerd. Dat topic werd inderdaad toen gesloten. Ik begrijp dat niet, er geen aandacht aan besteden, is je kop in het zand steken, naar mijn mening. Ik heb n.a.v. de filmpjes toen de petitie in USA ondertekend, zodat dit gestopt wordt. De publieke opinie is belangrijk om dit soort misstanden te kunnen stoppen. Daarom moet er aandacht aan besteed worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:13

Ik wil dit nog steeds niet op Bokt, dierenleed hoef ik niet te zien.

Dan blijf ik wel op Facebook :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:17

ruitje schreef:
Ik wil dit nog steeds niet op Bokt, dierenleed hoef ik niet te zien.

Dan blijf ik wel op Facebook :')

Door de aandacht op Sociaal Media is de kans nu groot, dat dit verboden wordt. Bokt als paardenforum hoort daaraan bij te dragen (het verbod), vind ik.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:19

Niemand verplicht je toch om het te bekijken?
In het nieuws topic word netjes gewaarschuwd dat het schokkend kan zijn, misschien moeten ze dan deze begin post ook even aanpassen.
Maar op Facebook word je ook dood gegooid met dierenleed :')

Het is goed dat er aandacht aanbesteed word, eindelijk dan toch is er hoop dat deze vreselijke zaken bij de TWH stoppen.
Dit kan alleen gebeuren dat zoiets ook daadwerkelijk aan het licht komt :j
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 25-11-14 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:19

Electra63 schreef:
Giolli, ik heb al eens eerder op dit onderwerp gereageerd. Dat topic werd inderdaad toen gesloten. Ik begrijp dat niet, er geen aandacht aan besteden, is je kop in het zand steken, naar mijn mening. Ik heb n.a.v. de filmpjes toen de petitie in USA ondertekend, zodat dit gestopt wordt. De publieke opinie is belangrijk om dit soort misstanden te kunnen stoppen. Daarom moet er aandacht aan besteed worden.

Lees even mijn post terug aub. Ik vind het goed als er aandacht aan word besteed d.m.v uitleg, informatie, bronnen, oplossingen, petities en dán een filmpje. Maar waar ik niet tegen kan is dat er op bokt zoooo veel van dit soort zieke filmpjes worden geplaatst en er dan honderden reacties komen met aaah, wat zielig. Wat heeft dat voor een nut? Help mee en doe er wat aan, of doe er niets aan, wat je zelf wilt.. Maar lukraak van dit soort video's verspreiden zonder info etc vind ik verspreiden van ellende zonder oplossing en dus zonder licht aan het eind van de tunnel.

Maar zoals mijn laatste reactie al liet zien, dacht ik dat de link alleen het filmpje was maar gelukkig staat ee ook nog een boel (correcte) informatie bij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:24

NienSCHaap schreef:
Niemand verplicht je toch om het te bekijken?
In het nieuws topic word netjes gewaarschuwd dat het schokkend kan zijn, misschien moeten ze dan deze begin post ook even aanpassen.
Maar op Facebook word je ook dood gegooid met dierenleed :')

Op FB kom je inderdaad gruwelijke filmpjes tegen (niet alleen dierenleed).

Tot een paar jaar geleden, waren deze trainingsmethoden, zeker in Europa, amper bekend. Door onder andere dit filmpje is dit bekend geworden en is er een petitie gestart en nu, we zijn een paar jaar verder, is er dan eindelijk een wet waarin dit verboden wordt. Dat komt door het verspreiden van dit filmpje. Zonder dit filmpje was dit amper bekend en zou het nog steeds veelvuldig voorkomen.
Als paardenliefhebber wil ik, dat dit verboden wordt, als het verspreiden daaraan bijdraagt, dan moet dat dan maar. Ik heb het filmpje nu ook niet bekeken, ik ken het, ik wil het niet zien, ik gruwel er van, maar het is wel gebeurd.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:31

Deze praktijken van de TWH gebeuren inderdaad achter 'gesloten deuren' en daarom hoe erg ook en hoe oud ook het filmpje ook is....
We zien nu dan (hopelijk) inderdaad eindelijk resultaten dat het ook daadwerkelijk gaat stoppen om de TWH zo te 'trainen'
Ik heb het filmpje nog nooit uitgekeken of helemaal bekeken, ik pak steeds een stukje beeld van een paar seconden en scrol dan door.
Heb hem nu ook niet bekeken want mijn maag draait er ook letterlijk van om, of ik ligt er vannacht wakker van.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:35

Giolli schreef:
Electra63 schreef:

Lees even mijn post terug aub. Ik vind het goed als er aandacht aan word besteed d.m.v uitleg, informatie, bronnen, oplossingen, petities en dán een filmpje. Maar waar ik niet tegen kan is dat er op bokt zoooo veel van dit soort zieke filmpjes worden geplaatst en er dan honderden reacties komen met aaah, wat zielig. Wat heeft dat voor een nut? Help mee en doe er wat aan, of doe er niets aan, wat je zelf wilt.. Maar lukraak van dit soort video's verspreiden zonder info etc vind ik verspreiden van ellende zonder oplossing en dus zonder licht aan het eind van de tunnel.

Maar zoals mijn laatste reactie al liet zien, dacht ik dat de link alleen het filmpje was maar gelukkig staat ee ook nog een boel (correcte) informatie bij.

Ik ben het met je eens, dat alleen een filmpje plaatsen geen nut heeft.
Nu maar hopen, dat deze trainingsvormen daadwerkelijk helemaal gestopt worden.

NienSchaap, ik heb het filmpje toen helemaal gezien en ik herinner mij het nog steeds. Ik kijk het daarom nu niet weer. Het is gruwelijk. Het was ook een hele grote trainer die stiekem gefilmd was. Waarschijnlijk is dit filmpje maar het topje van de ijsberg. Het zal heel veel gebeurd zijn en nu maar hopen dat het daadwerkelijk gestopt wordt.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 00:36

Echt vreselijk om te zien!!!!

En dan ook om te horen dat het zulke goedzakken zijn en ze daar zon misbruik van maken -O-