Hoe heet dit hulpmiddel bij deze Amerikaanse draver?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:33

WendyBZ schreef:
De foto van Kimmie1974 zijn idd hobbles, die uit de openingspost niet. Lijkt me inderdaad een ganenpaardending, ik ken het niet uit de drafsport in ieder geval.

Misschien moet je het in de Paso Fino-hoek zoeken?

edit: het is overigens Standardbred, zonder spatie.

In de Paso Fino hoek zijn dit soort 'hulpmiddelen' ten strengste verboden. Ziet er verder ook niet echt uit als een paso fino.

Refagreni

Re: Hoe heet dit hulpmiddel bij deze Amerikaanse draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 22:43

Heb toevallig vanmiddag even gegoogled. Ze noemen ze shanckles en worden gebruikt om de schouders trainen. Dit kan op drie manieren;
De eerste zoals op de foto. Het elastiek zorgt dat er meer weerstand is bij het heffen van de benen.
De tweede met een elastiek over de schoft naar de shanckles zodat het been hoger wordt getrokken.
De derde manier wordt in Nederland ook gebruikt door tuigpaard en hackney rijders. Wat ze hier noemen "in de schoenen" trainen. Werkt hetzelfde als methode 2 maar dan gaat er een lijntje naar de hand van de menner. Die op die manier de hoef langer in de lucht kan houden.
Het zijn in geen geval diervriendelijke trainingsmethodes omdat je letterlijk de grond onder de voeten van je paard weghalen en ze noodgedwongen meer op hun achterhand gaan lopen.
Je moet het maar willen.

Stephanie

Re: Hoe heet dit hulpmiddel bij deze Amerikaanse draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 15:36

Refagreni dat is interessante informatie, weet je nog waar je dat gevonden hebt :) ?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 17:46

Geen idee waar ik allemaal geweest ben maar ben begonnen bij world champion horse equipment. :D