Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
koetjeboe schreef:Maar de vraag is wat je wilt een draver die kan tolten en dat op een onspannen manier goed over de rug. en ook echt goed viertact, veel dravers ook de mijne word als snel iets lateraler wat het niet lekkerder doet zitten.
! ruitje schreef:Dat stukje haalde ik inderdaad eerder aan, een hoop dravers lijken te tolten, maar dan is het spanning/balansprobleem/vast zitten in de rug. Bij die paarden zie ik het eigenlijk aan het einde van de omscholing niet meer terug.
Dit paard blijft het echter aanbieden als ik het vraag, ook nu hij soepel in zijn rug is en goede overgangen kan maken.
Ik ga er eens over nadenken verder, bedankt tot zover!

? sallandval schreef:koetjeboe schreef:Maar de vraag is wat je wilt een draver die kan tolten en dat op een onspannen manier goed over de rug. en ook echt goed viertact, veel dravers ook de mijne word als snel iets lateraler wat het niet lekkerder doet zitten.
Klopt, lateraal lopen (Schweinepass) is lastiger om te zetten in een goede tölt dan een natuurtölter. Maar het is ook weer geen hersenchirurgie hoor, je moet het net even weten. Het is duur omdat zo weinig mensen het kunnen, niet omdat het zo moeilijk is. Als je toch al in de dravers-omscholingshoek zit lijkt verdieping in de tölt wel een goede investering.

?
Zou je het dan ook nog in het topic laten weten?
. Ben zelf ook erg benieuwd!
) , maar ik vind dat toch wat lang voor een handelsproject.
. Hooguit dat ik het nog een keer doe als ik weer zo'n natuurtolter tegenkom die een aantal jaar jonger is