Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:er word totaal niet getraind op bespiering, ze lopen ook met een holle rug. zal mij niet verbazen als deze paarden niet ouder als....6/7 worden..
Citaat:Die staart houdingen.. Staart scheef of omhoog betekend al iets.. Maar iets opgetild en nog in een soort krul..

Citaat:Draven kunnen Pasos (vrijwel) niet.
Rena100 schreef:Vind dat filmpje echt raar amyyy. Zo 'train' je toch geen paard. Beest loopt continu onder haar en hup dan wordt ie maar omver getrokken. En dan loopt ie lekker over de buitenschouder weg...rare trainingsmethode
corbosman schreef:Heel veel paso finos kunnen gewoon draven en galopperen. Onze paso fino heeft 5 gangen, Stap, Paso Corto, Paso Largo, draf en galop. De draf laat ze nooit zien onder zadel, gelukkig want dat is ongewenst, maar veel pasos hebben die gangen gewoon.
En de PRE die ik bij rijdt. Als je er 1 hebt zien draven, dan weet je hoe een paso fino draaft. Is helemaal niks anders aan. In de wei doet ze soms paso corto, soms draf. En als ze even een bui heeft gaat ze galopperen in de wei. Het is net een echt paard 
Ibbel schreef:corbosman schreef:Heel veel paso finos kunnen gewoon draven en galopperen. Onze paso fino heeft 5 gangen, Stap, Paso Corto, Paso Largo, draf en galop. De draf laat ze nooit zien onder zadel, gelukkig want dat is ongewenst, maar veel pasos hebben die gangen gewoon.
Ik heb geen ervaring met Finos, maar mijn (beperkte) ervaring met Peruanos is dat ze meestal Trocha (foxtrot, of hoe je het wilt noemen) lopen. Dat lijkt verrekte veel op draf, maar is tóch gebroken en een 4-beat gang. Je kunt er ook echt niet op lichtrijden. Maar het kan goed dat Finos wel een zuivere 2-takt draf kunnen laten zien.