Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lang niet zo erg als in Nederland in elk geval. Wel bedankt voor je mening hoe dan ook
Marijke80 schreef:Hmm, weke koten daar zou ik wel heel huiverig van worden.
Bij Paso's komt een erfelijke afwijking voor, namelijk DSLD. Eerste symptomen zijn weke koten.
Daarna kreupelheid, steeds meer pijn, veel liggen en dat wordt steeds erger. Geen behandeling mogelijk en uiteindelijk heb je nog maar een optie...
Ik hoop niet dat dit het is, maar wilde het toch even vermelden.
als het 'gewoon' weke koten zijn, is dat dan te corrigeren met bepaald hoefbeslag, of is dat een blijvend iets?

ik ga de eigenaar nu nog even mailen of er evt. wat betere foto's zijn, over de ouders & of ze getest is op dsld (aangezien de dierenarts haar weke koten geconstateerd had) shirleyp schreef:Of het nu erfelijk is of niet, een paard met weke koten door een dracht laten gaan vind ik niet fair... Vergis je niet in de belasting die dat met zich mee brengt.
Citaat:her father is Halago Sin Par and her mother is Reliquia del Juncal. grandparents are Hilachoso Cabal, Dali sin Par, Retador del Juncal, and Tropicana del Juncal.
wasn't tested for dsld vet called it hyperextension of the joints and just said she wasn't suitable for what i want her for.