Is dit singlefoot.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Re: Is dit singlefoot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 07:51

ik zag eerst telgang en toen een laterale tolt, enne het hoofd kan in deze gang ook afgebogen indien gewenst :).
als je hier mee verder wil, wat ik zelf zou doen omdat het een erg comfortable gang is indien goed gereden, zou ik hier begeleiding bij vragen om zo te voorkomen dat er foutjes insluipen die niet goed zijn voor het bewegingsapparaat van jou paard.
Leuk dier om te zien :), veel plezier ermee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 23:38

koetjeboe schreef:
Maar de meeste mensen die tolt vergelijk met de tolt van een ijs. Stelt zich een tolt voor met veel knie actie

Ehh nee?? Dat doe jij alleen?? Veel of weinig knieactie is een gevolg van bouw en mate van training, niet van welke gang er gereden wordt.

Ik zie ook een wat lateraal töltje in het filmpje. Wat gebeurt er als je meer tempo maakt, draaft het paard dan wel?
Citaat:
En het ziet dat ze haar hoofd hoog draagt dit doen de meeste paarden in tolt zeker als ze het nog erg moeilijk vinden.

Ook al onzin. Misschien moet je eens op wat meer verschillende gangenpaarden gaan rijden voordat je zulke generaliserende en onjuiste uitspraken doet.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:48

Het is een lateraal aangelegde tolt, veel toltende dravers kunnen geen exacte gelijke verdeling 1-2-3-4 maken. Zelfs bij de beste trainers niet. blijft meestal bij 1-2--3-4. Vind dat je al ver bent gekomen, herinner me ook eerdere foto's/filmpjes van het gangenpaarden forum :-). Hoofd komt vanzelf, ze zal eerst sterker moeten worden in haar gang en dan volgt het hoofd meestal zelf wel. Blijf zo door gaan! Krijg je nog hulp trouwens?

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 09:31

Ja ik heb les van een mw die normaal les geeft aan ijslanders.
Niet ideaal maar hier heb ik altijd nog meer aan.
Maar les staat nu op laag pitje ben met me aanhanger rijbewijs bezig en als ii die heb gaan we er tegen aan

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:42

Dit neigt heel erg naar telgang, voor en achterbeen gaan gelijk op. De tölt heeft dezelfde volgorde van beenzetting als de stap, maar dan veel sneller. Daar lijkt dit echt niet op. Kortom dit is geen gang maar gewoon een raar loopje die je veel bij dravers ziet, als ze wat tussen stap en draf inhangen. als de snelheid omhoog gaat is het telgang.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 09:46

Je hoort anders wel viertact.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:52

Volgens mij is het pacen wat hij doet, een bilaterale draf. (soms telgang genoemd)
Veel dravers hebben deze gang vlak voordat ze aandraven. In Amerika wordt er gekoerst met pacers...Maar dan gaan ze veeeeel harder.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:53

koetjeboe schreef:
Je hoort anders wel viertact.

Niet elke viertakt is tolt, het gaat om de volgorde van beenzetting. hij rommelt gewoon omdat hij in dit tempo niet echt kan telgangen.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 09:56

Jawel hoor ze kan zelfs op stap tempo telgangen. Maar ook kei hard.
Ze is van een singlefoot fokker geweest dus er moet wel ergens singlefoot zitten. En een paard wat kan draven en telgang kan in theorie ook tolten. We gaan vrolijk door met lessem

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 10:01

Ik heb het filmpje nog eens bekeken. Als je hem tussen door pauzeert en vooral op het einde.
Dan is het echt niet lateraal.

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:19

Ik kan me jou paard nog herinneren van 4 of 5 jaar? terug. Haar toenmalige eigenaresse zei dat ze de tolt al beheerste. Helaas kreeg ik op de dag dat ik zou proefrijden een telefoontje dat ze kreupel was en daarna ben ik ook niet meer geweest. Maar als ze gelijk had dan moet de tolt er zeker wel inzitten. :D

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 12:11

Ja dat kan kloppen bij singlefoot nl. Bij sietske. Ik heb haar daar niet gekocht.
ik heb haar ook niet als gangenpaard gekocht. Al vindt ik dat wel een leuke bijkomstigheid

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:37

koetjeboe schreef:
Jawel hoor ze kan zelfs op stap tempo telgangen. Maar ook kei hard.
Ze is van een singlefoot fokker geweest dus er moet wel ergens singlefoot zitten. En een paard wat kan draven en telgang kan in theorie ook tolten. We gaan vrolijk door met lessem

Zo te lezen weet je het allemaal wel, waarom stel je dan een vraag? Ik weet ook dat ze in stap kunnen telgangen, maar dit is geen staptempo

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 08:00

Wat is dat dan weer.
Ik koop een paard wat in het verleden zou moeten hebben getolt.
Ik heb tolt lesse gehad. Toen bleek dat ze het ook kon. Verschillende mensen met gangen paarden zeggen dat het laterale tolt is. Mag ik hier toch zeker wel een filmpje neer zetten. Maar ik weet genoeg ik hou het bij het ijslander en gangen paarden forum

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:09

Jij stelt toch een vraag? is dit singlefoot ? Als je het wel weet hoef je het toch niet te vragen. En nee het is geen singlefoot

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 13:14

Nee ik weet het allemaal niet zo goed. Ik weet dat ze kan tolten maar ik weet niet of het gene op het filmpje tolt is. Maar vedankt voor je menning

cl@udia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:50

nou dan weet je nu dus dat het geen singlefoot is :D
ieder ras geeft ras-specifieke gangen weer een ander naampje
het is niet lateraal, en je kan de 4-takt horen dus je hebt wel een gang..
elk paard beweegt op een manier die voor dat paard het meest comfortabel is,
zolang het niet de gevreesde laterale telgang is maakt het toch niet uit wat voor naampje het is, en zolang je binnen de comfortabele bewegingsapparaat van jouw paard blijft kan je er aan werken om er een goede gang van te maken!

treeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:45

Als ze van Sietske afkomt dan zit er gang in, dan is het een kwestie van trainen en de knopjes vinden en van mij mag je zoveel filmpjes plaatsen als je wilt.

Pillow (reageer dan niet we willen het hier leuk houden)