Tennesee walking horse, wie haalt me uit deze nachtmerrie??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:26

mijn vrindin heeft er 1 uit amirka laten over komen die heeft het niet mee gemaakt hoor
ik had het zelfde filmpje laten zien aan haar over hoe ze getraint worden
maar ik weet dat die man een boete heeft gekregen en meer hier de uitslag het is alleen van een u.s.a site dus geen nederlands

Organizers of The Tennessee Walking Horse National Celebration, the biggest annual event of the breed, said on Wednesday that trainer Jackie McConnell was barred from the Celebration and would not be allowed to set foot on the event grounds.

The ban stems from a practice called "soring" in which the front legs of a walking horses, known for their high stepping gait, are smeared with chemicals to induce pain and cause the horse to kick high in the show ring.

Last week, ABC news broadcast footage of a Tennessee Walking Horse being tortured by McConnell and employees to "teach" it to perform the award-winning high-stepping gait. The video was filmed by an undercover Humane Society activist.

After the broadcast, soft drink company Pepsi said it withdrew sponsorship of the Celebration, the annual grand championship of the walking horse industry.

McConnell was charged with 52 counts of transporting and showing abused horses but he reached an agreement with prosecutors to plead guilty to a single count. His plea was entered in court on Tuesday but still must be approved by a judge.

"This whole ban and all those things we did to Mr. McConnell is indicative of our thoughts about soring or any other abuse of horses," said Doyle Meadows, CEO of the Tennessee Walking Horse National Celebration.

McConnell will be removed from the Hall of Fame. All written and photo mentions of him will be removed and any horses he has trained will be banned, Meadows said.

The plea agreement calls for him to serve probation for a term to be specified when sentencing is held September 10. Without the plea agreement he could have faced five years in prison.

McConnell's attorney Tom Greenholtz said on Wednesday that he was hopeful a judge would accept the agreement.

Two other men pleaded guilty to misdemeanor charges related to the case Tuesday.

(Editing by Greg McCune and Lisa Shumaker)

Papegara

Re: Tennesee walking horse, wie haalt me uit deze nachtmerrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:42

Ik heb je gepbt ik ben ook benieuwd naar het filmpje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:16

Jacky is natuurlijk niet de enige trainer die dit doet.
Ik heb het filmpje al eerder gezien, die Jacky is een vreselijke vent!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:43

Verschrikkelijk, hartverscheurend wel te verstaan. wat leven we in een vreselijke wereld eigenlijk..

PrimeurLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:43

Die 'trotse' trainer Jackie blabla, is vreselijk!
Ik heb er zo'n zin in dat als hij op een dag met zijn tengels aan een van zijn paarden zit dat ze heb dood schoppen. Welk mens zou paarden dit aandoen. Ik moest ervan huilen, die dingen die ze met paarden doen zijn zo gemeen! Mensen zijn zo gemeen!
Een paard dat lekker ligt in zijn stal slaan met een stok en vervolgens omhoog trekken aan een bit ? Tegelijkertijd hem weer omlaagslaan met een zweep. MENSEN ZIJN GESTOORD! Alle lieve dingen die paarden doen. Prijzen winnen, geld winnen voor die misselijke mensen. Om ze dan voor felicitatie en beloning pijn te doen. WAAROM ?
Ik zou willen dat ik hem dat alles aan kon doen, zonder dat ik hem zou begrijpen, zijn pijn zou zien of horen, zonder dat hij iets terug zou doen.
Jackie Mcconnel moet levenslang opgesloten worden en al die mensen die zo dom zijn om dingen voor hem te doen ook ! Wat een gek ! Ik ben nu wel een heel verhaal aan het schrijven maar, mensen leven wij HIER voor ?
Dat gestoorde mens en elk ander persoon die onschuldige paarden bang maken, gemeen maken en mishandelen, zouden doodstraf moeten krijgen. Maar nee, mensen zijn mensen, en alleen als zoiets word aangedaan aan een persoon, dan is het pas zo erg. Nu is het jammer, helaas. Maar een boete zal hem goed doen.. IS DAT ALLES?

Gizmo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 19:51

pff als deze man ooit naar nl komt dan hak ik persoonlijk ze kop eraf t filmpje is echt verschrikkelijk...zou t liefst deze man heel langzaam door 4 paarden uit elkaar willen laten trekken

ik kan me echt niet bedenken waarom je een paard zoiets kunt doen -O-

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 13:07

Maar hoe gaat een normale training dan bij deze paarden? Dus hoe komen ze zo laag met hun achterhand bij de grond? En hoe gooien ze zo belachelijk hoog op?

Ik heb ook een filmpje gezien van een paard wat 'normaal' gereden werd, als ieder ander rijpaard, en t zijn prachtige paarden!

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:37

Was weer nieuwsgierig en het filmpje op gezocht beter had ik dat niet gedaan werd er gewoon misselijk van ze zouden hem levenslang moet opsluiten die gek wat een klootzack zeg heb het filmpje op de helft uitgezet wou liever niet zien verder nog kwam.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:41

zo te lezen mag ik weer blij zijn dat ik geen kans kreeg er naar te kijken.
Als ik ergens woest van word..........

Ik zie er ook de zin niet van in om mishandeling zo op dit forum te plaatsen.
Mensen weten vaak wel wat er gebeurd en mensen met hele foute gedachtes worden zo alleen maar op ideeën gebracht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:05

quartel schreef:
zo te lezen mag ik weer blij zijn dat ik geen kans kreeg er naar te kijken.
Als ik ergens woest van word..........

Ik zie er ook de zin niet van in om mishandeling zo op dit forum te plaatsen.
Mensen weten vaak wel wat er gebeurd en mensen met hele foute gedachtes worden zo alleen maar op ideeën gebracht.

Ik vraag me af, of mensen weten wat voor misstanden er zijn? Iedereen (hier op Bokt) heeft het altijd over Rollkür e.d., maar dit is echt pure dierenmishandeling in de ergste vorm die je je kan voorstellen.
Beetje jammer, dat daar bijna geen aandacht aan geschonken wordt. Ik geloof namelijk niet dat Jack de enige was/is die dit doet, in die wereld.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:22

Electra63 ....wat voegt het precies toe denk je als iedereen er naar kijkt?
Imo niets meer dan mensen die er boos om worden en daardoor zichzelf in de weg gaan zitten.
En niet te vergeten de mensen die er de lol/macht van inzien en zelf zo achterlijk gaan handelen.
Niet bepaald een win win situatie denk ik.
Als je er echt wat aan doen wil kan je dat volgens mij nog altijd het beste doen op de plek waar het zicvh af speelt.

Of zeg ik nu iets wat niet logisch zou kunnen zijn? :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:31

Ja, dat is natuurlijk altijd de beste oplossing, maar dat is helaas niet altijd mogelijk.
Maar, zoals jij het stelt, hoeven er dus ook geen filmpjes/reportages geplaatst te worden van bijv. zeehondjes dood knuppelen in Canada, dolfijnenslacht in China, ivoorjacht in Afrika. Allemaal ver weg van Nederland. Maar door de publiciteit wordt de publieke mening beïnvloed en de macht van de media is groot. Misschien wordt op deze manier deze "trainingsmethode" niet meer toegepast.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:38

daar heb je wel gelijk in moet ik zeggen. Maar de media is toch net even anders dan zo iets als bokt waar jonge kids gewoon nachtmerries krijgen van dat soort beelden.
Dat zal ook de reden zijn dat je zulk soort beelden niet op de vroege avond zult vinden op tv.
Daarbij voegt het via een forum als bokt totaal niets toe dus kan ik het nut er van nog steeds niet inzien helaas. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:47

quartel schreef:
Citaat:
daar heb je wel gelijk in moet ik zeggen. Maar de media is toch net even anders dan zo iets als bokt waar jonge kids gewoon nachtmerries krijgen van dat soort beelden.
Dat zal ook de reden zijn dat je zulk soort beelden niet op de vroege avond zult vinden op tv.
Daarbij voegt het via een forum als bokt totaal niets toe dus kan ik het nut er van nog steeds niet inzien helaas. :)[/quote]

Ik heb ook niet de illusie, dat je dit probleem kan oplossen via Bokt, wel via (wereldwijde) media uiteindelijk. Op deze manier komt er meer bekendheid over deze misstanden. Dit was namelijk een hele grote, bekende trainer, ik geloof dus niet, dat hij de enige trainer is, die dit toepast.
Dat het gruwelijke beelden zijn, zeker voor kinderen, ben ik zeker met je eens.
Alleen ik ben voor openheid, in het algemeen. Dit soort dingen/zaken gebeuren op de wereld, dus deze filmpjes verwijderen, maakt niet dat deze dingen/zaken niet meer gebeuren. Beetje kop in het zand-verhaal.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:50

[quote="Electra63"]

Ik heb ook niet de illusie, dat je dit probleem kan oplossen via Bokt, wel via (wereldwijde) media uiteindelijk. Op deze manier komt er meer bekendheid over deze misstanden. Dit was namelijk een hele grote, bekende trainer, ik geloof dus niet, dat hij de enige trainer is, die dit toepast.
Dat het gruwelijke beelden zijn, zeker voor kinderen, ben ik zeker met je eens.
Alleen ik ben voor openheid, in het algemeen. Dit soort dingen/zaken gebeuren op de wereld, dus deze filmpjes verwijderen, maakt niet dat deze dingen/zaken niet meer gebeuren. Beetje kop in het zand-verhaal.[/quote]]

Maar de filmpjes plaatsen ook niet ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:52

Ja, dus komen wij weer op terug op de filmpjes van de dolfijnen, zeehondjes e.d.
Wij verschillen dus van mening, dat mag toch?

Waarschijnlijk zijn wij het er wel over eens, dat het zware mishandeling is en misdadig?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:57

qt_shetties schreef:
Maar hoe gaat een normale training dan bij deze paarden? Dus hoe komen ze zo laag met hun achterhand bij de grond? En hoe gooien ze zo belachelijk hoog op?

Niet.

De trainingspraktijken waar dat filmpje over gaat zijn al jaren verboden en er is ook controle op op de wedstrijden. Echter de trainers zijn behoorlijk creatief in het foppen van de controles of het omkopen ervan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:01

Electra63 schreef:
Ja, dus komen wij weer op terug op de filmpjes van de dolfijnen, zeehondjes e.d.

Waarschijnlijk zijn wij het er wel over eens, dat het zware mishandeling is en misdadig?

tuurlijk mag dat....moet ook gewoon kunnen toch?
Jij weet je dicussie op een leuke manier te voeren en dat bedoel ik met respect.
Niet iedereen kan gelijk zijn in zijn/haar gedachtes en dat is ok.
Ik denk zo over alle beelden die er maar te vinden zijn over mishandeling.
In welke vorm dan ook.
Ik weet wel dat ik de grote media niet stoppen ga en dat dat ook wel pluspunten opleverd.
Maar dan nog zie ik het nut er niet van dit op een forum te uiten.(sorry maar ben erg standvastig)

Ik was zelf als kind de pineut toen ik die zeehondjes dood geknuppelt zag worden.
Heb er lang last van gehad en had liever gehad dat mijn moeder daar alert in was geweest.
Dit soort menatliteit maakt ook dat ik geen wedstrijd mens ben, niet ga worden ook.
Ik sta daar namelijk ver boven :D

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 09:25

Ik plaatste het filmpje omdat ik niet bekend ben met het ras, niet weet hoe de 'normale' gang van zaken is,

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:38

quartel schreef:
Electra63 schreef:

tuurlijk mag dat....moet ook gewoon kunnen toch?
Jij weet je dicussie op een leuke manier te voeren en dat bedoel ik met respect.
Niet iedereen kan gelijk zijn in zijn/haar gedachtes en dat is ok.
Ik denk zo over alle beelden die er maar te vinden zijn over mishandeling.
In welke vorm dan ook.
Ik weet wel dat ik de grote media niet stoppen ga en dat dat ook wel pluspunten opleverd.
Maar dan nog zie ik het nut er niet van dit op een forum te uiten.(sorry maar ben erg standvastig)

Ik was zelf als kind de pineut toen ik die zeehondjes dood geknuppelt zag worden.
Heb er lang last van gehad en had liever gehad dat mijn moeder daar alert in was geweest.
Dit soort menatliteit maakt ook dat ik geen wedstrijd mens ben, niet ga worden ook.
Ik sta daar namelijk ver boven :D

Ik zag het meer vanuit het oogpunt van de mishandeling die gestopt moet worden. Ik dacht niet aan de impact van het filmpje op mensen en kinderen in het bijzonder.
Ik kan mij voorstellen, dat je daar "last" van kunt hebben. Ik kan daar naar kijken met de tranen over mijn wangen, maar toch wil ik dan, dat zoveel mensen dit zien, omdat ik altijd hoop, dat dit "iets" oplevert. Ik geloof wel in de kracht van de media, maar dan natuurlijk niet alleen via een forum als Bokt.
Het zijn vreselijke filmpjes, alle filmpjes van dieren- of kindergeweld.
Ik kan mij nog dat filmpje herinneren van die paardenhandelaarster bij Alberto Stegerman, ook zo'n vreselijk mens. Ik vraag mij altijd af, waarom mensen hun frustraties op dieren of kinderen af reageren? Waarschijnlijk omdat dit "gemakkelijke" slachtoffers zijn. Ik vind het alleen maar laf!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:39

qt_shetties schreef:
Ik plaatste het filmpje omdat ik niet bekend ben met het ras, niet weet hoe de 'normale' gang van zaken is,

Het zal niet de "normale' gang van zaken zijn. Dit was wel een heel bekende trainer, maar gelukkig is hij gepakt en bestraft, hij zal alleen niet de enige trainer zijn!

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:42

ik kon het filmpje ook niet zien. en was toch wel benieuwd, aan de reacties te zien is het verschrikkelijk maar zou graag willen weten hoe en wat. mag ik dus ook een pb?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:50

Ik heb je een link gestuurd. Maar je kan kijken op YouTube op abuse (mishandeling) Jackie McConnoll (trainer) Tennessee Walking horse, dan vindt je meerdere filmpjes.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:59

oké dankje wel, zit nu op mijn telefoon maar zal het vanavond even bekijken en een reactie plaatsen.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:01

Het is echt vreselijk gewoon.....dit zouden ze is bij die man moeten doen......kijken hoe of hij dan gaat lopen -:(- afschuwelijk, dat zulke dingen gebeuren in de wereld!
Kan hier echt heel boos over worden en verdrietig :(