advies: geen ijslander als 2e paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: advies: geen ijslander als 2e paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:46

Er zijn ook best westernzadels die op ijsjes passen hoor, ik rijd de mijne met een baddle-race zadel, zit heerlijk diep

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:36

Bedoel je niet barrel-race?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:41

Die ja.. Wat zal ik zeggen.. Ik was net wakker O:)

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 17:58

En je praatte nog met een dubbele tong, feestje gehad gister? ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:34

Telt voetbal? O:)

Anyways, back on topic:
Ik denk dat jij (TS) veel hekelpunten ziet die er niet zijn, denk erom dat iedere ijslander anders is en van de rasstandaarden kan afwijken..

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:36

Ik wil hier graag even op reageren.
Ik kan me namelijk nog een mailtje herinneren van iemand met een jonge quarter die er een Ijslander bij wilde (ik heb mijn merrie te koop staan).
Wellicht de TS?
Mijn grootste bezwaar was het gebrek aan ervaring. Het gaat hier om een laterale vijf-ganger die alle gangen nog door elkaar gooit en veel ondersteuning nodig heeft. Ik wil het allerbeste voor mijn paardje en ik ben dus erg kritisch. Zo adviseer ik ook mensen die nog geen Ijslander ervaring hebben of een paardje voor hun kinderen zoeken, even verder te kijken naar een beter opgeleid paard.
Wat ik gezegd heb over het westernrijden is dat de stijlen me moeilijk te combineren lijken. De mening van een leek op het gebied van western. Ik heb in geen geval gezegd dat het niet mogelijk is.
Al denk ik wel dat een Ijslander een heel ander temperament heeft dan de gangenpaarden waarbij het gebruikelijker is western te rijden. En ook een hele andere bouw. En natuurlijk zal het in de basis allemaal wel goed gaan. Maar meer dan dat? Ik weet het niet hoor.
Maar goed. Misschien heb ik de TS wel helemaal niet gesproken. Al zou dat wel erg toevallig zijn.
Het is overigens niet mijn bedoeling een discussie aan te wakkeren. Maar ik wilde graag even de andere kant belichten. Als ik idd die verkoper ben waarover gesproken word is ea wat kort door de bocht gesteld.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:04

elk verhaal heeft 2 kanten, ik doe mijn best me daar altijd van bewust te zijn. fijn dat je het toelicht, of anders gezegd, jou verhaal laat horen.