Maar je hebt volgens mij toch voldoende keuzes uit grotere maten zoals tennessee walking horses, grote maat rockies, american saddlebred horses, toltende dravers en (tolt) kruisingen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Ik ben juist blij dat er voldoende kleiner gangenpaarden (< dan 1.55 cm) rondlopen, want ik ben zelf niet zo lang en ben meer van pony's.
Maar je hebt volgens mij toch voldoende keuzes uit grotere maten zoals tennessee walking horses, grote maat rockies, american saddlebred horses, toltende dravers en (tolt) kruisingen?
) Pleasuregaits schreef:Hey Country Girl,
probeer eens de chinese kruiden van Sensipharm: Joint renew plus. Werkt goed bij mijn hond!
Hier een foto van tijdens een gangendemo op Horse Event in 2007 (hier was hij dus 24):

, maar hij kan het buiten op commando lange stukken volhouden. Tijdens endurancewedstrijden komt het goed van pas als we bergaf gaan, en het te glad is om te draven: hij gaat dan zelf over in tölt en daarmee kan hij op een behoorlijk tempo afdalen.

Peetje schreef:@troi: je idee is leuk, het wordt zelfs al uitgevoerd. Er is in Duitsland een stoeterij waar ze een hele tijd met töltende dravershengsten gingen fokken. Die hengsten waren vaak niet zulke goede koerspaarden, maar werden dus speciaal ingezet voor het fokken van gangenpaarden.
Nina_rex schreef:Nou, daar zitten/zaten toch wel verdienstelijke koerspaarden bij hoor, First Step (vroeger Doppel Diamant, v. Diamond Way) heeft over de 50.000 verdiend, en de helaas overleden Campo Way (ook v. Diamond Way) over de 35.000. Maar dat is voor hen natuurlijk van weinig belang, het gaat meer om de gangenaanleg, het karakter en het uiterlijk wat ze doorgeven aan nakomelingen.
Maar wat je zelf al zegt: daar gaat het helemaal niet om. Interessant trouwens wat je schrijft over de kosten voor een draver als rijpaard in Duitsland. Die Duitsers zijn echt een stuk slimmer!
Het moet allemaal groot zijn met indrukwekkende gangen.
, maar ik vond nog wat leuke filmpje van töltende dravers.
Ik vind ze ook heel leuk, en mijn ouders zijn inmiddels ook fan: afgelopen weekend hebben ze samen een endurancewedstrijd gereden op Rex en Bucks (ik ben zelf zwanger momenteel), en mijn moeder heeft in oktober zelfs ook een dravermerrie gekocht! Zij heeft helemaal geen laterale aanleg volgens mij, tenminste ik heb haar nog op geen enkel raar pasje kunnen betrappen. 
, ik ben er een paar keer op de open dag geweest (Tag der offenen Tür, meestal met Hemelvaart, even de website in de gaten houden) en het zijn hele aardige, kundige mensen. Een meisje dat ik ken heeft er pas enkele maanden stage gelopen, en zij bevestigde dat beeld. Wat me ook erg aanspreekt in hun werkwijze is dat ze pas gaan tölten als het paard daar dressuurmatig klaar voor is, dus zijn rug en achterhand goed gebruikt en nageeflijk loopt. Dus geen spektakeltölt met weggedrukte rug.