http://www.ijslanderforum.nl/forum/inde ... topic=3758
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
LDRD schreef:Verdorie....die is gaaf....dit is nou het nadeel als je om je heen gaat kijken voordat je concrete plannen heb om wat aan te schaffen. Het is op dit moment echt te vroeg, anders had ik per omgaande de telefoon gepakt.
LDRD schreef:Heb je even?
-jonge ruin
-minimaal 1.40
-sterk
-geen eczeem
-nuchter/braaf, maar toch pittig voorwaarts
-verkeersmak
-minimaal 4 ganger, telgang geef ik niet direkt om
-wedstrijdpotentie
-lekker kleurtje erop, geen vos, geen zwart, liefst geen aftekeningen
-mensenpaard
-en dan moet er ook nog een klik zijn
Een heel pakketje dus, waarvan niet alle eisen even hard zijn, maar ik wil daar toch
ook niet al te snel op toegeven.
treeske schreef:LDRD schreef:Heb je even?
-jonge ruin
-minimaal 1.40
-sterk
-geen eczeem
-nuchter/braaf, maar toch pittig voorwaarts
-verkeersmak
-minimaal 4 ganger, telgang geef ik niet direkt om
-wedstrijdpotentie
-lekker kleurtje erop, geen vos, geen zwart, liefst geen aftekeningen
-mensenpaard
-en dan moet er ook nog een klik zijn
Een heel pakketje dus, waarvan niet alle eisen even hard zijn, maar ik wil daar toch
ook niet al te snel op toegeven.
Waarom niet een leuke palomino Rocky/Kentucky mountain horse van 1.55?
Nado schreef:Ganti van hierboven voldoet behoorlijk goed aan je wensenHet is een paard dat mensen erg leuk vindt, mooi stevig gebouwd en als Hanne zegt dat hij braaf is met dingen, dan is hij dat ook. Hij is 5, nog niet zo lang onder het zadel en heeft nu al gescheiden gangen, dat betekent dat het met de aanleg wel goed zit. Er zit aan Ganti zeker geen ellenlang verhaal/gebruiksaanwijzing. What you see is what you get
Thokkadisje schreef:LDRD schreef:-lekker kleurtje erop, geen vos, geen zwart, liefst geen aftekeningen
Je loopt echt enorm veel leuke paarden mis als je ze op kleur al afkeurt.
Je kan ook eens reisje boeken naar IJsland en daar verschillende stallen bezoekenDaar moet toch iets voor je tussenzitten!
hestejente schreef:Ik wilde een zilverappelwildkleurbruinbonte... en ben al meer dan 2.5 jaar dolgelukkig met mijn vos.
Ninx schreef:Tot slot is het goed te bedenken of het echt matched met je doel: een IJslander met een zwaardere/ compacte bouw kan in potentie een goede gewichtdrager zijn. Maar daar zit wel een plafond aan. Ik weet natuurlijk niet hoe lang en zwaar je partner is, maar laat je daarin even goed adviseren om blessureleed te voorkomen...
Succes!!! Spannend!![]()