imaudy schreef:Wat ik begrepen heb van een bekende ijslandse meneer is dat het benen afsteken komt doordat je wilt dat het paard onder de ruiter het evenwicht zoekt. Gaat een ruiter naar rechts hangen dan moet het paard naar rechts gaan om de ruiter in evenwicht te houden. Denk hierbij aan ijslandse boeren die naar de kroeg zijn geweest. Wil je dus opzij naar rechts dan ga je wat naar rechts hangen. In Nederland wordt het paard geleerd te wijken voor druk, wil je dan dat het paard naar rechts gaat dan geef je met je linkerbeen druk achter de singel. Je benen blijven verder gewoon langs het paard hangen. Anyway het is maar net wat het paard geleerd heeft.
Welke methode gebruik jij Kuggur?
Als ik daar even op mag inhaken: wanneer ik naar rechts wil (wending of wijken) neem ik wat meer gewicht op de rechterbeugel. Niet hangen, gewoon je rechtervoet wat zwaarder maken. Daarbij geef ik eventueel ook nog beenhulpen. En neem van mij aan, dat extra gewicht kun je ook heel goed plaatsen met je benen langs je paard. Hoef je ze helemaal niet voor af te steken