Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Salka schreef:Tja... ik heb altijd gedacht dat dravers helemaal niet per definitie gangenpaarden zijn. Ze kunnen een extra gang hebben maar dat kan een andalusiër net zo goed.
ElineS schreef:Ik heb net de eigenaar aan de lijn gehad en heeft een prijs besloten. 1000,- plus zadel en hoofdstel wat er al bij zit, wat tweedehands rond de 300/400 waard is. Dat is dus eigenlijk haast niets. Het is zo laag omdat ik daar twee jaar heb gereden en hij weet dat ik Meneuse graag zou willen hebben (Mijn max was 2000, maar dat wist hij gelukkig niet). De vraagprijs voor anderen zou hoger zijn. Ik kan mijn geluk dus niet op. Morgen ga ik erheen om even naar de papieren te kijken. Ik heb nog niet definitief besloten. Ik wil eerst dat mensen met meer kennis even naar haar kijken of er niets mis is. Is het slim om haar te laten keuren?
@Salka: Ach, ik zal even een mod PB'en of dit topic dan naar algemeen kan
trekruiter schreef:Dat is naar mijn gedacht geen draver maar een SELLE FRANCAIS.
TROTTEUR,dat is draver
SIRE,dat is de vader
Mere ,DAT is de moeder.
Als het een draver is,dan staat op de PEDIGREE,de ouderlijst,de tijden vermeld
bvb,sire,Henri de Verneuil1m11,02
Bij selle francais wordt bij de sire de CHIO punten vermeld,van 1 tot 5.en de discipline,bijvoorbeeld;
Bouton d'or,CHIO 4,Hunter.
Dat paard komt veel te mooi aan teugel,met de gepaste rugwerking,om een draver te zijn.
Vermoedelijk is het een Furioso 2,want ze lijkt als 2 druppels water op mijjn selle francais,en dat is een furioso2/ibrahim merrie.
ik heb zowel draver en selle francais,die ik berijd,
ik ben perfekt franstalig,en wil gerust de papieren voor je vertalen.
groeten,Dirk
http://www.luckysranch.eu