Wat is een eerlijke prijs voor deze Draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:22

Nette vraagprijs incl tuig, ik zeg doen.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:30

ElineS schreef:
Is het slim om haar te laten keuren?

Voor het geld hoef je het niet te doen, maar je bespaart jezelf een hoop verdriet als je nu uitzoekt of ze gezond is. Stel dat je haar koopt en over een paar maanden blijkt dat ze versleten is. Dat kan je beter nu weten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 14:35

Wat zijn daar ongeveer de kosten van, zo'n keuring en door wie kan ik het laten doen?

Ik denk dat ik het ook doe. Ik zit nu nog naar stalling te kijken. Sowieso kan ze daar blijven staan. Het is een pensionstal. 130,-. (straks 150, maar alsnog spot goedkoop) Je hebt daar een geweldig bos, een grote buitenbak, binnenbak, mooie stallen, het word uitgemest, de paarden worden gevoerd en naar binnen en buiten gebracht. Een hele leuke warme kantine en gezellige mensen. Ik zou daar graag willen blijven staan, alleen is het in Wezuperbrug en ik zit in Assen, dus het is me wat te ver weg. Dan kan ik niet zo vaak komen als ik wil. Ik ben rondom Assen dus al aan het snuffelen geweest.

Kan een paard gewoon 24 uur buiten staan? En in de winter, als er een schuilstal aanwezig is, kan dat dan ook prima? Weilanden met schuilstal zijn heerlijk goedkoop en er is twee straten verderop een wei, waar ze in kan, maar in de winter hmm. Dit beestje is dat niet gewend, die gaat elke avond naar binnen, ook in de zomer omdat de eigenaren op een afgelegen plek wonen en het niet veilig vinden om ze buiten te laten staan.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:44

Maakt de uitslag van de keuring uit voor jou, ts?
Ik denk in dit geval nl niet, dus zou ik het niet doen.

Hoop dat je er veel plezier aan en mee gaat beleven!

ElineS

Re: Wat is een eerlijke prijs voor deze Draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 14:46

Nee... Eigenlijk niet. Al zou ze helemaal niets meer kunnen en de rest van haar leven in een wei moeten doorbrengen, nietsdoen, dan zou ik haar toch nog kopen. Idioot misschien, maar ach.

Lievemensjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:47

Hoeveel wil je er voor geven?
En anders bied dan eerst 1000 ofzo en als hij dat niet goed vindt hoger :Y)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:48

Salka schreef:
Tja... ik heb altijd gedacht dat dravers helemaal niet per definitie gangenpaarden zijn. Ze kunnen een extra gang hebben maar dat kan een andalusiër net zo goed.

Hier heb je helemaal gelijk in en áls dit een draver is denk ik niet dat hij het kan, mijn ervaring is toch dat de kleinere amerikaanse dravers eerder de tolt beheersen dan de franse dravers :) .

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:15

Dravers zijn wel degelijk gangenpaarden,velen beheersen de pace/telgang en sommigen ook de tölt. In duitsland kom je de töltende draver tegen.

Wij hebben op stal ook een 5-ganger gehad,ze liet als 3-dagen oud veulen al deze gangen al zien.Haar moeder was dan ook een superpacer onder het zadel :D

In Amerika worden ook pace-wedstrijden gehouden

Denk dat het verder een discussie is voor een nieuw topic ;)

TS...ik denk dat het een heel redelijk bedrag is,je kent het paard en tuig zit er ook bij.Klinkt niet verkeerd :)

Keuring kost rond de E100,- á E150,- euro,dit zul je moeten informeren bij je DA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:23

Nou Sorry hoor,

Maar ik ben Z geklasseerd met mijn draver, dus wat sommige menen hier ergumeren is niet helemaal waar!
En ik heb ook een franse

Afbeelding

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:27

Ik vind het een ontzettend leuk diertje om te zien!~
€1000 ook heel netjes. Veel plezier ermee!

Keuren, je weet nu na 2 jaar verzorgen wel een beetje meer wat voor vlees je in de kuip hebt, gebreken hadden zich kunnen tonen. Voor in de toekomst kun je iid laten keuren, maar pas röntgenologische keuring verteld je denk ik meer dan je nu weet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:28

De Draver is een zeer veelzijdig maar ernstig ondergewaardeerd gevoelig paard...uitmuntend in de endurace,top recreatie paard en zoals hierboven wordt genoemd kunnen ze ook uitblinken in de dressuur.Nu ben ik persoonlijk wel van mening dat een draver is gebouwd voor snelheid en uithoudings vermogen.
Zie ze graag buiten en niet in een bak...mijn mening hoor dus hoop niet dat ik iemand beledig :o ;) O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:26

ALTIJD keuren! als je een paard koopt heb je onderzoeksplicht. Dus voldoe je daar niet aan en na een paar dagen/weken kom je er achter dat ze toch iets heeft. Heb je geen poot om op te staan..

Dus gewoon klinisch keuren dat kost zo'n 100-200 euro. En word gedaan door een DA

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 16:40

ElineS schreef:
Ik heb net de eigenaar aan de lijn gehad en heeft een prijs besloten. 1000,- plus zadel en hoofdstel wat er al bij zit, wat tweedehands rond de 300/400 waard is. Dat is dus eigenlijk haast niets. Het is zo laag omdat ik daar twee jaar heb gereden en hij weet dat ik Meneuse graag zou willen hebben (Mijn max was 2000, maar dat wist hij gelukkig niet :P). De vraagprijs voor anderen zou hoger zijn. Ik kan mijn geluk dus niet op. Morgen ga ik erheen om even naar de papieren te kijken. Ik heb nog niet definitief besloten. Ik wil eerst dat mensen met meer kennis even naar haar kijken of er niets mis is. Is het slim om haar te laten keuren?

@Salka: Ach, ik zal even een mod PB'en of dit topic dan naar algemeen kan :P

Dat is een hele mooie en eerlijke prijs voor een leuke paard, ik zou ervoor gaan.

Ik heb ook eerder een draver gehad en zat ook ff in draverswereld, en echt deze 1000 met hoofstel en zadel erbij is heel eerlijk en nette prijs.

Ik snap niet dat dravers erg ondergewaardeerd worden zoals: draver? nee niks aan enzovoort......... het zijn superbeesten.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 17:47

Ik heb zelf zoiets dat het me geen bal uitmaakt wat voor ras een paard is, als er maar een klik is en ik er plezier van heb.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 17:50

trekruiter schreef:
Dat is naar mijn gedacht geen draver maar een SELLE FRANCAIS.
TROTTEUR,dat is draver
SIRE,dat is de vader
Mere ,DAT is de moeder.
Als het een draver is,dan staat op de PEDIGREE,de ouderlijst,de tijden vermeld
bvb,sire,Henri de Verneuil1m11,02
Bij selle francais wordt bij de sire de CHIO punten vermeld,van 1 tot 5.en de discipline,bijvoorbeeld;
Bouton d'or,CHIO 4,Hunter.
Dat paard komt veel te mooi aan teugel,met de gepaste rugwerking,om een draver te zijn.
Vermoedelijk is het een Furioso 2,want ze lijkt als 2 druppels water op mijjn selle francais,en dat is een furioso2/ibrahim merrie.
ik heb zowel draver en selle francais,die ik berijd,
ik ben perfekt franstalig,en wil gerust de papieren voor je vertalen.
groeten,Dirk
http://www.luckysranch.eu

MENEUSE DE CRESMES
Trotteur francais, Femelle, Alezan, né(e) en 2000

Père : DREAM OF GOLD 1'15"0 (ASC3V) Trotteur francais
Mère : FANNIA DE CRESMES Trotteur francais
Père de mère : JAMES PILE 1'17"8 (AEC6V) Trotteur francais

Situation definitive au 01/01 : Interdiction en elevage Trotteur Francais

Stud-book de naissance : STUD BOOK DU TROTTEUR FRANCAIS
Stud-book de reproduction : STUD BOOK DU TROTTEUR FRANCAIS
Né(e) le : 04/06/2000
Muni d'un transpondeur électronique : NON
Cet équidé est génotypé ADN : OUI
Origines vérifiées par contrôle de filiation : OUI
Document d'accompagnement validé le : 02/10/2001

Gewoon Draver dus. En daar is ook niets mis mee :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 17:53

Wauw. Bedankt! Hoe heb je dat eigenlijk gevonden? Ik heb toen ik daar ging verzorgen me dood gezocht naar meer informatie van haar.

Aangezien ik er geen verstand van heb, is het een beetje goed? :P Wat betekend het allemaal?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:01

Alezan =vos, geboren in 2000.
Vader Dream of Gold, record 1.15,0 Foto staat hier wel: http://harasdetourterelle.e-monsite.com ... 29578.html

Moeder FANNIA DE CRESMES, is tussen 1996 en 2003 in Frankrijk fokmerrie geweest.

STUD BOOK DU TROTTEUR FRANCAIS is dus het stamboek waar ze ingeschreven staat. Franse Draver dus :+ Verder staat er geloof ik dat ze geen chip heeft, maar dat DNA wel geregistreerd is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:06

Ik vind het een nette prijs. En als je haar al twee jaar kent, zou ik persoonlijk de keuring achterwege laten- mits ze natuurlijk gezond is gebleven en niets raars is gehad.

Als je haar echt super vind en nog 10 jaar haar baasje wilt zijn, zou ik ervoor gaan!
Leuk dier vind ik het :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:12

Voor 1000 euro hoef je niet te gaan keuren wij beginnen hier pas te keuren boven de 3000.
Ontzettend leuk paard om te zien; ga je akkoord met de 1000 euro of doe je nog een tegenbod?
Heel veel plezier met haar iig!

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:35

Ik zou wel altijd klinisch keuren. Puur omdat stel dat ze wordt afgekeurd op hartruis of wat dan ook (ernstige zaken) dan zou je haar waarschijnlijk niet kopen. De minder ernstige zaken (b.v. af en toe onregelmatig) kun je zelf wel inschatten.
Röntgenologisch zou ik alleen aan beginnen als je ook hogere eisen stelt aan wat je uiteindelijk met je paardje kunt gaan doen. Stel.. je wilt alleen een beetje door het bos hobbelen. Ja, dan zou ik er niet aan beginnen.
Veel succes met je keuze! :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 18:40

Ik heb nog nooit gehoord van een Franse draver die tölt.Dat zal misschien ook per draver-ras verschillen.Daarintegen,de franse dravers die ik ontmoet heb(en waar ik over gehoord heb),zijn vriendelijke,betrouwbare paarden,waar veel recreatie ruiters veel plezier mee hebben.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 19:10

Ik ben nog niet akkoord gegaan. Ik wil mijn zus Wilma Bonder nog even vragen of ze langs wil komen om te kijken. Ze heeft er aardig wat meer verstand van dan ik. Ik laat haar toch even keuren. Zoveel extra is het niet en het voelt lekker veilig. Ik vind dat gewoon wel een prettig idee. Ik denk niet dat we nog een tegenbod doen. Eigenlijk betaal ik 600,- voor haar en 400,- voor het zadel, hoofdstel, dekje en winterdeken. Dat vind ik al mooi zat.

Ik heb een fototopic van haar geplaatst. [ITP] Mijn toekomstige nieuwe paardje Als jullie wat meer foto's willen zien :P

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:18

Mijn Be friendly was een franse draver van 1m67m or Querjac.
Hij haalde in tolt 19km per uur.

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:05

@wendy buitenzorg,
Ik had al gezien dat je die dream of gold vermeld had,maar wist niet waar je dat vandaan gehaald had.

misschien kun je mij eens helpen ivm een draver die ik heb.
het paard heeft duitse papieren,en nochtans staat er voor zuchter vermeld
hendrika l afink,nl -7627 nv bornerbroek,tusveld 13a,en tevens als bezitter.
naam ,Hit and Run,geb 2/7/2002 Elten
nevele pride(us)1:11,3
astrasia(fr)0.rek.
kimberland (us)1:15,9
duc du bossis (fr) 1:14,6 discret amour(fr)1:17;9
ketty du bossis(fr)1:31,7
kuiloa(fr)0.rek

speedy crown(us)1:12;8
strausie(us)1:17,2
jungle dream(de)1:18,0 super elma(us)1:13;6

nubar van echten(nl)1:17;6
wilma avon(nl)1:16;9
lisette(nl)1:20;4
wat mij verwonderd,is dat uit de nederlands amerikaanse lijn,er plotdeling die jungle dream,duits is,en dat Hit and run ook duits wordt.
dat terwijl de vader duidelijk frans is

Verder is het een duidelijke Nevele Pride,qua bouw,en natuurlijk de vier witte sokken.
verder ben ik nog te weten gekomen,dat hij getest is geweest in 1:21,7 .
maar ik weet niet op welke leeftijd,en wat zijn verder verloop is geweest.

Ik heb het paard in belgie gekocht,
hij moest de koets trekken in Brugge,maar naar verluidt had hij een ezelskop,als hij niet meer vooruit wou,dan ging hij voor geen meter meer.

Hij heeft dat onder de man,ook eens geprobeerd met mij,maar was die kuren vlug afgeleerd.

nu gaat hij aangespannen en bereden ,en doet dienst als lespaard,hier in onze ruiterschool in Hongarije.
en als mijn rijdier voor de grote wandelingen
.
op de foto in het kader sta ik met Nicola de Bari,ook een nevele pride.

Ik rij al mijn hele leven met dravers.
nooit moe,goed karakter,weinig ziek,(Hoefkatrol is onbekend in de dravers wereld),en goedkoop bovendien.

Al mijn dravers heb ik altijd al kunnen leren van op de stap in de galop te gaan.
kwestie van ,benen geven,doorzitten terzelfder tijd,in de mond houden,terzelfdertijd,en dan in verlichte zit alles los,en hop,in galop.
Laatst bijgewerkt door trekruiter op 09-04-11 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:06

Ik ga je daar even over pb-en :) De BZ in mijn naam staat overigens niet voor buitenzorg hoor :+