Beoordelen en Showen van een Mountain Horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:43

TheMagicLine schreef:
Citaat:
Uit pure niewsgierigheid,doen deze paardjes die extra gang ook uit zichzelf? Bijv. als ze in de wei staan. Dat vraag ik me altijd af als ik die gangen zie,is het ook comfortabel voor het paard? Ik ben een leek wat extra gangen betreft dus neem het me niet kwalijk maar de eerste gedachte die bij me opkomt als ik ze zie tölten is dat het er een beetje geforceerd uitziet.
Ik moet zeggen dat het karakter me uitermate aanspreekt,je ziet het ook gewoon aan die koppies,zo lief :)

Ja dat doen ze uit zich zelf in de wei. Neem bijvoorbeeld IJslanders die hebben ook absoluut geen last van deze zelfde extra gang en hoog beenwerk, IJslanders lopen meestal in classic heb ik de indruk. Oorspronkelijk denk ik dat alle paarden deze extra gang hadden, het is er door de mens uitgefokt denk ik, waarom weet ik niet. Paarden hebben er juist geen last van, ruiter zit juist stabieler en dus veel minder schokbewegingen op de wervels van het paard. Voor ruiter en paard beiden zeer comfortabel.
Wat voor paard heb je zelf Koia?

Bedankt voor het antwoord,die vraag spookte al een tijdje door mijn hoofd. Zelf heb ik nog nooit op een paard met extra gangen gereden dus geen idee hoe dit voelt maar wel benieuwd :)
Helaas heb ik zelf geen paard maar ik heb wel het plan om er een aan te schaffen in de toekomst. Ik heb het niet zo op hele hete paarden die zich over het minste of geringste opfokken dus de RMH spreekt me wel aan qua persoonlijkheid.

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 23:09

Citaat:
Bedankt voor het antwoord,die vraag spookte al een tijdje door mijn hoofd. Zelf heb ik nog nooit op een paard met extra gangen gereden dus geen idee hoe dit voelt maar wel benieuwd :)
Helaas heb ik zelf geen paard maar ik heb wel het plan om er een aan te schaffen in de toekomst. Ik heb het niet zo op hele hete paarden die zich over het minste of geringste opfokken dus de RMH spreekt me wel aan qua persoonlijkheid.
Meld dit bericht

Hee dit vind ik nou enorm fijn om te horen! Ik denk dat je met een RMH een hele goede keus zou maken. Rocky's zijn absoluut geen hete paarden, zeer zeer rustige paarden. Er zijn een aantal fokkers in Europa met veulens, jaarlingen, twenters etc, een google zoekopdracht op rocky mountain horse(s) en je komt ze wel tegen. Volgens mij zijn er dit jaar veel RMH veulens geboren in Europa.