Ik geloof dat je de TWH wel een leuk ras vindt, toch?

Het was zeker gezellig maar m'n tenen zijn nu nog steeds niet opgewarmd geloof ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyfordogs schreef:Ik zie ook dat zeer veel gangenpaarden een beetje richting franse stand gaan.
het komt op mij een beetje over als een soort van lenigheid, moon heeft jaren bij ons gestaan en idd, die kon wel eens heel slordig staan, dat je denkt, huh, dat is toch niet handig, verder is ze in haar lopen wel correct kwa benen neerzetten enzo en heeft ze nooit 1 pas kreupel gelopen.
Sonja89 schreef:Dat is inderdaad ook wat Mariska zei. Een kennis van me heeft een volbloed arabier en hij zei aan de hand van foto's direct dat Toby niet goed op zijn benen staat. Heb geprobeerd het uit te leggen maar hij blijft bij zijn mening... Maar het is dus echt iets 'raseigens' dat ze bij wijze van spreken hun benen in de nek kunnen leggen? Weet iemand of daar ook literatuur over bestaat oid?
En die Franse stand kan verder geen kwaad? Is dat dan alleen een "schoonheidsfoutje"?
joyfordogs schreef:bij mijn weten kan franse stand geen kwaad mits je niet grandprix nivo jaren aan 1 stuk wil rijden.
Voor recreatief gebruik is er totaal geen reden om je zorgen te maken.
En richting franse stand of extreem franse stand zit ook wel verschil in.
tja de gangenpaarden lijken niet op KWPnners of nrpssers, het zijn wel andere paarden, je kunt ook niet alle hondenrassen met elkaar vergelijken ondanks dat ze allemaal hond zijn.
joyfordogs schreef:ff nog wat anders, volgens mij heb ik ook nooit gezegt dat Toby frans staat, bij mijn weten staat hij zelfs heel correct op zijn benen.
Ik gaf alleen aan dat ik div gangenpaarden ken die richting franse stand staan.
Dus niet direct helemaal X benig, maar een beetje die kant op.
En idd, ik zie daar zelf geen probleem van in.
TheMagicLine schreef:franse slag is geen enkel probleem hoor, komt bij alle rassen voor en het komt best vaak voor.
Mijn persoonlijke idee is dat een franse stand zelfs nadelig zou kunnen zijn wat betreft gangenpaarden... daarmee bedoel ik wat betreft het zo hoog mogelijk optillen van de voorbenen... d
Sonja89 schreef:TheMagicLine schreef:franse slag is geen enkel probleem hoor, komt bij alle rassen voor en het komt best vaak voor.
Mijn persoonlijke idee is dat een franse stand zelfs nadelig zou kunnen zijn wat betreft gangenpaarden... daarmee bedoel ik wat betreft het zo hoog mogelijk optillen van de voorbenen... d
TheMagicLine: bedankt voor je toelichting! Naar zulke informatie was ik op zoekHet is dus zo dat de Franse stand -in het algemeen- relatief vaak voorkomt onder alle rassen en dat dit niet "schadelijk" is?
En het enige nadeel voor gangenpaarden kan zichtbaar worden wanneer ze hun voorbenen zo hoog mogelijk moeten optillen, bijvoorbeeld bij shows? (Als ik erover nadenk klinkt dat wel heel logisch ja).
Pleasuregaits schreef:Walkers hebben vaak wat men 'losse' gewrichten noemt. Ze draaien heel makkelijk vanuit hun gewrichten en kunnen de meest bijzarre houdingen aannemen tot grote schrik van osteopaten (of eigenaren). Dit hoort nu eenmaal bij het ras en kan echt geen kwaad.
Pleasuregaits schreef:Een franse stand (als dat al het geval zou zijn bij Toby wat ik niet eerder heb gezien)...
Mikkee schreef:TheMagicLine schreef:Wellicht heeft hij een uiterst minimale franse slag, echter ik kan het niet echt zien...
In de laatste seconden van het 2e filmpje (beeld van voren) is te zien hij behoorlijk frans staat
Pleasuregaits schreef:Een late reactie maar alsnog op de flexibele benen en franse stand:
Walkers hebben vaak wat men 'losse' gewrichten noemt. Ze draaien heel makkelijk vanuit hun gewrichten en kunnen de meest bijzarre houdingen aannemen tot grote schrik van osteopaten (of eigenaren). Dit hoort nu eenmaal bij het ras en kan echt geen kwaad.
Een franse stand (als dat al het geval zou zijn bij Toby wat ik niet eerder heb gezien) kan tot de leeftijd van 2 jaar gecorrigeerd worden dmv bekappen. Op latere leeftijd wordt dit afgeraden.
Kom gerust naar onze kudde Walkers kijken, dan zal ik je laten zien hoe onze paarden erbij staan en je geruststellen wat beengebreken betreft.