Wat voor zadel op een gangenpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 17:53

Ik rij nog altijd het fijnst met mijn Specialized Saddles. Ook was ik erg tevreden over een Feldman Tölt (zonder Cair), als Westernzadel was de Tucker mijn favoriet maar die is loeizwaar en de kwaliteit laat de laatste jaren te wensen over. Boomloos is zeker niet mijn favoriet (drukpuntbelasting) al heb ik het nieuwste model nog niet uitgeprobeerd.

Het allerbelangrijkste is dat een zadel goed past op de rug, zoals je zelf al aangeeft is dat niet het geval bij Amy omdat het zadel schuift. Vervolgens is een juiste drukverdeling belangrijk en als laatste moet het zadel je ondersteunen om in balans op je paard te kunnen zitten. Als je dat lukt, dan hoeft er wat mij betreft niet eens een merknaam op te staan ;)

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:49

Ik rijd met een goed passend western zadel op mijn TWH.

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:56

Vertel eens wat meer over je Walker... ben nieuwsgierig!

eline_di

Re: Wat voor zadel op een gangenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:08

Wat wil je weten?
Het is een 15-jarige merrie van +- 1.50m. Haar moeder is een walker. Haar vader onbekend. Haar moeder is in Amerika officieus gedekt, helaas. Dus geen bewijs van de vader.
Ik heb haar sinds half December.

Meer vragen? :)

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:45

Maar jouw Amy ken ik! Ik bedoelde eigenlijk de TWH van CSA Arabians. :D

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:48

Ohw sorry. Maar nu ben ik nieuwsgierig. Waar ken je d´r van?

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 07:33

Pleasuregaits schreef:
Vertel eens wat meer over je Walker... ben nieuwsgierig!

Zijn naam is Midnight Dealer, zwart tobiano bonte ruin van nu 14 jaar en een stokmaat van 1.54m
en gefokt bij Gary Riddell uit Irvine in Kentucky.
Er staat een foto in mijn profiel en een dezer dagen krijgt hij ook zijn eigen pagina op onze website. (heb hem nog maar net. *D )

Groetjes, Marion

Pleasuregaits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:29

Die ken ik! Gefeliciteerd met hem. Heb je hem van Frank gekocht? Ik heb Dealer een jaar of 5 geleden voor het laatst gezien tijdens een clinic die Oscar en ik destijds organiseerde. Waarom doe je niet mee met hem tijdens de clinic met Liz Graves? Geldt ook voor Eline en haar Amy. Leuk bont gezelschap! Eén van de onderwerpen is zadelpascontrole.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:34

ik rijd mijn ijslander ook boomloos.
ik heb een Sensation dressage trail, maar hij is er ook in western, veelzijdigheids en een tussenvorm van beide laatste.
Deze zadels zitten wat minder breed dan de meeste andere boomloze zadels.

CSAArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 14:56

Pleasuregaits schreef:
Die ken ik! Gefeliciteerd met hem. Heb je hem van Frank gekocht? Ik heb Dealer een jaar of 5 geleden voor het laatst gezien tijdens een clinic die Oscar en ik destijds organiseerde. Waarom doe je niet mee met hem tijdens de clinic met Liz Graves? Geldt ook voor Eline en haar Amy. Leuk bont gezelschap! Eén van de onderwerpen is zadelpascontrole.

Thanks! *D
Ben ook echt onwijs blij dat Dealer van Frank bij ons mocht komen wonen, het is echt een geweldig dier! :+:

Wat betreft een clinic: ik ben echt een complete leek op het gebied van gangenpaarden en moet me er eerst nog eens wat meer in verdiepen voordat ik me (en vooral Dealer) daaraan waag, voorlopig houden wij ons vooral bezig met heerlijk buitenrijden en samen genieten van de natuur. ;)

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:53

Ik heb op Aruba 3 mnden lang paso fino's gereden (ben nu dus ook aan het sparen voor een paso:P) maar goed ik heb nog 2 andere niet gangenpaarden.

http://www.pasofinoelegante.com/mcclellansaddles.html deze zadels liggen echt geweldig op paso paarden en gangenpaarden in het algemeen!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:27

vampiregirl schreef:
Ik heb op Aruba 3 mnden lang paso fino's gereden (ben nu dus ook aan het sparen voor een paso:P) maar goed ik heb nog 2 andere niet gangenpaarden.

http://www.pasofinoelegante.com/mcclellansaddles.html deze zadels liggen echt geweldig op paso paarden en gangenpaarden in het algemeen!!

Ze lijken me anders behoorlijk lang voor de rug van mijn gangenpaard. En met mijn IJslander mag ik met zo'n zadel niet eens starten :Y)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:39

wij hebben 3 ijslanders lopen
we rijden er ook op met zadels voor ijslanders van goertz als ik me niet vergiss ik kan het na kijken voor je

maar een ijslander zijn die niet ook anders gebouwt of licht dat aan mij ik heb nog nooit een ras gezien van die wat jij hebt in het echt :P

groetjes

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:43

Ik heb bij ijslanders goede ervaringen met goertz zadels en topreiter zadels! Topreiter erg mooie zadels (ook speciaal voor korte rug) .
Op mijn pony met moeilijke rug (breed, rond, geen schoft) lag het topreiterzadel van de ijslander van mijn tante heel goed.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:48

Ik heb ook een Goertz. IJslanders zijn niet zozeer anders gebouwd, ook bij bijvoorbeeld fjorden zie je vaak weinig schoft en ronde ribben. Het nut van een gangenpaardzadel zit 'm in de zit, de zadels zijn platter dan bijvoorbeeld de moderne vzh-modellen waardoor je beter de gewichtshulpen kunt geven die nodig zijn om de gangen eruit te rijden ;)

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:04

Hmmm... De zadels zijn minder lang dan ze lijken :P paso fino's zijn over het algemeen ook niet zo groot (ong 1.45 m) en hebben wel een vrij 'ronde' rug, maar goed, ik weet ook niet precies waar deze zadels te koop zijn (buiten venezuela om dan -_-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 16:56

Oh? Hoe lang is zo'n zadel dan? Stokmaat van zo'n paso zegt me vrij weinig namelijk :+