[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Re: Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:13

Wat een prachtige paarden allemaal
Ik heb 1 ijslander

noivadapaz, jou onderschrift is zo cool :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:02

Hier 2 Tennessee Walkers (moeder en zoon) en ik verwacht in mei nog een TWH-veulen.
Ik heb ook nog een Quarter Horse maar die draaft alleen maar :roll:

Elmo1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:05

Ik rijd een paso peruano, met foto's ben ik helaas niet zo handig.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:09

Wij hebben 1 ijslander (en een fjord en een shet).

Afbeelding

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:41

joyfordogs:jouw rhythmbeads wekken al een poosje mijn hebzucht op :D (mooi!)
Kan je wat meer vertellen over het 'nut' van deze dingen voor het paard?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:49

leuk al die reacties :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:54

Moderatoropmerking:
Ik wil dit topic nog wel even aankijken, omdat het wel interessant is om te zien welke gangenpaardenrassen er bij Bokkers te vinden zijn. Let er echter op dat we een speciaal foto-topic hebben voor het showen van je gangenpaard: [GP] Fotoverzameltopic gangenpaarden Twee foto's per post is toegestaan, wil je meer laten zien, dan kan je een topic openen op ITP of HAW.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:05

Om er dan andere draai aan te geven: wat doen jullie met je gangenpaard wat rijden e.d. betreft? Ik heb zelf een tijdje western gerden met mijn merrie en dat ging super.. Het leren draven op de juiste hulpen was nog wel het moeilijkst :=

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:34

jodi schreef:
joyfordogs:jouw rhythmbeads wekken al een poosje mijn hebzucht op :D (mooi!)
Kan je wat meer vertellen over het 'nut' van deze dingen voor het paard?

haha
Ja dat kan ik wel, door de belletjes die niet overdreven aanwezig zijn, hoor je goed het ritme van je paard en je paard reageerd er vaak goed op door hier rustiger van te worden.
op de site http://www.rhythmbeads.eu/Rhythm_Beads.htm, vind je heel veel uitleg.

groetjes Joyce

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:35

Zamora schreef:
Om er dan andere draai aan te geven: wat doen jullie met je gangenpaard wat rijden e.d. betreft? Ik heb zelf een tijdje western gerden met mijn merrie en dat ging super.. Het leren draven op de juiste hulpen was nog wel het moeilijkst :=

Zelf doe ik nog niet zo veel met de gangenpaarden, 1tje is een veulen, hij kan voetjes geven, aan t halster lopen etc, de andere is ruim anderhalf, kent ook wat basis, de moeder van het veulen heb ik uit een kudde gehaald, ze kende nog niets. Ze word over een paar maanden ingereden, basis zal engels zijn, daarnaast vooral lekker mee het bos in.
Ik probeer er wel altijd op te letten dat een paard recht door zijn lijf loopt etc.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:37

Zamora schreef:

Ik rij soms dressuur maar niet intensief zolang zijn we nog lang niet en dat is ook niet ons doel. We rijden alleen dressuur om het buitenrijden en de gangen te verbeteren. Het liefst rijden we lekker buiten in het bos en langs de dijk en dan heerlijk tolten!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:10

Citaat:
De Rhythm Beads zijn meer dan slechts een vrolijke en kleurrijke halsketting voor uw paard. Elke Rhythm Bead bestaat uit een combinatie van gekleurde parels en een serie kleine belletjes die een zacht gerinkel voortbrengen wat een kalmerend effect geeft voor zowel paard als ruiter. Het zachte en ritmische geluid van de belletjes helpt om afleiding van de omgeving te voorkomen waardoor je paard zou kunnen schrikken. Tevens biedt het geluid een zacht ritme dat bijdraagt aan een takt verbetering van het paard maar ook van de ruiter!

Bedankt!(en tot binnenkort)

Wat werk betreft:ik ben Chelsea nu aan het leren te stoppen als ik HO!!! gil. :D
Nu ze niet drachtig is heb ik met een verschrikkelijk race-beest van doen,dat was ik niet van haar gewend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:13

Recreatief western style :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:16

haha :D Ik rijd nu alleen nog maar afentoe in het bos.
Janou ga ik wel lekker doortrainen dit jaar, die krijgt ook geen veulen :P Wordt wel gedekt dit jaar dus sowieso 2 veulens volgend jaar en als het allemaal nog lukt om een merrie deze kant op te halen volgend jaar 3 veulens :=

@jodi: aangezien ik het niet kan laten om al rond te kijken naar merries moet ik nog terug komen op je vraag van laatst haha ja heb er aantal op het oog :') Aantal zilverappel zwarte merries en buckskin en kwam zelfs een champagne tegen :=

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 15:44

Zamora schreef:

Arango word in mei 3 jaar en tot nu toe kent hij dit: voetjes geven, hoefsmid, wassen/afspuiten, alleen het erf af, viaducten en langs de snelweg wandelen.
Verder loopt hij nog gewoon lekker in de wei, in de zomer wil ik met grondwerk gaan beginnen en de voorbereidingen op het zadelmak maken.
Hij bepaald het tempo dus ik zie wel hoelang het duurt voordat we de bossen onveilig kunnen maken :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:46

wordt hij alweer 3?? wat gaaf dat snel! Heb je wat recente foto`s?? :D

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 17:51

Tja, ik rijdt Noiva over het algemeen in de bak (slechte uitrijmogelijkheden) daarnaast buitenritjes. Ik ben nu twee keer in Hargen geweest (bos en strand) en dat was ontzettend leuk! Ik heb een Braziliaans zadel op haar liggen, ben zelf engels geschoold en heb, behalve mijn eigen paard, relatief gezien weinig ervaring met gangenpaarden. Een keer een TWH gereden en dan nog een keertje een andere MM bij Helmi. Probleem met mijn paard is dat ze erg diagonaal is, lastig om haar dus in lekker zittende marcha te rijden. Ik zou graag wel les willen maar IJslands is niet echt geschikt (is een totaal ander paard en ras, de batida gang (wat Noiva eigenlijk loopt) lijkt ontzettend op de draf maar is het nét niet) Op een manege hoef ik dan al niet aan te komen: lichtrijden doe ik niet en kan soms ook gewoon niet (geen zweefmoment) omdat ze dus niet draaft en dat ook in het ras absoluut niet gewenst. Maar ja, dressuur is helemaal niet verkeerd, is soms ook wel nodig. Ik ben bij de clinic met Liz Graves in België met haar geweest: ontzettend leuk en leerzaam. Dit voorjaar komt er een braziliaan naar Nederland voor een clinic: heb er helemaal zin in, ben erg benieuwd wat hij van haar vind en hoe ik er meer uit kan halen. Moet namelijk kunnen, ze is ontzettend lenig. (en soms een enorm boefje :D )

Iemand ideeen??

ehh, sorry als ik dit topic vervuil.

ps: met die andere doe ik alleen nog poetsen :+

@zamora: leuk dat je er nog een merrie bij koopt, haal je die uit de VS?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:03

Ik ben heel benieuwd hoe die clinic zal gaan! Heb zelf nog nooit op een MM gereden en wil dit nog wel keer doen, wil alles weleens gevoeld hebben haha. Wanneer is deze clinic en mogen mensen ook gewoon komen kijken?

Ik ga dan inderdaad een merrie uit de VS halen(is de bedoeling) :j

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:22

Wanneer weet ik niet precies, het is bij Helmi (fokster van MM´s) Ik geef je anders wel een seintje maar volgens mij zou ze dat best leuk vinden.

Leuk dat je helemaal een paard uit de VS haalt! (lijkt me toch nog wel een beetje eng :o ) wel meer keus.

ps. ik zag op gangenpaarden dat er nog een ritje bij jullie in de buurt wordt georganiseerd. Kan van de zomer ook nog wel eens, neem ik die van mij mee, kun je haar ook eens proberen ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 18:44

Als je dat wilt doen graag :D

Dat importeren leek me ook heel lang eng maar ik zie het nu zoveel gebeuren en Toril importeerd ook de ene leuke merrie na de ander dus durf het nu wel := Het is gewoon veel voordeliger dan dat je in Europa een volwassen Rocky koopt.

We herhalen dat ritje dan van de zomer inderdaad nog een keer! Zou graag jou paard willen uitproberen :D Leuk! Kunnen we ruilen haha.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:01

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:17

Wat een mooie paardjes allemaal zeg!
Ik heb gangenpaard in de maak, mag ik dan meedoen? ;)
Het word een kruising V Rocky mountain x M Haflinger.
Foto's vader en moeder in mijn profiel.

Meest recente foto:
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:19

geeft geen garantie op een gangenpaard :P
Wanneer is ze uitgerekend?

edit: zat even in je profiel te spieken haha heb zelf ook veulen gefokt met Mark en töltende draver. Mooi zilverappelbruin merrietje geworden. Kaplaars@bokt heeft haar gekocht :)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:32

Nee, dat is waar, maar tot nu toe hebben alle veulens van die hengst een extra gang laten zien... Dus wel grote kans dat het veulen het ook zal erven...
Ze is 24 juni uitgerekend... Zal ik tegen die tijd terug komen? ;)

Wat leuk! Volgens mij zijn er heel wat merries door Mark gedekt!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:41

tsja in hoeverre dat waar is. Ik heb zelf jaren op een gangenpaardenfokkerij gelopen en daar werd veel gekruisd met niet gangenpaardmerries en die nakomelingen tölte echt niet. Maar je kan geluk hebben :D Sowieso kans op leuk kleurtje :D

En je hoeft niet weg te gaan hoor haha :D