Wie kan mij helpen. Omgeving arnhem/ nijmegen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Wie kan mij helpen. Omgeving arnhem/ nijmegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:41

ze is linksachter niet goed .............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:45

absque_dubio schreef:
Maartje1990 schreef:
dit is gewoon draf hoor. Maar je zegt ook dat het hobbelent en wiebelent zit? de tölt zit alles behalve hobbelent en wiebelent in tegendeel als íets lekker zit is het de tölt.

Dat is precies wat ik wilde zeggen. Clown
En ook de overgang is niet zo beroerd hoor..

pardon???? ik vind hem heel beroerd Lachen

paard is linksachter niet rad, dus even een dierenarts bijhalen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 20:47

Oké stijf daar kan ik me wel in vinden. Heb ook een tijdje les gehad in rechtrichten. Maar wat kan ik nog meer doen om haar soepel te maken. Ik rij wel vooral buiten, heb geen bak binnen hand bereik...Ik merk altijd dat als ik buiten rij ze altijd maar de linker kant van de weg trekt loop ik links is het goed. Hebben jullie hier een verklaring voor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:49

Ze loopt niet rad! haar linker achterbeen is niet goed......... ga gewoon naar de dierenarts en laat haar onderzoeken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:55

Linksachter overduidelijk een verkorte stap!!! Ik vind de buiging in het spronggewricht er ook apart uitzien maar het filmpje is te onduidelijk om dat goed te kunnen bekijken. Dierenarts erbij, zou ik zeggen en verder kan ik niks anders concluderen dan dat het dier erg gevoelig loopt.
Van tölt zie ik niks.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:58

KiWiKo schreef:
absque_dubio schreef:
Dat is precies wat ik wilde zeggen. Clown
En ook de overgang is niet zo beroerd hoor..

Pardon? Ik denk dat ik het niet duidelijk genoeg neer heb gezet dan, want ik bedoelde ermee dat als een pony of paard gaat tölten, dat DIE overgang dan NIET beroerd is.
Daar bedoel ik dus mee dat die overgang niet zo beroert is, wat de TS wel verteld.
Ik ben het zeker met je eens dat de haflinger op het filmpje wél beroert loopt. Lachen

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:58

ik ben het met de bovenstaande mensen eens.

links achter loopt idd niet erg lekker, dierenarts jammer genoeg

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:59

Bij deze pony denk ik eerder aan problemen dan gangenaanleg, sorry. 'Gewone' paarden kunnen bijvoorbeeld door rugproblemen lateraal worden. Aan de hand van het filmpje vind ik het trouwens trouwens verre van een telgang-tweetakt, maar ook verre van tölt. Denk dat je het inderdaad eerder in dat linkerbeen moet zoeken.
Net als stap is tölt een viertakt, je mag best een keertje hier langskomen om te weten hoe dat voelt, want het is een soort snelle stap zonder zweefmoment. Alleen is dát op je filmpje niet te zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:01

Verder zou je, indien een haflinger plotseling gaat tolten, er ook een deskundige bij moeten halen, want een paard wat normaal alleen stap, draf en galop kent, kan vreemde dingen doen bij pijn in het lichaam, om het te ontzien.
Ik zou me doodschrikken als ik morgen opeens een gangenpaard in de bak heb lopen en er meteen een dierenarts bijhalen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:02

absque_dubio schreef:
KiWiKo schreef:

Pardon? Ik denk dat ik het niet duidelijk genoeg neer heb gezet dan, want ik bedoelde ermee dat als een pony of paard gaat tölten, dat DIE overgang dan NIET beroerd is.
Daar bedoel ik dus mee dat die overgang niet zo beroert is, wat de TS wel verteld.
Ik ben het zeker met je eens dat de haflinger op het filmpje wél beroert loopt. Lachen

ahaaaaa een misunderstanding Lachen Sorrie hiervoor, ik was in de veronderstelling dat je de "gewone" overgang stap/draf bedoelde Knipoog

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 21:14

suleilitha schreef:
Verder zou je, indien een haflinger plotseling gaat tolten, er ook een deskundige bij moeten halen, want een paard wat normaal alleen stap, draf en galop kent, kan vreemde dingen doen bij pijn in het lichaam, om het te ontzien.
Ik zou me doodschrikken als ik morgen opeens een gangenpaard in de bak heb lopen en er meteen een dierenarts bijhalen!

Ik ben nooit geschrokken want het is heel geleidelijk gegaan. Ik zou dolgraag een DA er bij halen ze is alleen niet van mij maar van een oudere man. Die erg eigenwijs is heel zeikerig en geen verstand heeft van paarden. Hij zal nooit een kreupëlheids onderzoek willen betalen. Ik wil het zelf wel betalen. Maar heb geen idee wat dat kost.
Af en toe is het makkelijker om een eigen paard te hebben. Ik kan wel janken waarom over komt mij dit.
Ik vindt het zo erg voor imke.
ik wil er van de week met de eigenaar toch een over praten. Even een goed moment uit zoeken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:15

lijkt me een strak plan Lachen Succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 08:54

Echt kreupel lopen vind ik een groot woord.
Ze loopt stijf, en heeft korte passen, maar dat kan komen vanuit haarzelf. Dat het gewoon geen bewegingswonder is.
Of door de voetjes, ze loopt zonder ijzers, wellicht wat gevoelig op de zolen?

Van tolt is idd geen enkele sprake. Ik denk dat dit beestje gewoon erg vast zit in het lijf, waardoor jij het gevoel krijgt dat ie apart gaat lopen, maar hij eigenlijk gewoon stijf loopt.

Kun je misschien een keer een filmpje maken van wat verder weg? Nu is het eigenlijk te dichtbij om t goed te kunnen beoordelen.

Een eenvoudig kreupelheidsonderzoek kost tussen de 60 en 100 euro. Komt daar niks uit,dan wil een dierenarts meestal wat foto's maken, die kosten hier ongeveer 15 euro / stuk .

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 14:04

crossmonster schreef:
Echt kreupel lopen vind ik een groot woord.
Ze loopt stijf, en heeft korte passen, maar dat kan komen vanuit haarzelf. Dat het gewoon geen bewegingswonder is.
Of door de voetjes, ze loopt zonder ijzers, wellicht wat gevoelig op de zolen?

Van tolt is idd geen enkele sprake. Ik denk dat dit beestje gewoon erg vast zit in het lijf, waardoor jij het gevoel krijgt dat ie apart gaat lopen, maar hij eigenlijk gewoon stijf loopt.

Kun je misschien een keer een filmpje maken van wat verder weg? Nu is het eigenlijk te dichtbij om t goed te kunnen beoordelen.

Een eenvoudig kreupelheidsonderzoek kost tussen de 60 en 100 euro. Komt daar niks uit,dan wil een dierenarts meestal wat foto's maken, die kosten hier ongeveer 15 euro / stuk .

ik ben blij dat je dit zegt. Het valt me mee. Met da kosten die je zo noemt. Toch eens over denken. En even sparen.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:03

Ik zie het kreupel er ook niet zo aan,wel stijf(aan beide achterbenen).
Ik ben bang dat je geen gangenpaard hebt gevonden Knipoog

Als je er mee op les gaat kan je daar vragen wat ze er van denken,voordat je jezelf op kosten jaagt.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 11:52

jodi schreef:
Ik zie het kreupel er ook niet zo aan,wel stijf(aan beide achterbenen).
Ik ben bang dat je geen gangenpaard hebt gevonden Knipoog

Als je er mee op les gaat kan je daar vragen wat ze er van denken,voordat je jezelf op kosten jaagt.

Ik ga er al mee naar de les en heb ondertussen verschillende instructeurs gehad omdat ze mij allemaal niet bevielen. Maar geen enkele heeft ooit iets gezien aan haar lopen. In de bak loopt ze ook gewoon. Ze doet het alleen op buitenrit.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:06

Dan is de kans groot dat het aan dr voetjes ligt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:26

dier is linksachter in de sprong of knie niet goed ......... Lachen

zou je eens een duidelijker filmpje willen maken? een op het harde en een in de baan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:28

ik zie het ook niet als iets wat uit de hoeven vandaan zou komen, op het filmpje is duidelijk te zien dat het vanuit het spronggewricht komt, dat lijkt stijf... heb ik al eerder gezegd, volgens mij?

Nogmaals filmpje bekeken, de beweging van linksachter is bijna 20 centimeter korter dan rechtsachter.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:31

Citaat:
dier is linksachter in de sprong of knie niet goed .........

Volgens mij rechts hetzelfde,maar inderdaad een betere film...

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:53

Ik zal Van de week nog wat filmpjes maken. Imke heeft afgelopen mei haar benen verbrand gehad en is toen heel erg ziek geweest. Het linker achter been was er het ergste aan toe. Er hebben zelfs maden in. Dat been is altijd wat dik gebleven aan de kogel. Zou het hier mee te maken. Hebben denken jullie. Ik wil echt dat ze naar de DA gaat zal eens even wat meer gaan werken dan kan ik gouw wat verdienen om de DA te betalen. En dan de eigenaar eens vragen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:58

neeeeeeeeeeee, dit meen je niet Lachen

waarom... WAAROM zeg je dat niet meteen!!! Ik zeg dat ze niet goed is linksachter.......... en dan kom je nu pas met deze informatie.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:01

Christus, ik denk dat er meer kapot is dan je lief is.... en acht Einschuss niet uitgesloten, maar voor hetzelfde is er onderhuids weefsel weggevreten Koe

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 18:55

KiWiKo schreef:
neeeeeeeeeeee, dit meen je niet Lachen

waarom... WAAROM zeg je dat niet meteen!!! Ik zeg dat ze niet goed is linksachter.......... en dan kom je nu pas met deze informatie.......

de DA die er toen is bij geweest zei dat het niet echt dramatisch was al vond ik dat wel. Ik dacht nu pas van eh links achter dat is het verbrande been. Imke liep hier voor ook al niet goed. Ik heb de afgelopen tijd meer pech met haar gehad. Ze is 2 jaar geleden links voor ook al een keer kreupël geweest toen leek het in de schouder te zitten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:58

je hebt vet kans dat het hele been nog niet genezen is......... nooit genezen geweest is....

ik zou dit toch even overleggen met de desbetreffende dierenarts met een telefonisch consult.......

even zeggen dat ze linksachter niet goed loopt, en vragen of dit te maken kan hebben met de brandwonden.......... ik denk het namelijk van wel Lachen