Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gloa schreef:1 sensibel op omgeving en in omgang, 1 sensibel op omgeving en stugger in omgang, 1 nuchter op de omgeving en sensibel in omgang. Mag jij raden welke ik gekocht heb.
connie64 schreef:Criollos zijn geen uitschot......mijn echte criollo (die helemaal voldoet aan de rasstandaard en de lange rit heeft gelopen van 1000 km)is geen uitschot en was niet overdreven duur.
Refagreni schreef:Ze zijn er al wel in die maat, maar ze zijn inderdaad doorgaans zelfstandiger dan de zuiderlingen.
jodi schreef:Het is echt een foute berekening om zoveel transportkosten te betalen voor een slecht paard,dus die vage beschuldigingen irriteren een beetje.
Al het frieze 'uitschot' zit in FrankrijkAls ik die amerikaanse advertenties zie,hebben ze daar toch echt voor kwaliteit gekozen.En andersom geldt dat net zo goed voor import paarden.
Een probleem met de mountain horses is dat het studbook lang open gebleven is om nieuw bloed binnen te halen. Dat heeft in Europa de kwaliteit soms geen goed gedaan.
Dus voor je veel geld neerlegt voor een paard,kijk wel even naar de papieren en de afkomst
Ginam schreef:Refagreni schreef:Ze zijn er al wel in die maat, maar ze zijn inderdaad doorgaans zelfstandiger dan de zuiderlingen.
Klopt het dat de grotere IJslanders vooral Nederlands/Europees gefokt zijn? Ik spraak toen ik in IJsland was wat mensen die vonden dat de kwaliteit van de paarden afnam bij de wat grotere IJslanders. Maar misschien bedoelden ze dan vooral als je met name op maat gaat fokken...
joyfordogs schreef:sjo dan dat is een grote ijsco, ik denk dat het niet ten goede komt van het type, is dit een bewust groot gefokt dier of pakte het zo uit?
blijft altijd weer de balans zoeken in wat je wil en zoekt, sterk soepel, combi van beide, ach, anders zou het ook maar saai zijn.
sallandval schreef:Bij de Rocky mountain Horse is de naam waarvoor je geld betaalt Tobe, daar wordt vol trots gepronkt met een rocky die maar liefst alle 5 zonen van Tobe in de stamboom heeft staan... maar als ik een recreatiepaard zoek dat lang mee moet gaan en vooral gezond moet zijn ben ik eigenlijk niet zo op zoek naar zo veel inteelt. Laat staan dat ik een Tobe afstammeling die van een boeren veiling af komt kan onderscheiden van één van een gerenommeerde fokstal, dat kan van Nederland uit niemand zien.