[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:54

Dat zei ik, voeren is kijken ;) Je kan wel richtlijnen aanhouden maar je zal toch moeten kijken waar jou paard het beste op reageert.
Maar klinkt leuk wat je gaat doen, ik weet de frustratie van het zoeken maar uiteindelijk vind je wat je zoekt :D

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:26

Nou als ik het zo zie heeft ze qua "dikte" niks nodig :'')

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:42

hihi nee ze ziet er nu echt toppie uit :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:56

ik zou nooit meer anders willen als paarden aan huis en zelf de zorg doen.
Het is veel werk, ik werk 32 uur verdeeld over 5 dagen, ik werk ongeveer 15 a 20 autorijminuten bij huis vandaan. We hebben het hier wel redelijk praktisch ingedeeld, zo doe ik net voor het donker word, hooi en stro naar het bos,en sluit het pad af naar het bos ondertussen krijgen ze hooi op de paddock, voor de nacht zet ik dan alles klaar en sluit de inloopstallen met een soort stiek met poortgreep af, iedereen heeft zijn eigen voerbak, daarin ligt een handje brok met wat musli, de jonkies (chasey en agrado) staan snachts op een eigen stukje paddock met stal, zij krijgen onbeperkt hooi en ook rijker hooi dan de rest, zij krijgen ook brok bijgevoerd, chasey nu ongeveer een kg per dag, ze is net bij haar moeder weg.
tegen het naar bed gaan, ergens tussen 10 en 11 savonds, open ik de loopstal en dan loopt iedereen naar zijn eigen plek.
Ik vind het wel veel werk, maar omdat we een paar keer per dag mestruimen, ze dag en nacht buiten lopen en zoals we het hebben ingericht, valt het wel mee, tja ik weet niet meer beter inmiddels en ik zou het niet meer willen missen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:02

Bij huis is natuurlijk ideaal. Zou ik ook wel willen hiih :D
Ach, zoals nu is het prima. Ze loopt lekker dag en nacht buiten, krijgt genoeg aandacht van me. En straks als ze ouder is af en toe een drolletje uit de stal scheppen is ook geen probleem hiih. Al denk ik niet dat Indyra een stalpaard is, dus heb haar liever der hele leven lang lekker buiten :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:03

ja heerlijk, dag en nacht buiten, is hier dus net zo, ik vind het zalig, ik denk dat de paarden er ook van genieten.
Ik ben niet tegen een stal hoor, maar het voelt voor mij beter om ze dag en nacht zelf te laten kiezen.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:40

Ja indd. Gewoon lekker met een schuilstal, dat ze het zelf kunnen uitzoeken. Zo wil ik haar ook gaan houden, maar kan niet overal helaas.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:05

joyfordogs schreef:
ja heerlijk, dag en nacht buiten, is hier dus net zo, ik vind het zalig, ik denk dat de paarden er ook van genieten.
Ik ben niet tegen een stal hoor, maar het voelt voor mij beter om ze dag en nacht zelf te laten kiezen.

Daar ben ik het totaal mee eens!

(en ook met dat het heerlijk is om zelf voor ze te zorgen)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 07:21

en, was het een leuke film?
Het is me altijd gelukt om een plek voor mijn ruintje te vinden waar hij dag en nacht buiten stond met beschikking over een loopstal en dat hij in een kudde stond.
Het was soms wel echt even zoeken, maar heb veel rondgebeld, geinformeerd en rondgereden en gewoon aangebeld (tja brutale mensen hebben de halve wereld), ik heb hem vanaf veulen en hij is nu 9 jaar, sinds 3 jaar staat hij dus bij ons, maar hij heeft die 6 jaar ervoor dus ook gewoon in een kudde buiten gestaan.
Steeds meer mensen kiezen bewuster op deze manier voor hun dier.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:16

Waarschijnlijk duurt het nog een jaar voordat het allemaal rond is, stel dat dit weiland niet door zou gaan hebben we nog een weide achter de schuur en rondom in de buurt als opties. Dus er komt zowiezo een weide, alleen of dat deze wordt is nog de vraag...waarom? PB voor antwoord want wil niet alle privédingen hier op bokt zetten ;)
Maar er komt een eigen weiland, dat is zeker *\o/* Van de week maar even een rondje aanbellen bij verschillende buurtjes, dan kan Royen in ieder geval al weg waar ze nu staat.

PS. Even aan een ervaren weide-expert gevraagd of het mogelijk is om de paarden op de weide, die wij op het oog hebben, te laten staan het hele jaar door:

Nee, in de maanden December, Januari en Februari niet, dan vertrappen ze het land omdat het toch te nat wordt (ondanks dat het een hoogliggend weiland is).

De oplossing:
Wij bieden alleen zomers weidegang aan (dus in de zomer is het wel hard werken :P)
En deze 3 maanden wordt er een stuk afgezet bij de schuilstal waar max. 2 paarden (royen & ander paard) mogen blijven staan, dus dan moeten de andere paarden weer tijdelijk naar huis. Waarschijnlijk zullen ze dan van begin mei tot eind september (= 5 maanden) op de weide mogen en de andere maanden weer bereden worden thuis. Zoiets wordt het :)

Dus nog een jaartje wachten, kan nog even dromen als een penny :z

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:37

Vanavond boodschappen doen en de badkamer schrobben (die ik gister gewoonweg vergeten was door alles wat nog gedaan moest worden :o ) Tjee, lijk wel een soort huisvrouwtje te worden := hihi
Volgende week maandag een sollicitatiegesprek *\o/* Dan kan ik hier misschien wel weg (het is zo saai hier...:()en ga ik 1 dag minder werken zodat ik mij bezig kan houden met zadelpasser worden :P Nu al zenuwachtig voor volgende week....en voor vandaag want ik moet vragen of ik een uurtje eerder weg mag :=

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:23

Goedemorgen allemaal!!

Maayke klinkt leuk!! succes met alles regelen enz!!
Wat ga je nu met Royen doen in de tussentijd?

Verder alles goed met iedereen hier?? :+ hier ni zo, nogal nie lekker geslapen :( dus nogal moe..

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:40

Tnx :D Ik ga toch op zoek naar een ander plekje, dicht in de buurt van waar we wonen. In ieder geval zijn hier meer dan genoeg plekken dus dat komt wel goed, zal van de week eens bij mensen aan gaan bellen en vragen. Heb je die bouwtekening al gevonden? Mijn vriend wil het inderdaad zelf gaan bouwen en wil die bouwtekening wel eens bekijken, is wel handig als je een voorbeeld hebt ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:06

ik ook niet best geslapen..ppfff en het weer ziet er somber uit..

Leonie je belde me net maar hoorde alleen geruis enzo en toen werd er opgehangen :+

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:31

Helleuuuuu

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:21

haha ja men telefoon deed gek dus toen dacht ik dat je em uit had staan ofzo :+

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:23

Gevonden!!! Ik heb stiekum even door je berichten heen gespit en heb de bouwtekening gevonden :D Ziet er prachtig uit hoor, zal hem hier even posten kan iedereen meegenieten :P

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:25

ja joh? ik had er zelf nog geen tijd voor geha dom te zoeken :P hijs mooi he?? wil er zelf ook zo een

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:30

Heeft je vriend nog tijd over?? (A)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:36

Hahah, hij werkt al tussen de 60 en 80 uur per week maar heeft vast nog wel een gaatje :P Ik ga nu even kijken of ik de link kan plakken ;) Hij's zo mooi, ik wil hebbe hebbe hebbe _O-

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:01

Laatst bijgewerkt door Wachtff op 19-10-09 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:01

JAAAA dat was em :D ideaal toch :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:03

Echt super, kan alleen niet zien wat voor hout er is gebruikt...maar zal eens contact opnemen met die levendehave.nl zodat ik een bouwtekening kan ontvangen :) Appeltje eitje! :+

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:09

ik weet welk materiaal :)

steenschotten zijn dat (ookwel betonschotten genoemd) dingen zij loodzwaar maar onverwoestbaar. wij hebben ze ook in degrond staan als bakrandje. Je kan ze in verschillende afmetingen krijgen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:10

Handig, alleen jammer van de kleine foto`s :P