Delicia voelt zich hier prima thuis, ik wil haar niet verhuizen. Als iemand haar graag wil rijden, dan kan dat hier, ik vind het heel belangrijk dat die persoon een klik met haar heeft en open staat voor bitloos rijden. Mocht er een goede klik zijn, dan is het tegen die tijd mogelijk een overweging om haar uit te lenen, maar voor alsnog is dat geen optie, bovendien is ze dragend en in mei uitgeteld, ze mag hier haar kind krijgen, in haar vertrouwde omgeving. Ze is dit keer dragend van de vader van Jhumpa. Manolito, een duitse hengst (ja ook een mm) hij is net als delicia, bruin. Benieuwd of hij nog wat andere kleuren draagt, maar ik verwacht er dus een bruine uit.
@leonie: jaa joh we hadden toch besloten dat die kerel van dat andere weiland wel beetje creepy was en waarschijnlijk allemaal van die handeltjes daar had gezien alle troep die er stond en hij bemoeiden zich overal mee, nu al..dus nee werd m niet! Nu heb ik een plekje echt voor mezelf gevonden, vlakbij waar ik nu sta, echt ideaal! Een bak(moet ik nog zand storten), longeercirkel(ligt al wit zand) een weiland in 4n gedeeld(kleine hectare). Een ruime inloopstal met bestrating ervoor en een gedeelte voor opslag en een geiser zodat ik ook warm water heb en in de zomer zitten er automatische drinkbakken in de wei Ben ik nog wat vergeten??? hahah kan Sam hier ook goed een eigen plekje geven zeg maar. En nog dichterbij huis hihihihihih
Nee heb een goeie vriendin die kraanmachinist is en vast wel voor mooi prijsje wat kan fiksen Maar is voor latere zorg Het mag in elk geval en de afmetingen zijn er al hihi Maar zoo heerlijk dit Beauty blijft nu in elk geval
jodi
Geplaatst: 16-10-09 09:13
Citaat:
Even kleine waarschuwing, vergis je ajb niet in de prijzen van zand..
Vooral als het om een huur-plek gaat.Het is zo lastig meenemen bij een volgende verhuizing...
NkPrecious
Geplaatst: 16-10-09 09:26
En nog iets anders, je hebt een vergunning nodig... daar wkamen wij achter ná dat we de bak hebben aangelegd :S Gelukkig hebbenw e hem uiteindleijk wel gekregen, maar dat hadden we alleen te danken aan een redelijk coulante ambtenaar die zelf ook paarden had
Wachtff
Geplaatst: 16-10-09 09:40
Môguh! Nog 1 dagje werken en dan is het zaterdag!!! Eindelijk... Hopelijk zijn die mensen nu wel thuis en kan ik daar z.s.m. staan. Gister heerlijk de tijd vergeten bij Royen...(had trouwens weer een actie...) en kwam om half 11 erachter dat ik de was nog moest doen en de badkamer moest poetsen Snel naar huis (vriendliefshuisje) en neergestort op de bank, helemaal niets meer gedaan De was komt morgen wel
Klein verhaaltje van gister: Wil ik uitmesten, zet haar wéér in de longeerbak. Mevrouw was daar lichtelijk geirriteerd over en zet een keel op. Ik ben achter een muurtje gaan staan om te kijken wat ze uitspookte: Keihard rennen en volgens mij heb ik weer een paar pasjes tölt gezien! Dus als ze geirriteerd of gespannen of ontzettend vrolijk is, doet ze een paar leuke pasjes Maar verder is alles wel goed gegaan, behalve dat ze denkt dat ze mooi kan zingen
@Frida: Beter dat je niet bij zo'n liguber mannetje staat, nu gewoon je eigen plekje Gefeliciteerd!
@Jodi:
@Liset: Ik mis het rijden eigenlijk helemaal niet echt...vindt ik best vreemd van mezelf, wil alleen maar op Royen in de toekomst Maar mis alleen de buitenritten wel, samen crossen door het land met een zonnetje en alleen jij met je paard Maar ben inderdaad bang dat er nog wel een paard bijkomt in de toekomst, een gangenpaard maar ik denk geen rocky Ik ga me dan eerst goed orienteren voordat ik een ras uitzoek. In ieder geval moet het een ouder paard zijn zodat er meteen op gereden kan worden en zeer geschikt voor mijn moeder en vriend (beide beginnend beginners ) Dus dat wordt zowiezo flink sparen hahaha! Eerst maar even met Royen langs Astrid van DressuurNatuurlijk, denk dat ik alles van haar ga leren want heb zelf eigenlijk totaal geen idee wat en hoe alles werkt om haar tot een goed paard te krijgen. Dus eerst grondwerkcursussen (over 5 maanden start ik hier langzaam mee) dan kan ik weer een heeele tijd oefenen. Dan een schriktrainingcursus (ook veel oefenen) en dan longeercursussen (want hier heb ik zelf totaal geen verstand van ) Daarna zadelmak maken en dan doorrijden (dan is ze al een paar jaartjes verder )
heel royen, en na die jaren heb je zoveel ervaring dat zadelmak maken niets voorsteld. Als je ook kennis wilt maken met mijn gangenpaardjes, je bent welkom hoor, inmiddels 4 mm's en 2 walkers hierzo. Dus genoeg te zien.
Ik wil haar op een goede manier ingereden hebben, zodat ik zeker weet dat alles goed gaat. Bovendien zijn die cursusssen niet duur en mag je er bij blijven, je wordt dus overal bij betrokken Ik ga haar eerst 'gewoon' beleren zodat ze spieren ontwikkeld, daarna zien we wel wat we met die tölt gaan doen. Waarschijnlijk ook naar een intölter brengen als ze ruim een jaar ohz is. Jammer dat je helemaal in Brabant woont, anders was ik zeker even komen kijken
Ach maayk je hebt royen helemaal opgezocht in Drenthe dan is brabant toch niet zo ver?
Wachtff
Geplaatst: 16-10-09 11:21
Haahah, iedereen verklaarde me voor gek dat ik zover ging reizen voor een veulen Maar het was het waard!
Nee, maar dat bedoelde ik eigenlijk niet Ik bedoelde meer dat ik er niets mee kan. Paarden kijken kan ik ook in de wei van de buurman En ik heb wel eens MM's en Walkers gezien, zien er uit als gewone paarden
Ik zo ff naar Dier. Neem fototoestel voor de zekerheid wel mee. Al is het hier heel grauw Worden dan wel gewoon "wei" foto's haha
Wachtff
Geplaatst: 16-10-09 11:32
Lisetje schreef:
Ik zo ff naar Dier. Neem fototoestel voor de zekerheid wel mee. Al is het hier heel grauw Worden dan wel gewoon "wei" foto's haha
Beetje photoshop doet wonderen (als je tenminste niet blond bent...zoals ik... )
Wachtff
Geplaatst: 16-10-09 11:34
Uhmm.. rare vraag misschien maar moet je een paard zijn tanden nakijken en poetsen? Vriendin poetst haar paard zijn tanden 2x per week Vind het zo raar staan
En hoe oud zijn paarden als ze hun échte volwassen tanden krijgen? En kan ik de jonge tanden terugvinden of slikken ze die door?
Tanden poetsen heb ik nog nooit van gehoord. Volgens mij gaan paarden wissleen rond hun 3e/ En die kan je terug vinden in de poep geloof ik. Tenminste een vriendin van mij had dat
geen idee of ze die melktanden doorslikken, ik zou denken dat ze die uitspuwen.
over het poetsen heb ik op google nergens gevonden dat dat enig nut zou hebben, bij honden en katten wordt het wel aangeraden, maar bij paarden lijkt het geen nut te hebben.