[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:12

Daar zijn er meer van dat ras en vanwege crisis en alles daaromheen. Buiten dat was dit gewoon een 'aanbieding'. Had deze paarden ookal zien staan, maar heb nu geen plek/tijd/geld om een investering te doen waar ik eigenlijk niet verder mee wil ;)

NkPrecious

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:15

Nee het is in texas een ander soort crisis, een hele zware droogteperiode waardoor er een chronisch hooi tekort is. niet alleen de rockies maar de paarden uit de regio staan veel in de verkoop hierdoor.

Wachtff

Owja, dat stond op die site idd!

jokari

1000 dollar, jee dat is niet meer normaal, zo weinig.

maar auwtsj die vervoerskosten, niet moeilijk dat die beesten hier zo duur zijn. :wow:

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:16

uiteindleijk zullen ze wel goedkoper worden Maayk, maar weteje wat het ook nog is:

Er komen er meer --> meer bekendheid --> meer vraag, zal dus echt wel hele tijd duren voor de marktwaarde van deze paarden echt daalt.. Snap je wat ik bedoel?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:17

Maar wel gefeliciteerd! Erg leuk dat je verder gaat met je fokkerij, ben je van plan hier uiteindelijk je brood mee te verdienen? :wave:

NkPrecious

Tsja 1000 dollar is inderdaad heel weinig.. maarja.. Ik heb der ook een merrie tussen zitten die voor 5000 stond :+ je moet net mazzel hebben met die 'aanbiedingen'

NkPrecious

Royen schreef:
Maar wel gefeliciteerd! Erg leuk dat je verder gaat met je fokkerij, ben je van plan hier uiteindelijk je brood mee te verdienen? :wave:

Thnx ;)

Ja :) is voor men brood ;)
Laatst bijgewerkt door NkPrecious op 15-10-09 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

m.a.w. als we willen wachten tot ze aan 'normale' prijzen worden verkocht, zijn we oud en bejaard. _O-

Goede PRE's zijn ook van die prijsklasse hé, ook al zijn die veel makkelijker te verkrijgen.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:18

Tja, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. Maar er zitten vast een paar prachtige potentiële dekhengsten tussen die wel bij royen passen :)

Was gister trouwens weer vergeten foto's te maken := Ze is echt giga overbouwd! Haar kont steekt echt hoog de lucht in...ziet er maar raar uit :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:23

Gaat er nou niemand een champagne importeren ? :D

Zeg a propos, dat moet hier wel geen topic uitsluitend over mountain horses worden hé. :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:23

NkPrecious schreef:
Tsja 1000 dollar is inderdaad heel weinig.. maarja.. Ik heb der ook een merrie tussen zitten die voor 5000 stond :+ je moet net mazzel hebben met die 'aanbiedingen'

Verstandige fokker om ze te verkopen voordat het mis gaat.
Dat is soms wel anders: broodmagere,uitgebleekte paardjes die nauwelijks nog de uitverkoop prijs waard lijken te zijn....

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:27

ja gelukkig maar :) de ranch waar ik zaken mee heb gedaan zijn echt hele fijne mensen (frida kan daarover meepraten) super contact, paarden zien er ook lekker gezond uit, veel informatie etc etc :) maak je wel eens anders mee in amerika..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:37

Ja idd! Zo anders als toen ik Sam importeerde! Beauty is net in quarantaine en de vlucht is al bevestigd en krijg foto`s van haar en dat het goed gaat en ze zo lief is haha en heb haar registratie papieren ookal binnen en de fokkers zijn echt super mensen! Ze gaan me volgend jaar helpen aan een buckskin merrie voor m`n fokkerij :D Maar eerst ff sparen :=

En idd over de prijs, met de aankoopprijs alleen ben je er nog lang niet, transport naar de quarantaine, quarantane en vlucht en dan nog de kosten in NL(zowiezo 450 euro afhandelingskosten) dus reken maar op zo`n 4-5000 euro erbij.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:47

Dan hebben jullie beiden wel errug goede sponsors! :D

Royen had gister weer een leuke actie! Ik kan echt zo om d'r lachen :') Hoe ze het allemaal voor elkaar krijgt weet ik ook niet...maar ja hier het verhaal van het rare zwempaard:

Gisteravond (het was al pikkedonker) had ik haar even in de longeerbak gezet zodat ik d'r stal kon uitmesten. Niemand te bekennen op het terrein dus heerlijk alleen :)
Nadat ik had gemest wilde ik haar ophalen voor de nachtelijke wandeling ---> beentjes strekken op het weilandpad.
Kom ik aan ligt mevrouw te rollen in de zandplassen van de bak!
Ziet mij en staat snel op. Op dat moment gooi ik de bak open en roep haar. Springt met een reuzesprong over de doodenge zandplas heen waar ze net in had liggen rollen en staat voor de bakrand stil...:= Schud zich uit en loopt door...
Met andere woorden: Ik was nat, vies en stond verbaast te kijken...mevrouw was ondertussen eerst naar stal gerent om even inspectie te doen naar haar schoongemaakte stalletje (lees: goedgekeurd :P) om vervolgens alvast te vertrekken naar het weilandpad. Ik, nog steeds nat en vies, loop via de andere kant naar het pad om haar daar 'op te vangen'.

Daar aangekomen kom ik erachter dat de eigenaar net al het baklicht had uitgedaan en dus was het weilandpad ook pikkedonker := Geen paard te bekennen dus...

Ik roepen en zij gillen (geloof mij, dat klonk errug raar) want mevrouw kon mij ook niet vinden. Ik maar weer naar haar stal gelopen en het baklicht aangedaan. Eenmaal terug bij het weilandpad, stond mevrouw ondertussen al achteraan het pad (mij te zoeken?). Dus ik roep haar en ze loopt terug naar mij (ik stond dus nog aan het begin van het pad) Wil nu de nachtelijke wandeling samen gaan doen, maar daar had mevrouw geen zin in want ze had zichzelf al uitgelaten :')
Dus na enige staking gezegd: 'je zoekt het maar uit, ik ga je eten pakken' Het enige woord wat ze hoort... Na ongeveer 30 seconden was ze via de buitenkant omgerent (ik liep via de stallen) en stond al in haar stal te wachten op haar fruithapje (banaantje, wortel en appels) Stal maar dichtgedaan en, ondertussen vreselijk koud, nat en vies in mijn auto gestapt. Kacheltje op max en lekker naar huis gereden...

Wat voor actie kan ik vanaaf verwachten?? :?

Sorry voor het lange verhaal... _O-

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:56

Nee hoor doe het allemaal zelf ;)

Maar je hebt wel een paard met humor :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:01

Zamora schreef:
Nee hoor doe het allemaal zelf ;)

Maar je hebt wel een paard met humor :P

Knap dat je dat zelf doet! Waar doe je dat dan van? Werken jullie ook fulltime? Ik dacht parttime, zo te horen aan jullie verhalen :=

Tja, humor...nu wel ja, gister was ik minder blij want ik was echt bevroren, nu kan ik wel weer lachen (heb het weer warm) :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:13

wahaha grappig verhaal van Royen. :=

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:15

Ik heb alleen de import paarden van een bedrijfskapitaal, de andere 9 heb ik allemaal zelf opgebouwd :) hard werken is het sleutelwoord ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:22

*gniffel*

ik vind het altijd zo geweldig grappig als iemand de schwarzwalder fuchs associeert met de rocky. :) Beesten hebben in de verste verte niets met mekaar te maken. :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:43

echt he :') mensen kijken alleen naar kleur denk ik :=

Maar ja idd Leonie hard werken en we zijn er ookal even mee bezig, komt niet zomaar allemaal aanwaaien!
En ja ik werk fulltime ook nog eens :P 2 fulltime banen dus eigenlijk :')

Ik heb weer huisvrouw gespeeld en nu moet ik werken!! :D :P :wave: byee mensen

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:57

Was het maar zo'n feestd at het kwam aanwaaien :D met die wind bij ons was ik nu stinkes rijk geweest met 80 gangenpaarden geloof ik :+

Overigens vind ik swarzwalders wel imposante paarden :P redt het niet bij een gangenpaard maar ze zijn toch wel leuk :P

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 11:58

Nouu ik vind 2 paardjes nog wel leuk. Maar eerst dit jonge ding opvoeden, dan kan er misschien een 2e bij ;) Al zie ik af en toe heeeeeleee leuke voorbij komen

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 12:05

Lisetje schreef:
Nouu ik vind 2 paardjes nog wel leuk. Maar eerst dit jonge ding opvoeden, dan kan er misschien een 2e bij ;) Al zie ik af en toe heeeeeleee leuke voorbij komen

Gôh, ben blij dat ik niet de enige ben met 2de paardkriebels! _O-
Maar we blijken beide verstandig ;)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:51

wow, ff niet lezen en er word weer een hoop gepost.
Pfft.

@ Royen, delicia is een mangalarga marchador, haar zoon, agrado do caminho de ferro, is nu 1 jaar oud en kost maar 3500,- valt mee vergeleken met een rockie ;).
Hij loopt zeer veel in picada (tölt), dus een belofte voor de toekomst.

Word wel steeds gezelliger in nederland met al die gangenpaardjes!! gaaf!

Wat betreft leuke kleurtjes, agrado is vos geboren, word schimmel en is nu een mengelmoesje, dus als je een toverballetje zoekt wat ook nog eens makkelijk is, goed opgevoed en veel gangentalenten heeft..... :)