[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:39

jokari schreef:
amai dan hebben de boeren in Nederland andere tractors dan bij ons. :D Hier heb je vaak met moeite een metertje tussen de stoppels en steken ze dikwijls nog vrij hoog uit (en hard).

op een afgereden, nog niet opnieuw bewerkt veld, kan dat toch geen kwaad Maayke ?

Van mij mag alles :P Maar of de boeren hier in NH zo blij zijn als ik later met mijn pony over hun maisvelden cross := Heel toevallig hebben de andere buurtjes een maisveld, dus das misschien wel het vragen waard. Ik heb daar ook geen bos in de buurt, jammer genoeg. Maar ik kan wel lange afstanden rijden want het is daar best rustig qua verkeer (wel veel groot verkeer).

En royen stapt vrolijk elke trailer in die ze tegenkomt, dus dat wordt erg makkelijk _O- Goed gedaan Leonie, sinds we haar toen bij jou hadden opgehaald en zo rustig de trailer in hebben gedaan (met super veel geduld) vindt ze geen één trailer meer eng :) En schoonpap heeft een trailer dus dan alleen nog een rijbewijs halen en gaan met die banaan! euhhh...paard! :Y)

NkPrecious

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:46

Alle tijd die je erin stopt krijg je uiteindelijk weer terug :)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:20

ik heb eindelijk de horsimo binnen!!! Wat een groot artikel :oo niet verwacht :D :D gaafffff :D ben trots :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:21

en de papieren van beauty binnen :D jeej

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:25

Leuk Fridaaa. IK WIL LEZENNNN
Is de Bit niet iets voor je? Overal naar mailen!!!!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:30

Jaa je artikel is echt gaaaf :D gefeli :D

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:42

beetje late reactie, maar ik heb ook nog nieuws.
Nadat Delicia op haar bijna 11 levensjaar is ingereden, na 2 maanden thuis kwam is ze 2 keer gereden, keertje in de bak en een buitenritje, daarna haar neus gestoten, ontstoken, 2 keer een week bij de hengst gestaan en daarna een klap tegen haar kaak gehad waardoor ze nauwelijks kon eten.
Dit had ook nog een staartje (tandarts, ontsteking in dr mond, etc) waardoor het lang heeft geduurd voor dat we weer konden rijden met haar.
toen we konden beginnen, stond de vakantie van canada voor de deur, tja, dan schiet het ook niet op.
Dus na de vakantie paar keer gelongeerd en afgelopen zondag mariska dr op (die is niet zo schijterig als ik, ik bedenk wat er allemaal mis kan gaan na zo'n lange tijd niet rijden enzo), delicia gedroeg zich prima, ik op Kunst en hoppa, naar buiten. Halverwege geruild (dat moest ik van mariska) en het laatste stuk heb ik zelf op haar gereden, dinsdag met haar gefiets, deed ze ook super en gisteren een rit gemaakt met mariska en moon. Delicia is zo heerlijk nuchter en cool, wel soms hinneke, maar ach, dat mag.
Ze bied soms enkele pasjes aan in een gang, ze loopt er te kort in om te voelen wat het is.
Tja eerst maar goed laten wennen aan het ruitergewicht en spieren laten krijgen. Daarna gaan we met de gangen aan de gang.
Ik heb trouwens een oproepje op gangenpaarden geplaatst voor dr, als iemand een bijrijder weet, ik woon in de buurt van Uden.
Delicia mag dan als zijn of haar paard beschouwd worden.

Voor nu ben ik lekker trots op mijn paardje, na 11 jaar onder zadel, toen we dr kochten kende ze niet eens een halster.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:27

@ joy for dogs: Als het dichterbij mij in de buurt (zaltbommel) was geweest had het mij erg leuk geleken.
Maar ik heb hier een eigen weitje dat onderhoud vraagt. En daartussen op en neer peddelen word te veel.

Over horsimo: jammer dat het niet in de winkel te koop is! Ik wil ook lezen!

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:34

kom je op equirience? :P ik heb hem daar op de stand liggen in november :)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:39

Môguh! :) Alleen vandaag en morgen nog werken *\o/*

@Zamora: Ben ook wel benieuwd naar dat artikel, kan je hem niet inscannen en mailen frida? :P

@Joyfordogs: Wat een drama vooraf, maar nu kan je straks wel lekker met haar rijden. Wat voor paard is Delicia eigenlijk (dat ze een gangenpaard is snap ik :P)

@Leonie: Heette dat zwarte kentucky veulen, wat je had toen ik naar Royen kwam kijken, Bailey? Ik dacht dat die al lang al verkocht was? Of stond ie in de opfok..? Wat is trouwens equirience? Dat ken ik helemaal niet, waar is dat?

Gôh, wat een vragen weer op de vroege ochtend :')

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:02

equirience is de nieuwe naam van paard en keots, ken je dat wel? is eind november in brabanthallen :)

Het zwarte veulentje van het jaar van royen was feliz, zij was al verkocht voordat jij van het bestaan van Royen wist ;) Het zwarte veulen dit jaar was Bailey, hij is nu even thuis, is een ontzettende knapperd maar zit wel behoorlijk wat pit in. Vanmiddag gaan we hem naar roosendaal brengen naar zijn nieuwe eigenaresse!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:04

Waarom wonen jullie allemaal veel te ver voor mij om te gaan bijrijden ? :D

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:05

Owja, dat was ook zo :P Bailey had ik nog gezien op foto's van je ;) Hoe is feliz geworden?

Paard&Koets ken ik, maar wist niet dat het anders ging heetten ;) Ga eens kijken wat ze daar allemaal hebben, is het een soort HE?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:14

Ja soort HE maar dan veel leuker vind ik zelf. Veel minder gericht op topsport, veel 'algemener', overdekt, gezelliger :)

Feliz is ook heel mooi geworden, moet je even terugzoeken op mijn berichten want ze heeft ind at overzichtje gestaan met foto's van de nakomelingen bezoeken :) (waar royen ook tussen stond)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:19

thnx allen :P Ik zal kijken of ik het van het weekend ofzo kan inscannen bij mn schoonouders :P

vlucht van Beauty is bevestigd, 18 nov komt ze in NL aan :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:23

spannend Frida !

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:27

jaa :D
Mag lekker weer later beginnen met werken :D Lekker laptopje in bed :o slechtttt hihihi

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:33

Ben nu al zo verliefd op deze dame :+: :o

Afbeelding

Afbeelding

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:45

Toch niet zelfde vlucht haha :P bij mij nog maar 12 daagjes :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:52

Ik krijg jeuk van al die nieuwe leuke paardjes :(

;)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:54

dan moet je even krabben :Y)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:05

Umm dames, als jullie al die rocky's/kentucky's uit de VS halen, voor zeg maar 1000,- dollar...dan worden ze wel steeds minder waard he? Of is dat de bedoeling? ;)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:06

vergeet niet dat je ook ruim 4500 dollar kwijt bent aan import, en dat ze nog steeds schaars zijn in europa :) veranderd hier in principe niets in de waarde. En er stonden er trouwens maar 4 voor 1000 dollar.. ik heb daar 1 van en frida ook 1. De andere 2 die ik gekocht heb waren niet in de 'uitverkoop'

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:11

1000 dollar maar!!!! :x
Dat meen je niet!
Is dat vanwege de economische crisis of ligt het prijsniveau aan de andere kant van de grote plas zo ontzettend anders?

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:11

Jep, dat snap ik. Maar als je daar veulens uit gaat halen...lijkt mij dat over een paar jaar er steeds meer rocky's/ kentucky's bijkomen en ze goedkoper worden... Ik zeg niet dat ze voor 'gewone' paardenprijzen weggaan maar wel een stuk goedkoper. Dacht al dat jullie die gekocht hadden :P Wel spannend! 4500,- is niet nix, is dat per paard?! :=