[HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jokari

Re: [HK] Welke gangenpaard rassen zijn er op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:54

zo'n opfokstal waar ze in groep staan, is toch nog altijd beter dan zielig en alleen in een boxje staan hé. Maar ik duim dat ze bij de buren mag.

ik werk sowieso niet op maandag en dinsdag. :D Maar deze week de hele week niet.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:55

mazzelaar ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 10:59

bwa, als je elke dag op en af pendelen naar het ziekenhuis omdat manlief vandaag geopereerd wordt en wss wel een paar weken moet blijven, mazzel noemt... :P
Heb toch liever een gezonde vent, ook al wil dat zeggen dat ik dan 'moet' gaan werken; :)

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:04

Ja als je het zo bekijkt.. snap ik dat je liever werkt! niets ernstigs dan..? (of heb ik dat gemist..?)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:15

jokari schreef:
zo'n opfokstal waar ze in groep staan, is toch nog altijd beter dan zielig en alleen in een boxje staan hé. Maar ik duim dat ze bij de buren mag.

ik werk sowieso niet op maandag en dinsdag. :D Maar deze week de hele week niet.

Ik ben echt zooo tegen een opfok....(de 'normale opfok' dan he?) en zeker in een loopstal (deze was 7 bij 6, voor 4 jonkies) waar ze zonder dat ze naar buiten kunnen de winter moeten doorkomen. Die van mij trapt alle jonkies daar aan gort...zie het helemaal voor me := Als ze in de wei staat is er niets aan de hand, dus ze geeft zelf al aan dat ze dat fijner vindt. Ik denk dat als ik ergens anders zou gaan staan dat het wel weer een pension wordt met alles erop en eraan en een grote paddock.

Maar heb net even rondgeneusd, er is niet zo veel te vinden...allemaal binnen op stal in de winter... stom :( Maar mijn vriend zei dat het wel aardige mensen waren en dat het waarschijnlijk niet zo'n probleem zal zijn, dus ik wacht tot zaterdag. Krijg ik een 'nee' te horen, ga ik harder op zoek ;)

Heerlijk dat je ma+di vrij bent...moet je dan het weekend wel werken? Ik ben ook aan het solliciteren en misschien (als ze me aannemen) ga ik 1 dag minder werken (dus 4 dagen per week) :D

Overuurtjes zijn natuurlijk voor Royen en leuke dingen :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:36

ik werk idd in het weekend. Ben dat ondertussen gewend, en heb daar geen probleem mee. Wel maar 1 dag, ik werk 4 dagen, geen 5. Luxe hé. :D Dus ik heb wel hopen tijd voor een paard, maar geen geld, wahaha. :D

OK ja, als Royen idd de rest aan gort slaat, kan ze beter weg blijven uit een loopstal. :=

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:49

Hihi, ik had het paard al gekocht en ben 2 maanden later pas begonnen met werken...ik mocht eigenlijk pas een veulen als ik klaar was met school...helaas had Leonie die foto van Royen iets eerder op MP gezet en werdt ik en mijn familie verliefd op dat eigenwijze, mooie hoofdje van d'r :D mmmm...zucht....geweldig om zo te beginnen...alleen liep ik wel mooi 2 maanden stalling achter dus moest ik even sparen want dat hadden mijn ouders voorgeschoten...dat was wat minder...daarna kreeg ik te horen dat ik royen voor mijn 21ste verjaardag kreeg, hoe blij kan een oud-penny zijn?! *\o/* *\o/* _/-\o_

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:37

http://paarden.dierenbescherming.nl/img/banner_1.gif
Zag dit op iemand anders zijn profiel....moet er niet aan denken dat ze nu binnenstaat...stuur even een medestalgenoot een smsje :( Bah, kan niet wachten tot zaterdag slaap er echt slecht van en val steeds in slaap op mijn werk (misschien is mijn werk ookwel een btje saai hoor :=)

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 20:17

dies humor.
Ben je op zoek naar een opfok? Want waar Toby van mikkee staat, daar is volgens mij nog plek, daar staan ze dag en nacht buiten met beschikking over een loopstal, het is bij mensen aan huis, dus veel toezicht.
Ik heb niet alles gelezen, wellicht lees ik verkeerd hoor

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 08:52

goedemorgen, met heel veel vreugde kondig ik het midden van de week aan :Y)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:02

:D Is het alweer zo laat? :oo

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:24

Moguh! :D

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 09:44

iemand nog iets beleeft :+

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:24

niemand???
sjonge :P ik ga vanavond Bailey ophalen, maar dat is nog een toekomstige belevenis, morgen gaan we hem dan naar zijn nieuwe eigenaar brengen!

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:37

Nix beleefd hier... Lekker voor de tv gehangen gisteravond. Nu weer hard aan het werk :Z
Gisteren lekker het bos in geweest met m'n quarter (op zo'n moment een arabier overigens :Y) ) en vanmiddag staat een rit met Moon en Joyce op Delicia op de planning.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:44

Ik heb nieuws! :)
Gisteravond contact gehad met een instructrice van Emiel Voest! Zij woont erg dichtbij mij in de buurt en geeft ook clinics en cursussen van Emiel. Ik heb afgesproken dat ik over 5 maanden (dan is Royen alweer 2! :wow:) bij haar langskom voor een grondwerkcursus. Royen kan dan, als ze op d'r nieuwe stalletje staat, gewoon wandelend heen en weer naar de cursus. Kost ook niet zo duur, 275,- incl. stalling (dat wordt in mindering gebracht want ze stapt gewoon naar huis) en 125,- voor theorie en mijzelf (koffie/thee etc.) Wel ontzettend leuk :D

Nog een ander nieuwtje, als ze niet bij de buurtjes kan staan, heb ik nog 3 andere (iets verdere) buurtjes gevonden. Gister even een rondje gereden en er zijn meer boerderijen met land.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:44

ik wil ook een bos dichtbij grrr :(

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:48

owja van het weekend wel gecrosst in een stoppelveld (mais weetjewel:P) dan kan je die paden volgen en dat ging dus best hard, en toen bedacht Precious dat ie paadje ging wisselen :Y) (sprong die in 1 keer naar rechts over zo'n stoppenrij heen) en daar vloog ik toen bijna whaha ging gelukkig net goed :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:50

Hahaha, die Precious _O- Gelukkig ben je niet gevallen anders lag je met je kont op de stoppels! Pijnlijk :=

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:00

ja precies :+ was ik ook wel blij mee dat ik kon vasthouden :P gek dier, hij had in 1 keer lol met zichzelf denk ik ga zijwaarts springen :+ maf dier :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:55

haha leuk hé, zo'n paard dat even lollig wilt doen. :D
Vond dat altijd zalig, crossen op een veld. Al is een maisveld natuurlijk niet zo ideaal, als ze het paadje niet mooi volgen, vallen ze over hun eigen voeten.

Klinkt goed Maayke !

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:20

Ach een stoppelveld is net zo hobbelig als een bospad :) meestal zijn de stoppels al zo slap dat ze onder de hoeven vermorzeld worden :P en ik moet zeggen, die paden zijn breder dan dta ze lijken! soms wel anderhalve meter.. (als je beetje in het midden komt)

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:23

Mag dat eigenlijk wel van de boer? :+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:24

amai dan hebben de boeren in Nederland andere tractors dan bij ons. :D Hier heb je vaak met moeite een metertje tussen de stoppels en steken ze dikwijls nog vrij hoog uit (en hard).

op een afgereden, nog niet opnieuw bewerkt veld, kan dat toch geen kwaad Maayke ?

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:33

Ja misschien wordt het hier anders gedaan dna bij jullie dan :) hier is de stoppen +/- 20-30 cm hoog...

En tsja, als we aan alles moeten gaan denken wat je wel en niet mag op elke plaats met je paard... dan kom je ook niet ver :D wat niet weet wat niet deert ;) en inderdaad, in een onbewerkt land vind ik dat ik best even mag crossen :+